استون مارتین ونکوئیش 2025 دارای یک موتور V-12 دو توربو با 820 اسب بخار است که به یک بدنه‌ی عمدتاً فیبر کربن متصل شده است.

به گزارش مجله ماشین، برای برخی افراد، تنها یک موتور V-12 کافی است و مهم نیست که موتور ۴.۰ لیتری V-8 دو توربو در DB12 671 اسب بخار قدرت دارد و صدای عالی می‌دهد به سادگی سیلندرهای کافی ندارد. به همین دلیل است که استون مارتین یکی از بزرگترین نام‌ها در دنیای خودرو را با یک V-12 احیا می‌کند: ونکوئیش.

پس از شش سال غیبت و یک تلاش لغو شده برای ساخت یک سوپرکار موتور وسط، استون مارتین ونکوئیش بازگشته است و به ریشه‌های خود بازمی‌گردد. این یک خودروی GT بزرگ، قدرتمند و لوکس بی‌عیب و نقص است، کامل با یک موتور V-12 5.2 لیتری دو توربو با ۸۲۴ اسب بخار و سرعت حداکثر ۲۱۴ مایل در ساعت. استون مارتین قصد دارد سالانه بیش از ۱۰۰۰ دستگاه تولید کند و قیمت پایه آن ۴۲۰،۰۰۰ دلار است.

استون مارتین ونکوئیش 2025
نمای عقب استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

این موتور ابعاد پایه خود را با V-12 قبلی استون به اشتراک می‌گذارد، اما در مقایسه با پیشینیان خود به شدت بازنگری شده است. برای افزایش قدرت و گشتاور  یک هیولای ۱۰۰۰ نیوتن متری در حالی که مقررات سختگیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای را رعایت می‌کند، V-12 یک بلوک، سرسیلندرها، پورت‌ها، میل‌کامه‌ها، میله‌های اتصال، توربوشارژرها، تزریق‌کننده‌های سوخت و شمع‌های جابجا شده جدید دریافت می‌کند. بنابراین اساساً همه چیز. استون می‌گوید این موتور نسبت به موتور قدیمی “ناشناخته” است.

معرفی استون مارتین ونکوئیش 2025: غرش شیر
فضای داخل استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

همانطور که در DBS Superleggera قدیمی بود، این موتور با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نصب شده در عقب جفت می‌شود، اگرچه مانند Vantage و DB12 جدید، یک دیفرانسیل لغزش محدود کنترل الکترونیکی دریافت می‌کند. این موتور همچنین دارای یک ویژگی جدید به نام Boost Reserve است که می‌تواند فشار تقویت را فراتر از آنچه در زیر دریچه گاز جزئی مورد نیاز است افزایش دهد، بنابراین وقتی راننده درخواست قدرت بیشتری می‌کند، تقویت آماده رفتن است. این کار با هماهنگ‌سازی دقیق دریچه گاز و دریچه کنترل الکترونیکی انجام می‌شود. استون می‌گوید نسبت نهایی دنده برای دستیابی به سرعت حداکثر بالا انتخاب شده است، اما شتاب همچنان قوی است – ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ۳.۲ ثانیه طول می‌کشد.

استون مارتین ونکوئیش 2025
نمای جانبی استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

مانند همه استون مدرن، استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵ دارای یک شاسی مونوکوک آلومینیومی متصل و اکسترود شده است، اما بر خلاف DB12 و Vantage، عمدتاً بدنه فیبر کربن دریافت می‌کند. استون وزن خشک ۳،۹۱۱ پوند را در سبک‌ترین شکل خود نقل می‌کند، اما با تمام مایعات لازم برای رانندگی، ونکوئیش از مرز ۴،۰۰۰ پوند عبور خواهد کرد. لاستیک‌ها یک مجموعه سفارشی از Pirelli P-Zeroes هستند که اندازه‌های ۲۷۵/۳۵ جلو و ۳۲۵/۳۰ عقب دارند. به طور استاندارد، شما چرخ‌های فورج شده و ترمزهای کربن-سرامیک نیز دریافت می‌کنید که به حفظ وزن بدون فنر کمک می‌کنند.

معرفی استون مارتین ونکوئیش 2025: غرش شیر
استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

همچنین انواع مختلفی از فناوری شاسی فانتزی وجود دارد. ونکوئیش از دمپرهای Bilstein DTX مانند Vantage و DB12 جدید استفاده می‌کند و همچنین یک واحد اندازه‌گیری اینرسی شش محوره دریافت می‌کند که به اطمینان از کنترل دقیق‌تر دمپرها، دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم‌های کنترل کشش/ثبات کمک می‌کند. همچنین یک سیستم جدید به نام Corner Braking وجود دارد که به اطمینان از پایداری انتهای عقب هنگام ترمزگیری در یک گوشه کمک می‌کند.

معرفی استون مارتین ونکوئیش 2025: غرش شیر
کابین استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

در داخل، استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵ شبیه به سایر مدل‌های فعلی استون مارتین به نظر می‌رسد، کامل با یک کنسول مرکزی جدید پر از کنترل‌های فیزیکی و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی سفارشی. یکی از انتقادات بزرگ در مورد آستون‌های قدیمی، داخلی‌های کم‌کیفیت آن‌ها بود و کابین ونکوئیش به نظر می‌رسد هر چیزی جز این باشد.

معرفی استون مارتین ونکوئیش 2025: غرش شیر
استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

در مقایسه با DB12، استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵ بلندتر، عریض‌تر و پایین‌تر است. فاصله محوری آن کمی بیش از ۳.۰ اینچ بلندتر است، طول کلی ۶.۵ اینچ بلندتر است و ۲.۴ اینچ عریض‌تر است. اما کاهش ارتفاع آن را دو دهم اینچ کوتاه‌تر می‌کند. این قطعا شبیه یک استون به نظر می‌رسد، اگرچه با کاپوت جلوی مجسمه‌سازی‌تر و باسن‌های بزرگ‌تر در عقب. دم کام تند در میان سایر آستون‌های جدید منحصر به فرد است و از یک سری خودروهایی که این شرکت در دهه ۱۹۶۰ در لمانس مسابقه داد، DP212، DP214 و DP215 الهام گرفته شده است. همچنین چیزی از Valour محدود به پروفیل و عقب نیز وجود دارد که خود به GTهای قدرتمند استون در دهه ۱۹۷۰ اشاره دارد.

استون مارتین ونکوئیش 2025
استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

این تنها سومین باری است که استون مارتین از پلاک نام ونکوئیش استفاده می‌کند. پیشینیان آن مدل‌های بسیار محبوب، خودروهای GT V-12 پرچم‌دار هستند، بنابراین این مدل جدید باید بسیار خوب باشد. در نگاه اول، ما فکر می‌کنیم مشکلی نخواهد داشت.

جدول مشخصات استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

مشخصه جزئیات
مدل ۲۰۲۵ Aston Martin Vanquish
موتور ۵.۲ لیتری V-12 دو توربوشارژ
قدرت موتور ۸۲۴ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر
سرعت نهایی ۲۱۴ مایل بر ساعت (۳۴۴ کیلومتر بر ساعت)
شتاب ۰-۶۰ مایل/ساعت ۳.۲ ثانیه
نوع جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی
نوع شاسی مونوکوک آلومینیومی اکسترود و باند شده
بدنه فیبر کربن
وزن خشک ۳۹۱۱ پوند (۱۷۷۴ کیلوگرم)
چرخ‌ها چرخ‌های فورج شده با ترمزهای کربن سرامیکی
سیستم تعلیق کمک فنرهای Bilstein DTX با واحد اندازه‌گیری اینرسی شش محوره
سیستم کنترل سیستم Corner Braking برای پایداری در ترمزگیری داخل پیچ
قیمت پایه ۴۲۰,۰۰۰ دلار
تایرها Pirelli P-Zero، جلو: ۲۷۵/۳۵، عقب: ۳۲۵/۳۰
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) طول: ۶.۵ اینچ بلندتر از DB12، عرض: ۲.۴ اینچ پهن‌تر از DB12، ارتفاع: ۰.۲ اینچ کوتاه‌تر از DB12
ویژگی‌های داخلی کنسول مرکزی جدید با کنترل‌های فیزیکی و سیستم اطلاعاتی اختصاصی

این خودرو با طراحی بد

لینک کوتاه نوشته

معرفی استون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵: غرش شیر