کانسپت جدید رنو Estafette با الهام از مدل‌های کلاسیک دهه 60 میلادی و با همکاری با ولوو ساخته شده است.

رنو قصد دارد محصول نهایی خود از این کانسپت را تا سال 2026 ارائه دهد. البته طراحی آن به اندازه رنو 5 برقی جدید و یا R17 کوپه رترو نیست. چراغ‌های رنو استافت همانند استافت قدیمی بوده و گرد است. استافت قدیمی اولین بار در سال 1959 عرضه شد و تا مدت‌ها در جاده‌های فرانسه تردد داشت. این ون در سال 1980 از تولید خارج شد.

استافت براساس پلتفرم  FlexEVan ساخته شده، که توسط ولوو و شرکت CMA CGM توسعه یافته است. طول 4870 میلی‌متری آن نیز مشابه رنو کانگو است. البته این خودروساز ادعا کرده که چابکی آن به اندازه کلیو است. ارتفاع این ون 2590 میلی‌متر بوده و بنابراین بسیار راحت است.

کانسپت رنو Estafette

یک در کرکره‌ای در عقب تعبیه شده تا برای بارگیری راحت باشد. درهای کشویی جلو نیز برای تخلیه بار مناسب است. 

رنو ادعا کرده که این سبک طراحی، به ظاهر خسته‌کننده ون‌های شهری و تجاری خاتمه می‌دهد و درهای آن طوری طراحی شده تا برای استفاده راحت‌تر باشند. این درهای کشویی، در یک خط باز و بسته می‌شوند و بیرون نمی‌آیند و این طراحی باعث شده است تا مشتریان دچار درگیری مچ دست نشوند.

حتی کابین این ون نیز نسبت به سایر ون‌ها متفاوت‌تر و جذاب‌تر است. زیرا یک صفحه کیلومتر دیجیتال 7 اینچی و یک نمایشگر مرکزی 12 اینچی در کابین آن تعبیه شده است. همچنین ویجت‌های دیجیتالی در بخش زیرین نمایشگر نصب شده است. در حالت کلی این یک کابین کاربردی برای راننده و سرنشینان است. به جای آینه جانبی نیز از دوربین‌های جانبی استفاده شده.

کانسپت رنو Estafette

رنو درباره نوع پیشرانه این ون برقی اطلاعاتی ارائه نداده است، اما با توجه به این که برای مصارف داخل شهری طراحی شده، نیازی به موتور قدرتمند ندارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.  

source

توسط autokhabari.ir