رونمایی اسپورتیج 2024 در مشهد

در جریان نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد 1403 که در آخرین روزهای تابستان برگزار گردید، شرکت کوشا خودرو برای نخستین‌بار از نسل جدید کیا اسپورتیج، که با مدل 2024 وارد بازار کشورمان شده است، رونمایی کرد:

نکته جالب توجه درباره اسپورتیج 2024 وارداتی به ایران این است که شرکت کوشا خودرو، نسخه لانگ (LWB) آنرا به کشورمان آورده. نسخه‌ای که طول کلی آن معادل 4660 میلیمتر (145 میلیمتر بیشتر از نسخه SWB) و فاصله محوری آن نیز معادل 2755 میلیمتر (75 میلیمتر بیشتر از نسخه SWB) اعلام شده است.

کاتالوگ کیا اسپورتیج وارداتی

کوشا خودرو واردات نسل جدید کیا اسپورتیج را آغاز کرده که طراحی کاملا مدرنی دارد. این محصول از موتور توربوشارژ نیز بهره‌مند شده است. کوشا خودرو اخیرا کاتالوگ رسمی اسپورتیج و امکانات آن را نیز منتشر کرده است:

کاتالوگ کیا اسپورتیج توربو (PDF)

قیمت گمرکی کیا اسپورتیج 2024

در اولین روزهای خردادماه 1403، قیمت گمرکی کیا اسپورتیج 2024 شرکت کوشا خودرو، معادل 19 هزارو 600 یورو اعلام شد. براساس اطلاعات رسمی منتشر شده، نسل جدید کیا اسپورتیج وارداتی، ساخت کشور چین بوده و با موتور 1.5 لیتری توربو و با سیستم محرکه تک‌دیفرانسیل، به بازار کشورمان خواهد آمد.

واردات پنجمین نسل اسپورتیج به ایران

بیش از 30 سال از تولد اسپورتیج می‌گذرد و در این سال‌ها، پنج نسل مختلف از این خودرو به بازار جهانی معرفی شده است. البته ما ایرانی‌ها، از مشتریان خوش‌شانس اسپورتیج هستیم چراکه به غیر از نسل اول، نسل‌های دوم (اتاق KM)، سوم (اتاق SL) و چهارم (اتاق QL) این خودرو را در خیابان‌های کشورمان دیده‌ایم و حالا نیز در انتظار آمدن نسل پنجم (اتاق NQ5) به کشورمان هستیم.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج وارداتی

همانند اکثر محصولات کیا، اسپورتیج 2024 نیز با انبوهی از پیشرانه‌ها و گیربکس‌های مختلف قابل خریداری است. به عنوان مثال، موتورهای گازسوز (LPG) و دیزلی یورو 6 برای اسپورتیج 2024 قابل خریداری هستند. همچنین کیا برای طرفداران محیط زیست، دو نسخه هیبریدی از این خودرو را نیز ساخته که اطلاعات بیشتر آنها را می‌توانید در مقالات زیر مطالعه کنید:

اما برای بازار ایران، شرکت کوشا خودرو، موتور 1.5 لیتری توربوشارژ را برای کیا اسپورتیج وارداتی درنظر گرفته است که حدود 198 اسب‌بخار قدرت به همراه 253 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیارتان قرار می‌دهد. نیروی تولید شده از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

کیا اسپورتیج 2024، بصورت استاندارد از سیستم محرکه تک‌دیفرانسیل بهره می‌برد و نسخه‌های وارداتی به ایران نیز، همین سیستم را خواهند داشت. 

طراحی بدنه کیا اسپورتیج وارداتی

پنجمین نسل از کراس‌­اور محبوب که راه خود را از مدل‌های پیشین جدا کرده، شکل و شمایل خود را مدیون زبان طراحی جدید کیا است که خودروساز کره‌ای آن را به نام «جمع اضداد» معرفی می‌­کند.

آقای کریم حبیب -سرپرست بخش طراحی شرکت کیا- طراحی نسل جدید اسپورتیج را فرصتی درخشان برای تیم طراحان این شرکت دانسته تا فرمی نوآورانه از یک شاسی­‌بلند را به نمایش بگذارند. به عقیده وی نسل جدید اسپورتیج تنها یک گام رو به جلو نبوده بلکه سطح تازه‌­ای از خودروهای کلاس شاسی‌­بلند را معرفی می‌­کند.

زبان طراحی جدید این برند در هنگام معرفی مدل برقی EV6 به جهانیان معرفی شد، اما فرم کیا اسپورتیج 2023 مخصوصاً در جلو و عقب، جزئیات بسیار بیشتری نسبت به EV6 دارد و بیشتر یادآور کیا K5 است.

فرم جدید جلوپنجره که از سوی کیا به اسم «پوزه ببر دیجیتال» نامگذاری شده، تقریباً عرض بخش جلو را پیموده درحالی‌که دی‌لایت­‌های بومرنگ شکل، مرز میان این قطعه با چراغ‌های اصلی در بخش پایینی سپر را مشخص کرده‌اند.

نمای جانبی کیا اسپورتیج جدید، از خطوط و سطوح یکدست شکل گرفته درحالی‌که طرح جدید رینگ‌ها، حال و هوای این بخش را دگرگون کرده است. برای نسخه جهانی اسپورتیج می­‌توان سقف مشکی را نیز سفارش داد. علاوه‌براین مجموعه‌­ای از رینگ‌های 17 الی 19 اینچی با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون قابل سفارش است.

طراحی نسل جدید کیا اسپورتیج

چراغ‌های LED و افقی شکل عقب در عین ارتباط بصری با نسل قبل، فرم متفاوتی دارد و تاحدی به روی گلگیر عقب امتداد یافته‌­اند. قطعات پلاستیکی روی بدنه، خروجی هوا و زیرسپری عقب و البته لوگوی جدید کیا، از دیگر نکات قابل ذکر درباره بدنه کیا اسپورتیج 2023 است.

یکی از نکات جالبی که درباره کیا اسپورتیج 2024 وجود دارد، مربوط به ابعاد و اندازه‌های آن است؛ به این معنی که کیا، این خودرو را در دو ابعاد مختلف ساخته است. به عنوان مثال مشتریان در اروپا، می‌توانند نسخه معمولی اسپورتیج را خریداری کنند اما مشتریان در کره جنوبی یا حتی در آمریکای شمالی، فقط می‌توانند نسخه لانگ اسپورتیج را سفارش دهند که فاصله محوری بیشتری دارد. البته تصور نکنید که فضای کابین در این اسپورتیج، بسیار جادار و بزرگ‌تر از اسپورتیج‌های معمولی است چراکه فقط در حد چندین سانتیمتر، فضای پا و فضای سر بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری کیا اسپورتیج جدید، در نسخه با بدنه کشیده به ترتیب 4.66، 1.865، 1.66 و 2.755 متر است. بنابر اعلام کیا، ابعاد بزرگ بدنه این خودرو به لطف پلتفرم جدید شکل گرفته و بیشترین فضای بالای سر، جلوی پا و محفظه بار (637 لیتر) در میان خودروهای کراس‌­اور را برای اسپورتیج به ارمغان آورده است.

طراحی کابین کیا اسپورتیج وارداتی

طراحی فضای کابین کیا اسپورتیج هم بسیار متحول شده و فرمی شبیه به برادر بزرگتر یعنی سورنتو یافته است. فرم خاص دریچه­‌های سیستم تهویه، طرح متفاوت کنسول میانی، تبدیل اهرم تعویض دنده به قطعه‌­ای با شکل دوار، رنگ‌­آمیزی دورنگ کابین و قرارگیری دو نمایشگر دیجیتال مرکزی و پشت آمپر در زیر صفحه‌­ای واحد، از مهمترین نکات قابل ذکر درمورد فضای داخلی کیا اسپورتیج 2024 بشمار می­‌آید.

کابین کیا اسپورتیج 2022

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت کوشا خودرو و کاتالوگ رسمی کیا اسپورتیج وارداتی، این محصول با تجهیزات و امکانات زیر عرضه می‌شود:

. کنترل پایداری در سربالایی
. هشدار ترمز اضطراری
. سیستم مدیریت پایداری خودرو
. کنترل در سراشیبی
. کمکی اضطراری ترمز فشار مضاعف
. ایربگ‌های جانبی جلو
. ایربگ پرده‌ای
. ترمز پارک برقی
. اتوهلد
. کنترل پایداری الکترونیکی
. سنسور تشخیص واژگونی
. نور بالا اتوماتیک
. کمربند ایمنی پیش‌کشنده راننده و سرنشین جلو
. هشدار فاصله از عقب حین پارک
. سیستم کمک راننده هوشمند
. آلارم دزدگیر
. هشدار جا ماندن سوییچ
. کروز کنترل اتوماتیک
. سیستم پیشرفته کمک راننده ADAS
. سنسور فشار باد تایر
. نمایشگر 8 اینچی لمسی
. گرمکن فرمان
. تهویه مطبوع دستی
. فرمان صوتی 
. گرمکن صندلی‌های جلو
. سنسور دنده عقب
. تنظیم ارتفاع صندلی برقی
. سنسور نشانگر سطح مایع شیشه‌شوی
. استارت از راه دور
. آینه‌های جانبی برقی با گرمکن
. دی‌لایت
. سانروف
. و …

بررسی انواع اسپورتیج در ایران

شرایط فروش کیا اسپورتیج

آخرین اخبار شرکت کوشا خودرو، شامل شرایط فروش کیا اسپورتیج، پیش فروش کیا اسپورتیج جدید در ایران و نحوه ثبت نام اسپورتیج جدید در بازار کشورمان را در مقاله شرایط فروش کوشا خودرو مطالعه کنید.

source

توسط autokhabari.ir