با انتشار تیزری جذاب از وانت پیکاپ جدید کیا تاسمان در صحرا، شمارش معکوس برای معرفی رسمی این محصول کره‌ای آغاز شده است.


کیا بجای تعویض لوگوی هیوندای سانتاکروز و معرفی نسخه ریبج شده این وانت کره‌ای تصمیم گرفته محصول مخصوص خود را توسعه دهد. این دو وانت پیکاپ از نظر فنی تشابهی نخواهند داشت زیرا تاسمان بجای ساختار یونی بادی مشابه سانتاکروز از طراحی بدنه روی فریم سود می‌برد. کره‌ای‌ها اخیراً تیزری از هنرنمایی تاسمان جدید در صحرای سوزان امارات متحده عربی منتشر کرده‌اند. وانت پیکاپ کیا تاسمان همچنان دارای پوشش‌های استتاری بدنه است هرچند برخی جزئیات بدنه از جمله قوس چرخ‌های مربعی، پوشش‌های پلاستیکی بدنه و طراحی عضلانی خودرو را می‌توان تشخیص داد. نکته دیگر به چراغ‌های جلوی عمودی مشابه تلوراید مربوط می‌شود که همخوانی خوبی با کلیت بدنه دارند. همچنین در کناره‌های سپر عقب پله‌هایی برای دسترسی راحت‌تر به فضای بار تعبیه شده است. تاسمان در این تیزر با سرعت از روی شن و ماسه‌های صحرا عبور می‌کند و حتی در اواخر ویدئو چند دونات هم می‌زند تا هنرنمایی خود را تکمیل کرده باشد.

اکستریم VX اکستریم VX

کیا می‌گوید تاسمان در بیش از ۱۷۷۷ تست مختلف شرکت کرده و تا به اینجا حدود ۱۸ هزار دور آزمایش گوناگون روی آن صورت گرفته است. با اینکه تیزر خودروی موردبحث در کانال جهانی کیا منتشر شده اما انتظار نمی‌رود تاسمان در همه بازارهای جهانی عرضه شود. همین خودرو در کالیفرنیا نیز رویت شده اما کیا اشاره‌ای به عرضه آن در آمریکا نکرده است. البته درصورتی‌که تاسمان وارد آمریکا شود به خاطر مالیات‌های این کشور قیمت بالاتری خواهد داشت. در واقع به دلیل عدم تولید تاسمان در کارخانه جورجیا کیا، بهای خودرو ۲۵ درصد بیشتر خواهد بود. نکته دیگر اینکه کره‌ای‌ها وانت پیکاپی برقی را نیز در آمریکا تست کرده‌اند بنابراین شاید یکی از این دو وانت پیکاپ در بازار آمریکا عرضه شوند.

اما انتظار می‌رود رقیب کره‌ای فورد رنجر از پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزل برگرفته از سورنتو استفاده کند. همچنین برخی اخبار تائید نشده درباره ارائه نسخه چهار چرخ محرک تاسمان منتشر شده‌اند. گفته می‌شود ظرفیت بارگیری و یدک کشی وانت پیکاپ کیا نیز به ترتیب ۹۹۸ و ۳۴۹۳ کیلوگرم خواهد بود. البته خبری درباره استفاده از پیشرانه‌های ۶ سیلندر یا پلاگین هیبریدی مشابه فورد منتشر نشده است. از طرفی فعلاً مشخص نیست که آیا تاسمان به‌صورت تک کابین نیز در دسترس خواهد بود یا خیر.

یکی از روزنامه‌های کره‌ای خبر داده تاسمان در خاک این کشور مونتاژ شده و سپس راهی بازارهای خاورمیانه، آفریقا و استرالیا خواهد شد. ظاهراً رونمایی رسمی این خودرو تا چند هفته دیگر در نمایشگاه بین‌المللی جده انجام خواهد شد. قرار است این رویداد خودرویی بین ۲۹ اکتبر تا ۲ نوامبر در عربستان سعودی برگزار شود. شایان ذکر است تاسمان اولین وانت پیکاپ کیا از زمان بونگو محسوب می‌شود، خودرویی که از سال ۱۹۸۰ تاکنون در بازار کره جنوبی عرضه شده است. چهارمین نسل بونگو در سال ۲۰۰۵ معرفی شده و با برخی فیس لیفت ها همچنان در بازار این کشور حضور دارد. حتی کیا نسخه برقی بونگو را نیز تولید کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

source

توسط autokhabari.ir