شرکت پژو فرانسه در ادامه استراتژی برقی سازی محصولات خود، نسخه بدون آلایندگی ۴۰۸ را در نمایشگاه پاریس رونمایی می‌کند.


فرانسوی‌ها با انتشار این خبر تائید کردند ۴۰۸ برقی تا چند هفته دیگر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. با معرفی این خودرو، سبد محصولات برقی پژو در میان‌مدت تکمیل شده و بنابراین تمامی خودروهای عرضه شده پژو در بازار بریتانیا با قوای محرکه بنزینی، هیبریدی و برقی در دسترس هستند. انتظار می‌رود ۴۰۸ برقی از همان قوای محرکه نسخه بدون آلایندگی ۳۰۸ استفاده کند.

اکستریم VX اکستریم VX

۳۰۸ برقی به یک موتور برقی در اکسل جلو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و باتری ۵۴ کیلووات ساعتی مجهز است و در عرض ۹.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودرو با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت ۴۳۰ کیلومتری را طی کند. همچنین امکان شارژ باتری با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلووات هم وجود دارد. با توجه به اینکه قیمت پژو ۳۰۸ برقی حدود ۱۰۶۰۰ دلار بیشتر از قیمت نسخه بنزینی این خودروست بنابراین احتمال دارد قیمت ۴۰۸ برقی در بازار بریتانیا از حدود ۵۴ هزار دلار شروع شود. برای مقایسه بد نیست بدانید پرفروش‌ترین شاسی‌بلند برقی این کشور یعنی تسلا مدل Y قیمت پایه حدود ۶۰ هزار دلاری دارد. البته باید به این نکته نیز اشاره شود که ۴۰۸ به زودی تنها محصول سدان مانند پژو در بریتانیا خواهد بود زیرا مدل ۵۰۸ از این بازار خداحافظی می‌کند.

فرانسوی‌ها علت حذف ۵۰۸ از بازار را تصویب قوانین جدید در عرضه خودروهای برقی اعلام کرده‌اند و از امسال باید سهم فروش چنین خودروهایی در سبد محصولات خودروسازان بیشتر شود. پژو گفته است:

هم‌اکنون تمامی خودروهای سواری پژو با قوای محرکه برقی و هیبریدی عرضه می‌شوند

البته شاید دلیل اصلی حذف ۵۰۸ از بازار را فروش ضعیف آن دانست چراکه سال قبل کمتر از ۷۰۰ دستگاه پژو ۵۰۸ در بازار بریتانیا به فروش رسیده است. از طرف دیگر حدود ۳ هزار دستگاه ۴۰۸ از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در این کشور فروخته شده‌اند. باید منتظر ماند و دید که پژو ۴۰۸ برقی چه عملکردی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

source

توسط autokhabari.ir