به گزارش آخرین خودرو، تیگو ۸ پرو e پلاس اولین خودروی مونتاژی پلاگین هیبرید ایران است که عرضه آن را شرکت مدیران خودرو انجام می دهد.

طراحی

با یک نگاه به تیگو ۸ پرو e پلاس متوجه این می شویم که طراحی این خودرو عملا تفاوت چندانی با تیگو ۸ پرو و پرومکس ندارد. در بدنه خط طراحی های جدید چری را می بینیم که قبل تر در تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو هم دیده بودیم. چراغ های کشیده فول LED، جلوپنجره کهکشانی بزرگ و سپر های برجسته از جمله المان هایی هستند که در طراحی های جدید چری دیده می شود. الگوی طراحی چراغ ها و جلوپنجره دقیقا همان چیزی است که در فونیکس تیگو ۸ پرومکس دیده می شد اما طراحی سپر عقب و خروجی های اگزوز مثل تیگو ۸ پرو است. نکته مهم این است که روی گلگیر سمت راننده در فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس، پورت شارژ را داریم تنها المانی است که در هیچکدام از خودروهای مونتاژی دیگر دیده نمی شود.

تیگو 8 پرو e پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

اگرچه در فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس المان های تیگو ۹ را نمی بینیم و المان های به روز تر چری در این خودرو به کار نرفته است اما بهرحال سبک طراحی جذابی که در تیگو ۸ و ۷ پرو دیده بودیم همچنان جذابیت خودش را در این خودرو دارد. در داخل کابین هم هیچ تفاوتی با نسخه قبل دیده نمی شود و همچنان همان المان های ظاهری را در کابین می بینیم. البته در مورد مود های رانندگی و اطلاعاتی که صفحه نمایش در این خودرو نمایش می دهد، تنظیماتی داریم که مربوط به نسخه پلاگین هیبرید است.

تیگو 8 پرو e پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس

با یک کراس اوور پلاگین هیبرید طرف هستیم و این یعنی توامان پیشرانه برقی و بنزینی با هم قوای محرکه را تشکیل می دهند. پسوند پلاگین هیبرید یعنی پورت شارژ را هم در این خودرو خواهیم داشت و ظرفیت پک باتری بکار رفته در این کراس اوور از این طریق پر می شود.

تیگو 8 پرو e پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

زیر کاپوت فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس یک یونیت پیشرانه برقی را داریم که در آن دو موتور برقی تولید نیرو را انجام می دهند و در کنار این یونیت یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ بنزینی هم داریم. موتورهای برقی و پیشرانه الکتریکی توان تولید نهایت قدرت ۳۲۶ اسب بخار را دارند و نهایت گشتاور هم به ۵۱۰ نیوتن متری می رسد. قدرت از طریق جعبه دنده DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) که سه حالته است به چرخ های جلو می رسد و خبری از سیستم AWD در این خودرو نیست. وجود سه پیشرانه و جعبه دنده DHT در فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس باعث می شود تا ۹ حالت مختلف برای کارکرد موتورها داشته باشیم که عبارت اند از : تک موتوره برقی (موتور ۱)، تک موتوره برقی (موتور۲)، حالت ترکیبی، حالت تمام بنزینی، حالت شارژ با استفاده از موتور بنزینی، حالت شارژ در حال رانندگی، بازیابی انرژی ترمز در حالت تک موتوره و بازیابی انرژی ترمز در حالت دو موتوره.

فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

اگر تمام این حالت های رانندگی شما را گیج کرده اصلا تعجبی ندارد پس بیایید ساده تر به این موضوع نگاه کنیم. در این خودرو ما سه موتور داریم که در حالت های مختلف می توانند در مدار محرکه ما باشند و یا حذف شوند. به این ترتیب حالات مختلفی برای رانندگی قابل انتخاب خواهد بود. در کل وجود سه موتور باعث می شود تا انعطاف بیشتری در گرفتن خروجی مطلوب از خودرو پدید آمده باشد. پک باتری لیتیومی در کف قرار دارد و ظرفیت آن ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت است. شارژ کامل این پک باتری ۳ تا ۴ ساعت زمان می برد و با برق شهری شارژ می شود. نکته مهم این است که در حالت ترکیبی مصرف سوخت تنها ۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و وقتی پیشرانه های برقی از مدار خارج باشند، مصرف تا ۶.۵ لیتر افزایش میابد. در حالت ترکیبی و با باک پر می توان مسافتی در حدود ۹۵۰ کیلومتر را پیمود و این یعنی مصرف ترکیبی بسیار راضی کننده است.

برند فونیکس
مدل تیگو ۸ پرو e پلاس
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۲
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
ظرفیت باتری ۱۹.۲۷ کیلو وات ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور پلاگین هیبرید (به همراه دو پیشرانه برقی)
قدرت ۳۲۶ اسب بخار
گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس DHT ( مخصوص خودروهای هیبریدی)
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۷۲۲ میلی متر
عرض ۱۸۶۰ میلی متر
ارتفاع ۱۷۴۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۱۰ میلی متر
وزن ۱۷۶۹ کیلوگرم
حجم باک ۴۵ لیتر
مصرف سوخت ۱.۵ لیتر (ترکیبی برقی و بنزینی) – ۶.۵ لیتر (بنزینی)
پیمایش در حالت برقی ۷۵ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۳۵/۵۵R18
برند نشان مادر چری
کشور سازنده ایران – چین

مزایا و معایب تیگو ۸ ای پلاس

مزایا مصرف سوخت کم – سواری نرم – شتاب خوب – پایداری مناسب – گارانتی مدتدار سامانه الکتریکی خودرو – فناوری بالا – امکانات رفاهی و ایمنی خوب
معایب تک دیفرانسیل بودن و عدم عرضه نسخه دو دیفرانسیل – نبود زیرساخت شارژر سریع باتری ها با برق شهری

رقبای تیگو ۸ پرو e پلاس

همانطور که گفته شد تیگو ۸ پرو e پلاس اولین پلاگین هیبرید مونتاژی است و بر همین اساس رقیبی برای این خودرو در بازار نداریم. با توجه به قیمت این کراس اوور در بازار چین، انتظار می رود قیمت این خودرو فراتر از تیگو ۸ پرومکس باشد و بر همین اساس قطعا قیمتی نجومی را برای این کراس اوور پاک خواهیم داشت. باید دید واکنش بازار به عرضه این کراس اوور چه خواهد بود و آیا مشتریان به این خودروی کم مصرف و پاک چه واکنش مثبتی خواهند داشت؟

گالری تصاویر فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

سوالات متداول

مشخصات فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس چه مشخصات فنی دارد؟

فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس یک یونیت پیشرانه برقی را داریم که در آن دو موتور برقی تولید نیرو را انجام می دهند و در کنار این یونیت یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ بنزینی هم داریم. موتورهای برقی و پیشرانه الکتریکی توان تولید نهایت قدرت ۳۲۶ اسب بخار را دارند و نهایت گشتاور هم به ۵۱۰ نیوتن متری می رسد. قدرت از طریق جعبه دنده DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) که سه حالته است به چرخ های جلو می رسد.

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس چه امکاناتی دارد ؟

چراغ های تمام ال ای دی – ورود بدون کلید – استارت دکمه ای – درِ صندوق برقی – دوربین ۳۶۰ درجه – سنسور عقب – سقف پانورامیک – سیستم فرمان صوتی – شارژر وایرلس – تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب – تهویه دوکاناله اتوماتیک – دریچه تهویه ردیف عقب – رانندگی نیمه خودران – سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو – سیستم صوتی سونی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – سنسور نور و باران – تنظیم حالت رانندگی (۹ حالت مختلف)

نوشته تیگو ۸ پرو e پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir