شرکت ایویکو در نمایشگاه IAA هانوفر آلمان از محصول جدید خود با نام ای مووی (eMoovy) رونمایی می‌کند.

در نخستین نگاه می‌توان شباهت زیاد بین ایویکو ای مووی و هیوندای ST1 یا استاریا را تشخیص داد. این شباهت بی دلیل نیست چرا که ای مووی در همکاری مشترک بین این دو برند و براساس پلتفرم هیوندای شکل گرفته است.

مشخصات فنی ایویکو ای مووی

ایویکو ای مووی برمبنای ساختار 800 ولتی مشترک با بزرگترین شاسی بلند برقی هیوندای طراحی شده است که علاوه بر ارائه برد حرکتی 320 کیلومتر، از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند به نحوی که پس از 10 دقیقه اتصال، نیروی لازم برای پیمایش صد کیلومتر فراهم خواهد شد.

معرفی ایویکو ای مووی

بنابر اعلام ایویکو، ای مووی به سامانه BMS یا مدیریت هوشمند برای مجموعه باتری 76.1 کیلووات ساعت مجهز شده است که با کمک حسگرها، عملکرد باتری را پایش می‌کند. این سامانه در هیوندای ایونیک و محصولات برند جنسیس مورد استفاده قرار دارد. ضمنا سازنده اعتقاد دارد که ظرفیت باتری این خودرو از سایر مدل‌های هم‌رده، بیشتر است.

ایویکو ای مووی از قابلیت V2L یا انتقال جریان برق بین خودرو و لوازم برقی هم پشتیبانی می‌کند.

معرفی ایویکو ای مووی

کف تخت پلتفرم ایویکو ای مووی نیز این خودرو را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در سرویس‌های حمل و نقل تبدیل می‌کند. بنابر اعلام ایویکو، ای مووی نخستین خودروی برقی میان‌سایز با قابلیت حمل 2.5 تا 3.5 تن بار در قاره اروپا است.

مشخصات کابین ایویکو ای مووی

فضای داخلی ایویکو ای مووی هم براساس هیوندای استاریا شکل گرفته و به امکانات رفاهی و چندین سامانه دستیار راننده شامل هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ حرکت بین خطوط و دستیار پارک، مجهز شده است.

معرفی ایویکو ای مووی

از زمان شروع همکاری ایویکو با هیوندای در سال 2022، تاکنون چند مدل جدید توسط ایویکو عرضه شده است. نخستین خودروی سلول سوخت برقی این برند یعنی eDaily در IAA 2022 و اتوبوس برقی E-WAY H2 در نمایشگاه Busworld سال 2023 معرفی شدند. در سال 2024 اعلام شد که پلتفرم eLCV هیوندای که برای ساخت کامیون‌های برقی مناسب است نیز در اختیار ایویکو قرار خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir