منتشر شده در 29 شهریور 1403 ساعت 10:00


عرضه جیو ۰۷ آغاز شد ؛ سدان برقی مجهز به هوش مصنوعی و فناوری خودران سطح ۴

برند جیو (Jiyue) که ماحصل همکاری دو شرکت جیلی و بایدو است، عرضه سدان پیشرفته ۰۷ را آغاز کرد. این خودرو از مشخصات بسیار خوبی برخوردار بوده و از آخرین فناوری‌ های موجود سود می‌برد. در مدل پایه این سدان برقی ۲۰۹,۹۰۰ یوان (معادل تقریباً ۲۶,۶۰۰ یورو یا ۱.۷ میلیارد تومان) قیمت دارد.

آیرودینامیک پیشرفته

جیو ۰۷ در شش رنگ جذاب عرضه می‌شود و جلو پنجره بسته، نوار نورانی سرتاسری در زیر کاپوت و چراغ‌های جلوی منحصر بفرد از ویژگی‌های ظاهری برجسته آن است. در این خودرو مباحث آیرودینامیک کاملاً رعایت شده، طوری که ضریب درگی برابر با ۰.۱۹۸ دارد. با چنین رکوردی باید گفت که محصول مشترک جیلی و بایدو در مقایسه با آئودی S6 اسپرتبک که آیرودینا میک‌ ترین مدل تاریخ ارباب حلقه‌ها به حساب می‌آید، از مقاومت کمتری در برابر جریان هوا برخوردار است.

عرضه جیو ۰۷ آغاز شد ؛ سدان برقی مجهز به هوش مصنوعی و فناوری خودران سطح ۴

مشخصات فنی جیو ۰۷

با طول ۴,۹۵۳ میلیمتر، عرض ۱,۹۸۹ میلیمتر و ارتفاع ۱,۴۷۵ میلیمتر، جیو ۰۷ جثه‌ای مشابه با هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری دارد. فاصله محوری این خودرو ۳,۰۱۳ میلیمتر اعلام شده، از این رو فضای پای سرنشینان جلو و عقب باید کاملاً کافی باشد. صندوق عقب ۰۷ حجمی برابر با ۵۸۱ لیتر را در اختیار مالک می‌گذارد. با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱,۵۷۳ لیتر افزایش می‌یابد.

جیو ۰۷ در سه تیپ مختلف عرضه می‌شود که عبارتند از نسخه استاندارد با برد ۶۶۰ کیلومتر، نسخه برد بلند با برد ۸۸۰ کیلومتر و نسخه پرفور منس که شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۳.۵ ثانیه فراهم می‌کند. در مدل‌های تک‌ موتوره پیشرانه ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن‌ متر گشتاور دارد. در نسخه دو موتوره، موتور عقب ۴۰۲ اسب بخار و موتور جلو ۳۰۸ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد، مجموع گشتاور نیز ۶۵۳ نیوتن‌ متر می‌باشد.

عرضه جیو ۰۷ آغاز شد ؛ سدان برقی مجهز به هوش مصنوعی و فناوری خودران سطح ۴

طراحی داخلی و امکانات

داخل کابین، یک نمایشگر ۳۵.۶ اینچی که قابلیت تقسیم به سه بخش مجزا را دارد، طراحی مدرن و جذابی به جیو ۰۷ بخشیده است. فرمان یوغی شکل و سیستم ناوبری با نقشه‌های بسیار دقیق و پرجزئیات از ویژگی‌های جذاب کابین محسوب می‌شوند. اما بدون شک بزرگ‌ترین ویژگی جیو ۰۷، سیستم آپولو ۲.۰ است که قابلیت خودران سطح ۴ را ارائه می‌کند. چینی‌ها می‌گویند این سیستم می‌تواند هدایت کامل خودرو را در دست بگیرد. البته این ویژگی همچنان در حال توسعه است و مثل سامانه تسلا باید آن را با پرداخت اشتراک جداگانه خریداری کرد.

source

توسط autokhabari.ir