حدودا یک سال پیش، Eccentrica Cars از قصد خود برای ساخت یک نسخه رستوماد از لامبورگینی دیابلو خبر داد. تصاویر کامپیوتری زیبا این اعلامیه را همراهی می‌کردند که یک دیابلو مرتب ولی هنوز غیر موجود را نشان می‌دادند. حالا این شرکت به وعده‌اش عمل کرده و خودروی Eccentrica V12 را در رویداد The Quail رونمایی کرده است.

بنیان گذار و رئیس کمپانی، آقای امانوئل کولومبینی در مورد این خودرو گفته: «خودروی 12 سیلندر Eccentrica یک پروژه شخصی پرشور است که از علاقه مادام‌العمر من به لامبورگینی دیابلو سرچشمه گرفته است. در حالی که من علاقه زیادی به طراحی اصلی دارم، می‌خواستم تجربه رانندگی را بهبود ببخشم. آنچه که امروز می‌بینید نتیجه تلاش تیم مهندسی ما برای ارائه خودرویی است که مرزهای تکنولوژی و عملکرد را فراتر از آنچه قبلاً قابل دسترسی بوده است، می‌برد.»

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تحویل 19 خودروی تولیدی برنامه‌ریزی شده از تابستان 2025 آغاز خواهد شد.

طراحی اچنتریکا V12

از بیرون، این خودرو قطعاً شبیه به یک دیابلو است. رینگ‌های 19 اینچی جدید به وضوح قابل مشاهده هستند، اما به نظر می‌رسد چراغ‌های جلوی «پاپ-داون» که در کانسپت سال گذشته دیده می‌شدند، حذف شده‌اند. چراغ‌های قدیمی پاپ‌آپ همچنان در جای خود باقی هستند، که در بالای یک بخش جلویی تیز با چراغ‌های LED دیلایت یکپارچه قرار گرفته‌اند.

دریچه‌های بازطراحی شده، گلگیرهای جلو با کناره‌های برجسته و یک در موتور جدید از جمله ارتقاء‌های عمده به بدنه خارجی هستند. ظاهر کلی خودرو بسیار تمیز و مرتب است.

کابین و امکانات اچنتریکا V12

داخل خودرو نیز به همان اندازه تمیز است. کمپانی Eccentrica Cars فضای داخلی کلاسیک دیابلو را با عناصر مدرنی مانند نمایشگر دیجیتال راننده و سیستم اطلاعات و سرگرمی که تقریباً تا وسط داشبورد امتداد دارد، ترکیب کرده است.

در کنسول مرکزی چندین کلید و دکمه وجود دارد و یک گیربکس دستی با دسته‌دنده کلاسیک نیز وجود دارد. یک جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی جدید با نسبت‌های متفاوت که قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، در این خودرو قرار دارد.

مشخصات فنی اچنتریکا V12

پیشرانه این خودرو یک نسخه ارتقاء‌یافته از پیشرانه 12 سیلندر 5.7  لیتری لامبورگینی است. کمپانی Eccentrica شفت‌های کام، دریچه گاز برقی جدید و یک فلای‌ویل جدید را به این پیشرانه اضافه کرده است. همچنین یک سیستم اگزوز سفارشی با خروجی از مرکز خودرو نصب شده است که در نتیجه، قدرت خروجی به 550 اسب‌بخار و 600 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. علاوه بر این، شرکت ادعا می‌کند که انتقال قدرت در این خودرو نرم‌تر و پیوسته‌تر از یک دیابلو استاندارد است. البته، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این تغییر به نفع خودرو بوده یا خیر.

شاسی و سیستم تعلیق نیز ارتقاء یافته‌اند. خودرو از دمپرهای فعال استفاده می‌کند و یک سیستم بالابر در قسمت جلویی برای عبور از سرعت‌گیرهای مزاحم نیز در آن تعبیه شده است. تقویت‌های کامپوزیتی نیز اضافه شده‌اند، اگرچه Eccentrica جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است. ترمزهای Brembo در چهار چرخ خودرو نصب شده‌اند و رانندگان از فرمان برقی استاندارد لذت خواهند برد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir