مشخصات فنی

مشخصات فنی کوییک S تفاوتی با مدل‌های قبلی سایپا کوییک ندارد و همان پیشرانه M15 را زیر کاپوت این خودرو دیده می‌شود. حداکثر خروجی این موتور ۸۷.۵ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن.متر است که از طریق گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

با این مشخصات شتاب ۰ تا ۱۰۰ کوییک اس در بهترین حالت ۱۳ ثانیه برآورده شده است و حتی از این هم می‌تواند بیشتر شود. این هاچبک کوچک در هر صد کیلومتر ۷.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند که آن را در بین خودروهای تقریبا کم‌مصرف قرار می‌دهد.

تنها تفاوت کوییک S در بخش مشخصات فنی نسبت به مدل‌های قبل از خود، بهره‌گیری از دریچه گاز برقی است که علاوه بر پاسخ‌دهی بهتر به فشار پای راننده روی پدال گاز، آلایندگی یورو ۵ را نیز کسب کرده است.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۰۰۵ میلی‌متر

عرض

۱۶۷۸ میلی‌متر

ارتفاع

۱۵۳۲ میلی‌متر

فاصله محورها

۲۴۱۵ میلی‌متر

وزن خالص

۱۰۶۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۲۲۵ لیتر

حجم مخزن سوخت

۴۱ لیتر

قطر رینگ

۱۴ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری کوییک اس

کوییک S را می‌توان نسخه فیس لیفت کوییک دنده ای محسوب کرد، چرا که سپرهای جلو و عقب آن عوض شده است. البته این به‌روزرسانی جزیی است و تغییر چشمگیری روی چهره کوییک اس نداده است.

سپر جلو و جلوپنجره عوض شده‌اند و نمای جلوی خودرو حالتی X شکل پیدا کرده است. دو نوار مشکی رنگ روی سپر خودرو کشیده شده که به گفته مدیران و طراحان سایپا از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته شده است. با این تغییرات، چهره کوییک اس بهتر و اسپرت‌تر شده است.

چراغ‌های جلو هم نسبت به مدل‌های قبلی تغییرات کوچکی داشته و به دیلایت مجهز شده است. در نمای جانبی هاچبک کوچک سایپا تغییری مشاهده نمی‌شود و دست نخورده باقی مانده است.

در عقب خودرو هم مثل قسمت جلو شاهد به‌روزرسانی‌هایی هستیم. سپر عقب عوض شده و علاوه بر آن، گرافیک چراغ‌های عقب نیز تغییر کرده است.

در کل، همان حالت و نمای همیشگی انواع کوییک در این مدل نیز دیده می‌شود، با این حال کمی از سادگی قبل فاصله گرفته است.

با این حال، اگر می‌خواهید این خودرو را با ظاهر کم و بیش اسپرت‌تری داشته باشید، کوییک SR با بدنه دو رنگ در بازار موجود است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی و کابین کوییک s

اگرچه سایپا هر چند با تغییراتی جزیی و کوچک، طراحی ظاهری کوییک s را به‌روز کرده است، تغییرات چندانی در کابین کوییک S دیده نمی‌شود. البته فرمان دی کات به جای مدل معمولی اضافه شده است و یک پنل با تعدادی دکمه برای تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، برف پاک کن عقب، آب پاش برف پاک کن عقب، قفل شیشه‌های عقب و صندوق پران در سمت چپ آن دیده می‌شود.

به جز این‌ها، مورد جدید دیگری در این بخش از کوییک اس مشاهده نمی‌شود و اگر آپشن‌ها و امکانات بیشتری مثل دکمه‌های روی فرمان و نمایشگر لمسی روی داشبورد می‌خواهید باید به سراغ کوییک S آپشنال و کوییک GX بروید.

کیفیت متریال داشبورد همچنان پایین است، که برای یک خودرو اقتصادی آن هم تولید خودروسازان داخلی چندان عجیب نیست. در این قضیه، باید حواستان به دستگیره‌های داخلی درهای کوییک S باشد، چرا که به‌راحتی می‌شکنند و از کار می‌افتند و آن وقت برای سوار و پیاده شدن باید دردسر بکشید.

یکی از مهم‌ترین مزایای کوییک اس، حداقل در بین خودروهای هم‌رده و اقتصادی در بازار ایران، کابین جادار آن است که به‌راحتی ۴ – ۵ نفر را در خود جای می‌دهد و ردیف عقب فضای مناسبی برای پا و سر سرنشینان دارد.

صندوق عقب خودروهای هاچبک نسبت به دیگر انواع مدل خودرو، ظرفیت کمتری دارد و این مورد درباره کوییک S نیز صادق است و فقط ۲۲۵ لیتر گنجایش دارد که برای اسباب و لوازم مسافرتی ۲ نفر کافی است. در صورتی که ساینا S که می‌توان آن را نسخه کوییک S دانست، صندوق عقب ۳۷۰ لیتری دارد.

آپشن ها و امکانات

کوییک اس هم مثل ساینا اس در تیپ‌های SDA، استاندارد ۸۵گانه و آپشنال روانه بازار شده است که از نظر آپشن‌ها و امکانات با هم تفاوت دارند.

کوییک SDA تیپ پایه محسوب می‌شود که از سال ۱۴۰۲ به استانداردهای اجباری اتو لایت (سنسور نور) و کنترل پایداری مجهز شده است. آپشن های کوییک S ۸۵گانه نیز در همین سطح قرار دارد، با این تفاوت که سنسور پایش فشار باد تایر نیز در فهرست امکانات آن دیده می‌شود.

کوییک S آپشنال دارای نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، روکش چرمی، شیشه‌های دودی عقب، ناوبری و دکمه‌های کنترلی روی فرمان مجهز است.

در ادامه، لیست امکانات و آپشن های کوییک S در تیپ استاندارد ۸۵گانه را می‌بینید.

قیمت کوییک S در بازار

کوییک اس

کوییک اس ارزان‌ترین هاچبک بازار ایران است که می‌توان مدل صفر آن را در طرح فروش و پیش فروش سایپا تهیه کرد. با وجود کیفیت ساخت پایین، این خودرو شرایط بهتری از پراید ۱۱۱ و تیبا ۲ دارد و رقیبی هم از نظر قیمتی در بازار هاچبک ایران برای آن نیست، البته اگر ساینا S را در نظر نگیریم. ازاین‌رو افرادی که بودجه‌های پایینی دارند برای خرید خودرو به سراغ کوییک اس می‌روند و فروش ماشین از این نوع مشتریان فراوانی دارد. با این حال، اگر قصد خرید کوییک S کارکرده را دارید برای تخمین قیمت خودرو به‌صورت دقیق باید کارشناسی خودرو انجام دهید. قیمت کوییک S در بازار ایران بین قیمت کوییک دنده ای و قیمت کوییک SR است و همان‌طور که گفتیم در کنار ساینا S ارزان‌ترین ماشین‌های صفر کیلومتر در ایران محسوب می‌شوند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو

source

توسط autokhabari.ir