برنامه Sonderwunsch پورشه به معنای دقیق “آرزوهای ویژه” به مشتریان بسیار ویژه اجازه می‌دهد تا با خودروساز همکاری کنند تا هر آنچه که می‌خواهند را در چارچوب معقولی بسازند.

طراح ایتالیایی لوکا ترازی یک 993 برای مجموعه اسپیدسترهای پورشه‌اش می‌خواست، اما پورشه هرگز به طور رسمی این خودرو را نساخت و فقط مدل‌های خاصی برای فری پورشه، جری ساینفلد و یکی به عنوان بخشی از بازسازی میراثش تولید کرد. اکنون، چهارمی هم وجود دارد.

ترازی در واقع در طراحی این خودرو با تیم پورشه همکاری کرد. این خودرو بر پایه یک 993 کررا کابریولت ساخته شده و دارای شیشه جلوی کوتاه شده و در صندوق عقب منحصربه‌فرد است. جزئیات منحصر به فرد دیگر شامل رینگ‌های توربو 18 اینچی مشکی با نوارهای رنگی بدنه، آینه‌های سبک رترو، تزئینات شطرنجی زرد و مشکی روی صندلی‌ها و چراغ‌های جلو با طراحی نور چهار نقطه‌ای از مدل‌های مدرن پورشه است. رنگ خودرو زردی منحصربه‌فرد است، که به نام سگ ترازی، اتو، نامگذاری شده.

برخی از قطعات تزئینی مانند اسپلیتر جلو، رکاب‌ها و پنل‌های گوشه‌های عقب از 993 توربو الهام گرفته شده‌اند. محافظ سنگین باله کوسه‌ای در جلو چرخ‌های عقب اشاره‌ای به اسپیدستر اصلی 911 سال 1989 دارد. تجهیزات پیشرانه، از جمله موتور، شاسی و ترمزها، همگی از 993 کررا RS گرفته شده‌اند، با موتور تخت 3.8 لیتری که 300 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

پورشه این خودرو را در هفته خودروی مونته‌ری به نمایش می‌گذارد قبل از اینکه به اروپا بازگردد و به مشتری تحویل داده شود. در طول فرآیند ساخت، پورشه به ترازی اجازه داد تا مشاهده کند که بدنه خام چگونه گالوانیزه می‌شود و حتی اجازه داد تا برخی از رنگ‌ها را خودش اعمال کند.

معرفی نسخه خاص از پورشه 993

برنامه Sonderwunsch از دهه‌ها پیش وجود داشته است، اما پورشه چند سال پیش فرآیندی تولید خودروهای سفارشی مشتریان را رسمی کرد. پورشه در سال 2022 یک مدل خاص Sport Classic از 996 ساخت که بعداً به حراج گذاشته شد، این اولین و تنها بازسازی برای یک مشتری خصوصی است.

برای پروژه‌ای مانند این، هزینه از 100,000 دلار شروع می‌شود، اما می‌توان تصور کرد که این رقم به سرعت و به شدت افزایش می‌یابد. اما در دنیایی که بسیاری خواهان پورشه ویژه خود هستند، این بالاترین حد آن است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir