پورشه این هفته اعتراف کرد که برنامههای الکتریکیسازیاش ممکن است بیش از حد بلندپروازانه باشد. خودروسازانی که خودروهای الکتریکی ارائه دادهاند با کاهش فروش مواجه شدهاند و بسیاری در حال بازنگری در برنامههای محصولات آینده خود هستند. نسل چهارم کاین در نیمه دوم این دهه به عنوان یک وسیله نقلیه تمامالکتریکی معرفی خواهد شد، اما این خودروساز همچنان به ارائه مدل نسل سوم بنزینی در کنار مدل جدید ادامه خواهد داد.
پورشه به سرمایهگذاری در نسل فعلی کاین ادامه خواهد داد، از جمله بهبود مجموعه پیشرانههای آن و کارآمدتر کردن پیشرانه 8 سیلندر برای مطابقت با مقرراتی که در آینده منتشر خواهند شد. پورشه همچنین برای خودروهای هیبریدی هزینه خواهد کرد و تا سال 2030 و بعد از آن، کاین را با سه انتخاب پیشرانه در سراسر جهان ارائه خواهد داد.
در حالی که پورشه قصد دارد کاین با پیشرانه درونسوز را نگه دارد، اما به طور کل از تلاشهای الکتریکیسازی خود دست نمیکشد. بر اساس گفتههای اولیور بلوم، مدیرعامل شرکت، پورشه میتواند تا سال 2030 بیش از 80 درصد از خودروهای جدید خود را به عنوان خودروهای الکتریکی تحویل دهد. که البته این در صورتی است که تقاضایی از سوی مشتریان وجود داشته باشد. با این حال، روندهای فعلی فروش نشان میدهد که انتقال به خودروهای الکتریکی ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد، به همین دلیل است که پورشه و دیگر کمپانیها در حال تنظیم برنامههای خود هستند.
این خودروساز هماکنون در حال آزمایش کاین الکتریکی در شرایط واقعی است. اولین نمونههای اولیه رسماً کارخانه را ترک کردهاند و آنها یک برنامه ارزیابی سختگیرانه را طی خواهند کرد که شامل میلیونها مایل رانندگی از زمان حال تا زمان عرضه این SUV در چند سال آینده خواهد بود. این خودرو بر روی معماری Premium Platform Electric پورشه سوار خواهد شد و احتمالاً چندین پیکربندی باتری و پیشرانه را به نمایش خواهد گذاشت.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source