قهرمان سه دورهٔ جهان همان‌طور که انتظار می‌رود، خودروهای گران‌قیمتی دارد اما برخی از این خودروها ساخت رقبای اصلی رانندهٔ ردبول در فرمول یک هستند.
خودروهای مکس ورشتپن

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

اکستریم VX اکستریم VX

هرچند فصل ۲۰۲۴ مسابقات فرمول یک هنوز تمام نشده ولی مکس ورشتپن، قهرمان سه دورهٔ جهان، تا اینجای فصل در صدر جدول رانندگان قرار دارد و پس از پایان تعطیلات تابستانی هم بعید به نظر می‌رسد که کسی بتواند جلوی او را برای رسیدن به چهارمین قهرمانی خود بگیرد؛ اما رانندۀ ردبول در طول اوقات فراغت خود در تعطیلات تابستانی نیم‌فصل با چه خودروهایی رانندگی می‌کند؟ با پدال همراه باشید تا کلکسیون خودروهای ورشتپن را مرور کنیم.

همچنین بخوانید: کلکسیون ۳.۳ میلیون دلاری خودروهای جیسون استاتهام، از جگوار تا مکلارن سنا

آستون‌مارتین والکری

خودروهای مکس ورشتپن

موفقیت ورشتپن در فرمول یک به لطف خودروهای فوق‌العاده سریعی حاصل شده که توسط آدرین نیوی طراحی شده‌اند و بنابراین، تعجبی ندارد که مکس خارج از مسابقات هم پشت فرمان خودرویی بنشیند که توسط نیوی طراحی شده است. پروژهٔ والکری زمانی آغاز شد که آستون‌مارتین و تیم فرمول یک ردبول باهم قرارداد اسپانسری داشتند یعنی مدت‌ها قبل از آنکه آستون به‌طور مستقل وارد فرمول یک شود. والکری هیبریدی ۱۱۶۰ اسب بخاری توسط نیوی به‌عنوان افراطی‌ترین خودروی جاده‌ای ممکن طراحی شده است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 کاسورث مجهز است و قیمت ۳.۵ میلیون دلاری دارد. ورشتپن تابستان گذشته هنگام رانندگی با والکری در ریویرای فرانسه دیده شد، زمانی که به نظر می‌رسید در یک تونل از سرعت مجاز تجاوز کرده و جنجال کوچکی را برانگیخت.

هوندا NSX تایپ S

خودروهای مکس ورشتپن

هر سه قهرمانی ورشتپن در فرمول یک با پیشرانه‌های هوندا حاصل شده است و بنابراین، تعجبی ندارد که سازندهٔ ژاپنی به این رانندهٔ هلندی توجه داشته باشد. به‌منظور نشان دادن دستاوردهای پاوریونیت هوندا، این شرکت در سال ۲۰۲۲ در رویدادی بنام Honda Thanks Day که هوندا برای قدردانی از رانندگان مسابقه‌ای و طرفداران موتوراسپرت برگزار می‌کند، یک NSX تایپ S به ورشتپن هدیه داد. تایپ S نسخهٔ ویژه‌ای از نسل دوم NSX هیبریدی بود که قدرت ۶۱۰ اسب بخاری و بدنهٔ بهینه‌تر برای پیست داشت. این نسخه فقط در آمریکای شمالی و ژاپن عرضه شد و نمونه‌ای که به ورشتپن داده شد از نسخهٔ ژاپنی و فرمان راست بود. وی همچنین در حال رانندگی با یک NSX معمولی سفیدرنگ هم در موناکو دیده شده است.

فراری مونزا SP2

خودروهای مکس ورشتپن

هرچند فراری طی چند سال اخیر یکی از بزرگ‌ترین رقبای ورشتپن در پیست بوده است (البته زمانی که استراتژی درستی اتخاذ کند!) اما به نظر می‌رسد قهرمان سه دورهٔ جهان هم از جذب شدن به این برند ایتالیایی مصون نیست. در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که مکس یک مونزا SP2 خریده است. این سوپرکاری تولید محدود به سبک بارچتا است که تنها ۴۹۹ دستگاه از آن ساخته شد و هرکدام حدود ۲ میلیون دلار قیمت داشتند. مونزا SP2 با ۸۱۰ اسب بخار قدرت که توسط یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تولید می‌شود و بدون سقف و شیشهٔ جلو، یکی از نزدیک‌ترین تجربه‌های رانندگی جاده‌ای به فرمول یک را ارائه می‌کند هرچند که ظاهر آن از خودروهای مسابقه‌ای دههٔ ۵۰ الهام گرفته است.

فراری SF90 استراداله

خودروهای مکس ورشتپن

مونزا SP2 تنها فراری نیست که ورشتپن در اختیار دارد زیرا او محصول دیگری از این شرکت ایتالیایی را هم خریده که نام خود را از خودروی فرمول یک فصل ۲۰۱۹ فراری گرفته است. به همین دلیل، به SF90 پسوند استراداله به معنای جاده‌ای اضافه شده تا با SF90 مسابقه‌ای اشتباه گرفته نشود. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. فراری به‌تازگی به تولید SF90 پایان داده ولی ورشتپن خودروی خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ تحویل گرفته است.

فراری ۴۸۸ پیستا

خودروهای مکس ورشتپن

خودرویی که سه‌گانهٔ فراری ورشتپن را تکمیل می‌کند، ۴۸۸ پیستا است. این نسخه‌ای سبک‌تر و قوی‌تر از ۴۸۸ GTB است که از پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد پیستای ورشتپن در دست نیست و نمی‌دانیم هنوز آن را در اختیار دارد یا نه ولی رانندهٔ ردبول قبلاً بارها پشت فرمان این سوپرکار ایتالیایی دیده شده است. پیستا که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، در زمان تولید ۳۳۰ هزار دلار قیمت داشت.

خودروهای دیگر مکس ورشتپن

خودروهای مکس ورشتپن

ورشتپن در طول دوران حضور خود در فرمول یک خودروهای دیگری هم داشته که تعداد آن‌ها کم نیست. وی در سال ۲۰۱۵ در سن ۱۷ سالگی وارد فرمول یک شد و حتی هنوز امکان گرفتن گواهینامهٔ رانندگی جاده‌ای را نداشت. وقتی مکس ۱۸ ساله شد و گواهینامه گرفت، اولین خودرویش یک رنو کلیو RS200 بود. این خودرو آخرین نسل هاچ‌بک داغ کوچک رنو بود و به‌احتمال‌زیاد، به خاطر اینکه در آن زمان ردبول و تیم اقماری آن یعنی تورو روسو از موتورهای رنو استفاده می‌کردند، در اختیار مکس قرار داده شده بود. اولین خودرویی که ورشتپن با دستمزد خودش در فرمول یک خرید اما یک پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل ۹۹۱ بود. وی این خودرو پس از ورود به تیم ردبول در سال ۲۰۱۶ خرید. مکس همچنین خودرویی از یکی دیگر از رقبای اصلی ردبول یعنی یک مرسدس C63 کوپه را هم در اختیار داشته است. علاوه بر این، به دلیل همکاری ردبول با آستون‌مارتین در سال‌ها قبل، خودروهای این شرکت بریتانیایی مثل DB11، ونتیج و DBS سوپرلگرا را هم زیاد زیر پای ورشتپن می‌دیدیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۳ رای

source

توسط autokhabari.ir