کی ام سی SR5 یکی از محصولات جدید شرکت کرمان موتور است که در اصل متعلق به برند LIVAN چین است. در این مطلب به بررسی این خودرو می پردازیم.

درباره کی ام سی SR5

کی ام سی SR5 یکی از جدیدترین کراس اوور های مونتاژی شرکت کرمان موتور است که ریشه آن به خودروساز مطرح چینی GEELY بر می گردد. این خودرو در اصل X6 PRO نام دارد و توسط شرکتی به نام LIVAN در بازار های جهانی عرضه می شود. برند LIVAN شرکت جدیدی که طی همکاری شرکت GEELY و LIFAN در سال ۲۰۲۲ به وجود آمده است و تمرکز اصلی آن بر روی عرضه خودرو های قیمت مناسب با امکانات بسیار خوب است. یکی از پر تقاضا ترین محصولات این شرکت که در بازار هایی نظیر کشور روسیه، خاورمیانه و کشور های آمریکای لاتین و… حضور دارد، همین LIVAN X6 PRO است.

کی ام سی SR5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

عرضه این خودرو به اواخر سال ۲۰۲۳ بر می گردد و بر اساس پلتفرم جیلی X7 طراحی و تولید شده است. لازم به ذکر است که جیلی X7 قبلا توسط شرکت جیلیران در بازار ایران عرضه شده است اما تحریم های بین المللی باعث شدند تا عرضه این خودرو در ایران ادامه دار نباشد.

در ادامه نگاهی دقیق تر به KMC SR5 خواهیم داشت.

طراحی بدنه KMC SR5

به طور کلی با اینکه کی ام سی SR5 خودرو بروزی محسوب می شود اما به هیچ عنوان طراحی بروزی را در قسمت بیرونی این خودرو نمی بینیم. البته بخشی از این موضوع تقصیر پلتفرم نه چندان به روز این خودرو است.

در طراحی نمای جلوی کی ام سی اس آر ۵ از چراغ های تقریبا مستطیلی شکل استفاده شده که طراحی قابل قبولی دارند و قسمت های پیانویی شکل زیر چراغ توانسته چهره این خودرو را کمی خشن کند. همچنین در این بخش شاهد استفاده از جلو پنجره یکپارچه هستیم که در طراحی آن از خطوط موازی افقی استفاده شده که باعث می شود این خودرو عریض تر و مقداری عضلانی به نظر بیاید.

کی ام سی SR5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

اما در نماهای جانبی سبک طراحی بسیار ساده ای را در این خودرو می بینیم و به جز چند خطوط طراحی بر آمده بر روی در ها و گلگیر ها اِلمان طراحی دیگری در این قسمت دیده نمی شود. البته رینگ های آلومینیومی این خودرو طراحی به نسبت قابل قبولی داشته و خطوط کرومی کار شده بر روی در ها سعی می کنند از سادگی طراحی این بخش ها بکاهند اما با تمام این موارد باز هم طراحی بخش های جانبی جلب توجه نمی کند.

کی ام سی SR5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نکته دیگری که باید در طراحی KMC SR5 به آن اشاره کرد طراحی و شیب نا متوازن بخش عقب است که این موضوع را قبلا در جیلی X7 نیز می دیدیم که ممکن است سلیقه خیلی ها نباشد.

با این حال به واسطه استفاده از چراغ های به هم پیوسته در بخش عقب کی ام سی SR5 می توان چهره قابل قبولی را در بخش عقب این خودرو دید. نکته دیگری که در طراحی بخش عقب باید به آن اشاره کرد خروجی اگزوز های غیر واقعی بر روی سپر عقب است که به طراحی بخش عقب کمک شایانی کرده است.

مشخصات فنی کی ام سی SR5

قلب تپنده کی ام سی SR5 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم است که می تواند نهایت قدرت ۱۷۸ اسب بخار قدرت و گشتاور نهایی ۲۹۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

کی ام سی SR5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در محور جلوی این خودرو سیستم تعلیق مک فرسون دیده می شود و در محور عقب KMC SR5 شاهد بهره مندی از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم که این سیستم تعلیق می تواند چسبندگی و نرمی این خودرو را بهبود بخشد.

کی ام سی SR5 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت درون شهری آن کمتر از ۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر گزارش شده است که عدد بسیار خوبی برای این خودرو به حساب می آید.

برند KMC
مدل SR5
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۳
حجم موتور ۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربو شارژر TGDi
قدرت ۱۷۸ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۵۳۵ میلی متر
عرض ۱۸۴۵ میلی متر
ارتفاع ۱۷۲۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۸۳ میلی متر
وزن ۱۴۹۹ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۶۰R18
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
برند نشان مادر لیوان
کشور سازنده ایران – چین

نکته ای که باید در مورد اجزا فنی این خودرو بدانید این است که اجزا مختلف این خودرو توسط خود برند جیلی تامین می شود که کیفیت بسیار خوبی در میان خودرو های چینی داشته و به همین دلیل می تواند خروجی بسیار خوبی را نسبت به بسیار از خودرو های چینی از خود به نمایش بگذارد.

طراحی داخل کابین و امکانات کی ام سی اس آر ۵

با اینکه طراحی بدنه و نمای بیرونی KMC SR5 اصلا طراحی بروزی نیست اما با پا گذاشتن به داخل کابین این خودرو می توان یک سبک طراحی کاملا خاص و متفاوت و بروز را مشاهده کرد که به لحاظ کیفیت متریال نیز می تواند جایگاه خوبی را بدست آورد چرا که بسیاری از متریال و اجزا داخل کابین این خودرو توسط خود شرکت جیلی تامین شده و در بسیاری از محصولات این شرکت از این اجزا و متریال استفاده شده است.

کی ام سی SR5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

یکی از نقاط مثبت طراحی داخل کابین کی ام سی SR5 استفاده از طرح های گرافیکی بسیار جذاب در نقاط مختلف کابین نظیر رودری ها و داشبورد است که بر جذابیت این طراحی این خودرو اضافه کرده است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد بهره مندی از ترکیب های رنگی بسیار جذاب است که باعث می شود بتوان از کابین این خودرو احساس لوکس بودن را دریافت کرد. از طرفی در بخش مالتی مدیا کی ام سی اس آر ۵ می توان سه نمایشگر تمام لمسی را مشاهده کرد که یکی از آنها مختص شاگرد است و سرنشین جلو می تواند به بخش های مختلف دسترسی داشته باشد.

کی ام سی SR5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

جدای از این موارد امکانات بسیار خوب و متنوعی را می توان در این خودرو دید که KMC SR5 به واسطه این امکانات می تواند برای رقبای خود خط و نشان بکشد. از جمله امکاناتی که در این خودرو دیده می شود می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور TPMS، کروز کنترل، استارت دکمه ای، آنتی ترپ، فرمان دی کات، سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، گرم کن صندلی های ردیف جلو، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، سنسور نور و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سقف پانورامای برقی – فرمان کمکی برقی – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور – صندلی برقی راننده – گرمکن صندلی های جلو – جلو آمپر دیجیتال – نمایشگر لمسی – نمایشگر لمسی مخصوص شاگرد – ترمز پارک برقی – اتوهلد – رینگ آلومینیومی – کروز کنترل – تریم داخلی چرم مصنوعی – تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای کابین – دوربین ۳۶۰ درجه – دسته دنده الکتریکی – استارت دکمه ای

مزایا و معایب کی ام سی SR5

مزایا کیفیت متریال و مونتاژ قابل قبول – فضای کابین به نسبت جادار – توان حرکتی مناسب
معایب عدم عرضه در نسخه فول آپشن – نبود قابلیت تیپ ترونیک

رقبای KMC SR5

کی ام سی SR5 با توجه به سبک و کلاس طراحی رقبای بسیار زیادی در میان خودرو های مونتاژی دارد اما کیفیت ساخت و متریال و همچنین استفاده از امکانات بسیار خوب در این خودرو می تواند برگ برنده KMC SR5 در برابر رقبا باشد. در حال حاضر خودرو هایی نظیر؛ تیگو ۷ پرو پریمیوم، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی پرایم، ام وی ام ایکس ۵۵ پرو ، KMC X5 ، کی ام سی A5، هایما S7 پرو و… را می توان به عنوان رقبای کی ام سی اس آر ۵ معرفی کرد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

کی ام سی SR5 چه مشخصاتی دارد؟

قلب تپنده کی ام سی SR5 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم است که می تواند نهایت قدرت ۱۷۸ اسب بخار قدرت و گشتاور نهایی ۲۹۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

کی ام سی SR5 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکاناتی که در این خودرو دیده می شود می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور TPMS، کروز کنترل، استارت دکمه ای، آنتی ترپ، فرمان دی کات، سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، گرم کن صندلی های ردیف جلو، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، سنسور نور و… اشاره کرد.

نوشته کی ام سی SR5 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir