بی‌ وای‌ دی سرانجام جدیدترین مینی‌ون خود، بی‌ وای‌ دی شیا را رونمایی کرد. این یک MPV بزرگ با طول 5.1 متر و سیستم پلاگین هیبریدی 5 نسل DM است. این خودرو امسال با قیمت پایه 300000 یوان (42300 دلار آمریکا) وارد بازار خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، بی‌ وای‌ دی شیا پیش از این شایعه شده بود که Tang Max یا Zhou نامیده شود. با این حال، بی‌ وای‌ دیتصمیم گرفته است آن را پس از سلسله Xia بنامد. این قدیمی‌ترین سلسله در تاریخ‌نگاری سنتی چین است که در ۲۰۷۰ قبل از میلاد تأسیس شده است. بی‌ وای‌ دی با نامگذاری مینی‌ون خود به Xia، صریحاً اعلام کرد که این محصول پرچمدار سری Dynasty خود است.

طراحی بی‌ وای‌ دی شیا

طراحی بیرونی بی‌ وای‌ دی شیا سبک متمایز خود را با یک جلوپنجره بزرگ به شکل ذوزنقه دارد. در غیر این صورت، از زبان طراحی Dragon Face BYD با یک عنصر کروم‌کاری شده و چراغ‌های کشیده در جلو پیروی می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های MPV Xia، کتیبه بی‌ وای‌ دی در قسمت جلویی است. سایر خودروهای سری Dynasty از لوگوی هیروگلیف چینی در جلو استفاده می‌کنند.

بی‌ وای‌ دی شیا
نمای عقب بی‌ وای‌ دی شیا

ابعاد کلی بی‌ وای‌ دی شیا ما را به یاد مینی‌ون Denza D9 (نگاه کنید به مشخصات) می‌اندازد. این خودرو دارای سقف صاف، درهای کشویی عقب و یک اسپویلر سقف است. از پشت، Xia دارای یک نوار LED چراغ عقب تک است. ابعاد بی‌ وای‌ دی شیا ۵۱۴۵/۱۹۷۰/۱۸۰۵ میلی‌متر با فاصله بین محورها ۳۰۴۵ میلی‌متر است. این خودرو ۱۰۵ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۱۰ میلی‌متر عریض‌تر و ۱۱۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از Denza D9 ذکر شده است.

فضای داخل بی‌ وای‌ دی شیا

داخل بی‌ وای‌ دی شیا به طور رسمی فاش نشده است. اما ما قبلاً عکس‌های جاسوسی از کابین آن را پوشش داده‌ایم. این خودرو یک فضای داخلی هفت نفره با چیدمان ۲ + ۲ + ۳ را در پیش گرفته است. کنسول میانی آن با سایر خودروهای بی‌ وای‌ دیکه اخیراً راه‌اندازی شده‌اند مانند سدان Qin L یا کراس‌اور Song L DM-i هماهنگ است. این خودرو دارای یک صفحه نمایش بزرگ معلق و یک فرمان D شکل است.

بی‌ وای‌ دی شیا
بی‌ وای‌ دی شیا

بی‌ وای‌ دی شیا سیستم ADAS DiPilot و سیستم کابین DiLink 150 را در پیش خواهد گرفت. سیستم تعلیق آن از یک سیستم الکترومغناطیسی DiSus-C با نرمی قابل تنظیم استفاده می‌کند. BYD Tang و Han از همان سیستم استفاده می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که مینی‌ون پرچمدار سری Dynasty از سیستم تعلیق بادی DiSuS-A برخوردار نخواهد شد.

مشخصات فنی بی‌ وای‌ دی شیا

سیستم پیشرانه مینی‌ون بی‌ وای‌ دی شیا از سیستم پیشرانه هیبریدی ۵ نسل DM استفاده می‌کند. به احتمال زیاد، از موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری BYD472ZQB با حداکثر توان ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) استفاده خواهد کرد. این موتور با یک موتور برقی ۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسب بخار) مطابقت دارد. احتمال وجود بی‌ وای‌ دی شیا با ۴WD وجود دارد. پیش‌تر اعلام شده بود که بی‌ وای‌ دی شیا دارای برد تمام برقی ۲۰۰ کیلومتر است که نشان می‌دهد باتری بزرگ LFP Blade را در خود جای داده است.

بی‌ وای‌ دی شیا امسال با قیمت پایه ۳۰۰۰۰۰ یوان (۴۲۳۰۰ دلار آمریکا) وارد بازار چین خواهد شد. بعداً می‌تواند وارد بازارهای خارجی شود.

مشخصات جزئیات
نام خودرو بی‌وای‌دی شیا
قیمت شروع از ۳۰۰,۰۰۰ یوان (معادل ۴۲,۳۰۰ دلار آمریکا)
ابعاد خودرو طول: ۵۱۴۵ میلی‌متر
عرض: ۱۹۷۰ میلی‌متر
ارتفاع: ۱۸۰۵ میلی‌متر
فاصله محور: ۳۰۴۵ میلی‌متر
طراحی خارجی طراحی مشبک بزرگ به شکل ذوزنقه
طراحی نمایی مشابه Dragon Face با عناصر کروم و چراغ‌های کشیده
نوار LED تک‌چراغ در قسمت عقب
طراحی داخلی طراحی داخلی با ظرفیت هفت صندلی (چیدمان ۲ + ۲ + ۳)
صفحه نمایش بزرگ معلق
فرمان D شکل
سیستم‌های فناوری سیستم DiPilot ADAS
سیستم DiLink 150 با قابلیت‌های هوشمند
سیستم تعلیق سیستم تعلیق DiSus-C الکترومغناطیسی با قابلیت تنظیم نرمی
سیستم پیشرانه سیستم هیبریدی ۵ نسل DM
موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ BYD472ZQB با قدرت ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب‌بخار)
موتور الکتریکی ۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسب‌بخار)
امکان نسخه چهارچرخ متحرک
برد الکتریکی برد تمام الکتریکی حدود ۲۰۰ کیلومتر با باتری Blade LFP
رقابت در بازار ورود به بازار چین امسال، احتمال ورود به بازارهای بین‌المللی در آینده

گالری تصاویر بی‌ وای‌ دی شیا

source

توسط autokhabari.ir