جی ای سی امپو سدان وارداتی راسا موتور خاورمیانه از نشان GAC است که طراحی اسپرتی دارد و مشخصات فنی قابل قبولی ارائه می دهد.

درباره جی ای سی امپو

کمپانی جی ای سی یا گک (GAC) یکی از خودروسازان دولتی و مشهور چینی است که در سال ۱۹۵۴ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. نام این شرکت در واقع مخفف عبارت گروه خودروسازی گوانگژو (Guangzhou Automobile Group) است. این کمپانی تا کنون با خودروسازان بزرگی نظیر تویوتا، هوندا، میتسوبیشی همکاری های بسیاری داشته و اکنون جزو پنج خودروساز برتر کشور چین است. یکی از پر سر و صداترین محصولات این شرکت جی ای سی امپو (GAC Empow) است که در سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شده و در همان ابتدا به دلیل ظاهر اسپرت و جذاب خود توانست توجه ها را به خود جلب کند. جی ای سی امپو در حقیقت یک سدان اسپرت در کلاس طراحی B بوده و در واقع به عنوان جایگزینی برای جی ای سی GA4، طراحی و تولید شده است.

جی ای سی امپو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

در حال حاضر شرکت راسا موتور خاورمیانه که پیش از این مسئولیت واردات خودرو های نشان سوزوکی را به ایران داشت، واردات محصولات نشان GAC را بر عهده گرفته و انتظار می رود شاهد محصولات بیشتری از این نشان در میان خودرو های وارداتی باشیم. در ادامه بیشتر به جی ای سی امپو خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه

به طور کلی جی ای سی امپو به عنوان یک سدان اسپرت طراحی بسیار زیبا، جذاب و جوان پسندانه ای دارد و ترکیب رنگ خوب آن بر جذابیت این خودرو افزوده است. در نمای جلو جی ای سی Empow به راحتی می توان متوجه ذات و روح اسپرت این خودرو شد و چراغ های جلو این خودرو طراحی زیبا و خشنی دارد و از سبک طراحی روز پیروی می کنند. در طراحی جلو پنجره بزرگ این خودرو از خطوط موازی استفاده شده که چهره خودرو را عضلانی تر می کند. همچنین استفاده از طرح فیبر کربن در قسمت هایی از جلو پنجره و سپر، طراحی اسپرت نمای جلو را تکمیل کرده است.

جی ای سی امپو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

در نمای جانبی نیز شاهد طراحی به نسبت متفاوتی نسبت به دیگر خودرو های چینی حاضر در بازار ایران هستیم. مهم ترین نکته ای که در این نما ها مشهود است طراحی نیمه فست بک این خودرو می باشد که به طراحی اسپرت این خودرو کمک شایانی کرده است. از دیگر نکات طراحی که در این قسمت ها می توان مشاهده کرد خطوط طراحی برآمده است که یک از آنها از سپر جلو شروع شده و به سپر عقب ختم می شود. خط طراحی دیگر در قسمت پایین درب ها قرار گرفته که به صورت خطوط شکسته طراحی شده اند. رینگ های آلومینیومی این خودرو نیز طراحی  منحصر به فردی داشته و زیبایی این خودرو را در نما های جانبی دو چندان کرده است.

جی ای سی امپو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی بخش های عقب این خودرو کمی متعادل تر از طراحی دیگر قسمت ها است. چراغ های عقب جی ای سی امپو طراحی به نسبت کشیده ای دارند در طراحی آن ها از زاویه های تند استفاده شده است. سپر عقب و دیفیوزر این خودرو طراحی اسپرتی دارند و همانند بخش جلو، در بخش هایی از سپر عقب از طرح فیبر کربن استفاده شده است. از دیگر نکات طراحی بخش  عقب این خودرو، بهره مندی امپو از خروجی اگزوز چندگانه به همراه کیت اگزوز است که روح اسپرت این خودرو را نشان می دهد.

مشخصات فنی جی ای سی امپو

جی ای سی امپو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

جی ای سی امپو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) ساخت نشان میتسوبیشی بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. با اینکه اعداد و ارقام عجیبی را در این خودرو نمی بینیم با این حال شتاب صفر تا صد اعلام شده این خودرو در حدود ۷ الی ۸ ثانیه است که عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

برند جی ای سی
مدل امپو
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور ۱۴۹۷ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDi
قدرت ۱۷۷ اسب بخار
گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۶.۹۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۷۰۰ میلی متر
عرض ۱۸۵۰ میلی متر
ارتفاع ۱۴۳۲ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۳۶ میلی متر
وزن ۱۴۰۰ کیلوگرم
حجم باک ۴۷ لیتر
مصرف سوخت ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۴۵R18
شرکت عرضه کننده راسا موتور خاورمیانه
برند نشان مادر GAC
کشور سازنده چین

سیستم تعلیق جی ای سی Empow در محور جلو از نوع مک فرسون در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری قابل قبولی را به ارمغان می آورد. گک امپو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، در حدود ۶ لیتر اعلام شده است که عددی بسیار مناسب برای یک سدان اسپرت محسوب می شود.

طراحی کابین و امکانات

به طور کلی در داخل کابین جی ای سی امپو شاهد سبک طراحی خاصی هستیم که نسبت به بسیاری از خودرو های چینی حاضر در بازار ایران، پخته تر، اسپرت تر و جذاب تر است. در بخش بالای رودری های این خودرو از متریال نرم استفاده شده و استفاده از طرح فیبر کربن در این بخش نمای خوبی را ایجاد کرده است. در بخش های میانی رودری ها شاهد بهره مندی از روکش چرم مصنوعی با دوخت رنگی هستیم که با طراحی و دیزاین داشبورد و صندلی ها هماهنگ است.

جی ای سی امپو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

در بخش بالای داشبورد نیز همانند رودری ها از متریال نرم و یا به عبارتی Soft Touch استفاده شده که احساس خوبی را به سرنشینان انتقال می دهد. در این بخش می توان دو نمایشگر به هم چسبیده را مشاهده کرد که یکی از آنها مربوط به سیستم مالتی مدیا بوده و تنظیمات بسیاری از قسمت ها از طریق این بخش انجام می شود و دیگری به عنوان کلاستر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت و گرافیک بسیار مناسبی دارد. بخش میانی داشبورد نیز دارای روکشی از جنس چرم مصنوعی با دوخت های رنگی بوده که طراحی و دیزاین داشبورد این خودرو را تکمیل کرده است. البته به تمامی  ای موارد باید نورپردازی داخل کابین این خودرو را نیز مد نظر قرار داد چرا که زیبایی و دیزاین خوب این بخش را دوچندان می کند.

جی ای سی امپو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

در بخش  کنسول وسط از طرح فیبر کربن بهره گرفته شده که روح اسپرت جی ای سی Empow را یاد آوری می کند و احساس هیجان را به سرنشینان منتقل می کند. دکمه استارت این خودرو به تقلید از برخی سوپر اسپرت های اروپایی در بخش بالای قسمت دنده قرار گرفته است. فرمان جی ای سی امپو از نوع کمکی برقی است و میزان سفتی یا نرمی  آن با توجه به سرعت خودرو تغییر می کند که این عامل در پایداری خودرو بسیار موثر است.

جی ای سی امپو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

غربیلک فرمان این خودرو از نوع دی کات بوده و داری طراحی سه شاخه یا T شکل است و از روی کلید های کنترلی تعبیه شده بر روی آن می توان به امکانات و قسمت های مختلفی نظیر تنظیمات کیت اگزوز و یا سیستم مالتی مدیا دسترسی داشت. صندلی های جی ای سی امپو طراحی نیمه اسپرت داشته و ارگونومی مناسبی دارند و به صورت برقی قابل تنظیم هستند. روکش صندلی های این خودرو از جنس چرم مصنوعی بوده و از دوخت رنگی متناسب با تریم رنگی کابین، در آن استفاده شده است. با اینکه GAC Empow یک سدان اسپرت محسوب می شود اما فضای ردیف عقب این خودرو نسبت به فاصله محوری ۲۷۳۶ میلی متری، فضای بسیار مناسب و کاربردی بوده و امکاناتی نظیر؛ دریچه سیستم تهویه ، زیر آرنجی، پورت USB، جالیوانی و… از جمله امکاناتی است که در بخش عقب این خودرو دیده می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – ترمز اضطراری اتوماتیک – رادار خط خوان
امکانات رفاهی تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای کابین – سانروف برقی – تریم داخلی چرم مصنوعی – نمایشگر لمسی – جلو آمپر دیجیتال – رانندگی خودکار بین خطوط – کروز کنترل تطبیقی – رادار تابلو خوان – نور بالای اتوماتیک – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور – سنسور باران – رینگ آلومینیومی – استارت دکمه ای – نور پردازی کابین – فرمان کمکی برقی – صندلی های جلوی برقی با سردکن اتوماتیک – ترمز پارک برقی – تنظیم حالت رانندگی – دسته دنده الکتریکی – کیت اگزوز – شارژر بیسیم تلفن همراه – دنده پشت فرمان

مزایا و معایب

مزایا کیفیت مونتاژ خوب – امکانات ایمنی مناسب – کابین جادار – شتاب و عملکرد خوب فنی
معایب نبود برخی امکانات مانند گرمکن صندلی های جلو و دوربین ۳۶۰ درجه

رقبای جی ای سی امپو

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم جی ای سی امپو (GAC EMPOW) یک سدان اسپرت است. متاسفانه تعداد خودرو هایی که در این سبک و کلاس طراحی شده اند چه در خودرو های وارداتی و چه در خودرو های مونتاژی چندان زیاد نیست با این حال در میان خودرو های وارداتی می توان شاین مکث را رقیب این خودرو در نظر گرفت. در میان خودرو های مونتاژی نیز فونیکس آریزو ۶ جی تی و KMC J7 رقیب مستقیم این خودرو هستند.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

جی ای سی امپو چه مشخصاتی دارد؟

جی ای سی امپو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

جی ای سی امپو چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات جی ای سی امپو می توان به ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری، رادار حرکت بین خطوط، سامانه کنترل  شروع حرکت در سربالایی، رادار هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، نور بالای اتوماتیک، رادار کمکی راننده در ترافیک، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، شیفتر پشت فرمان، فرمان کمکی برقی، سردکن صندلی های جلو، سنسور نور، کیت صدای اگزوز، سانروف، تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه هوای داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتو هلد، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سیستم صوتی حرفه ای، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، شارژر بی سیم، استارت دکمه ای و… اشاره کرد.

نوشته جی ای سی امپو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir