منتشر شده در 09 مرداد 1403 ساعت 18:00


میزو خودروسازی

برخلاف شرکت اپل که از ورود به صنعت خودروسازی منصرف شد، کمپانی‌های چینی فعال در حوزه فناوری‌های دیجیتال یکی پس از دیگری به دنبال خودروساز شدن هستند. پس از هواوی و شیائومی، حالا نوبت به شرکت میزو رسیده تا پس از اختصاص سهمی از بازار موبایل به خود، در اندیشه کسب سهم از بازار خودرو نیز باشد.

عرضه اولین خودروی میزو تا پایان سال

شاید بدانید شرکت میزو در سال ۲۰۲۲ توسط جیلی خریداری شده و مالکیت ۷۹ درصد از سهام آن در اختیار این هلدینگ بزرگ است. آنطور که یکی از مدیران این شرکت اخیراً در همایشی داخلی اعلام کرده، اولین خودرو با نشان میزو احتمالا تا آخر سال از راه خواهد رسید. به گفته لیائو شینگ هونگ، خودروی میزو در مقایسه با محصولات دیگر خودروسازان سنتی عملکرد متفاوتی خواهد داشت.

الگوبرداری از شیائومی

گفته می‌شود میزو می‌خواهد در زمینه خودروسازی از شیائومی الگوبرداری کند. بر اساس برخی گزارش‌ها اولین خودروی این شرکت DreamCar MX نامگذاری شده و توسط شرکت مادر یعنی جیلی، تولید خواهد شد. ظاهراً طراحی این خودرو نهایی شده و میزو این مرحله را طی کرده است.

خودروی میزو احتمالاً بر اساس پلتفرم SEA توسعه پیدا می‌کند. این پلتفرم به جیلی تعلق دارد و شمار زیادی از محصولات جدید کمپانی بر مبنای آن ساخته می‌شوند. تصاویر اولیه حکایت از آن دارند که این خودرو سدانی با ابعادی مشابه به لینک اند کو Z10 خواهد بود.

خودرو میزو

برای استقبال از اولین خودرو، میزو اوایل امسال جامعه مجازی DreamCar MX را در شبکه‌های اجتماعی بنیانگذاری کرد. با این کار میزو علاقه‌مندان و طرفداران خود را در فرایندهای طراحی و تولید سهیم می‌کند، ضمن اینکه انتظارات آنها از اولین خودروی کمپانی مشخص می‌شود. در نتیجه محصول نهایی با سلیقه‌ها و نیازهای مشتریان بالقوه هماهنگی و مطابقت بالایی خواهد داشت.

شاید بدانید میزو در زمینه تولید موبایل سابقه طولانی دارد و جزو رقبای مستقیم شیائومی به حساب می‌آید. این شرکت در سال ۲۰۰۳ با هدف تولید لوازم الکترونیکی تاسیس شد. اما در سال ۲۰۰۸ میزو به تولید تلفن همراه هوشمند رو آورد. با توجه به رقابت شدیدی که بین دو کمپانی وجود دارد، احتمالاً ورود شیائومی به عرصه خودروسازی باعث شده میزو هم تصمیم مشابهی بگیرد.

source

توسط autokhabari.ir