بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، مرسدس بنز به زودی تولید شاسی‌بلندهای کوپه GLC و GLE را متوقف خواهد کرد.


بی ام و بیش از ۱۵ سال پیش اولین شاسی‌بلند کوپه دنیا را با نام X6 معرفی کرد. این خودروی آلمانی به عنوان مدل سال ۲۰۰۸ راهی بازار شد و استایل بدنه آن با نظرات جنجالی فراوانی همراه گشت هرچند X6 نشان داد که در بحث فروش محصول موفقی بوده است؛ اما فراز و نشیب‌های زیاد از آن موقع باعث شد برادر کوچک‌تر X6 یعنی X4 با آینده‌ای تاریک روبرو شود و حالا نیز خبر رسیده احتمالاً مرسدس بنز تصمیم مشابهی را اتخاذ نموده و به تولید دو شاسی‌بلند کوپه خود خاتمه می‌دهد.

اکستریم VX اکستریم VX

به گزارش خبرگزاری آلمانی Handelsblatt، دو خودروی GLC و GLE کوپه احتمالاً راهی موزه خواهند شد زیرا مرسدس بنز به کاهش تعداد محصولات تولیدی خود ادامه می‌دهد. البته احتمال دارد دو خودروی موردبحث با یکدیگر ادغام شده و نهایتاً یک شاسی‌بلند کوپه جدید تولید شود. این خبرگزاری می‌گوید اخبار توقف تولید دو شاسی‌بلند کوپه یاد شده را از طریق منابع مطلع درون شرکت منتشر کرده هرچند به نظر می‌رسد اندکی اغراق نیز در گزارش اخبار وجود دارد. اما توقف تولید شاسی‌بلندهای کوپه مرسدس بنز منطقی به نظر می‌رسد زیرا ژرمن‌ها به شدت خواهان کم کردن تعداد محصولات خود هستند. برای مثال در سال ۲۰۲۳ خودروهای C کلاس کوپه، E کلاس کوپه و CLS از بازار خداحافظی کردند و یک مدل جدید به جای آن‌ها یعنی CLE کوپه رونمایی شد. این برند همچنین در سال ۲۰۲۲ خودروی A کلاس سدان را حذف کرد تا فضا برای عرضه CLA کوپه جدید باز شود.

ظاهراً قرار است در سال ۲۰۲۶ نسخه جدیدی از GLC تولید شد اما هنوز مشخص نیست که در کنار این نسل جدید مدل شاسی‌بلند کوپه هم تولید خواهد شد یا خیر. مرسدس بنز به تازگی GLC فعلی را به‌روز کرده و از قوای محرکه ارتقا یافته در آن استفاده کرده است. مدل GLE و نسخه کوپه آن نیز به‌روزرسانی‌های مشابهی را دریافت کرده‌اند. اگر طرفداران چنین خودروهایی هستید نباید نگران باشید زیرا هنوز هم می‌توان هر دو شاسی‌بلند کوپه مرسدس را انتخاب کرد. GLC کوپه ۲۰۲۵ قیمت پایه حدود ۶۱ هزار دلاری دارد درحالی‌که قیمت GLE کوپه پایه از حدود ۷۸ هزار دلار شروع می‌شود. همچنین هر دو خودرو در نسخه‌های قدرتمند AMG نیز عرضه می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۵ رای

source

توسط autokhabari.ir