فروش ب‌ام‌و XM در سه‌ماههٔ سوم امسال در بازار آمریکا با کاهش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به تنها ۳۰۷ دستگاه رسیده است.

اکستریم VX اکستریم VX

ب‌ام‌و XM از زمان آغاز تولید در دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون، موفقیت تجاری نداشته است. فروش این شاسی‌بلند پرچم‌دار بسیار پایین بوده و این روند در سه‌ماههٔ سوم سال جاری هم ادامه پیدا کرده است.  فروشی ۳۰۷ دستگاه طی این مدت، در قیاس با دیگر خودروهای ب‌ام‌و بسیار ناچیز است. به‌عنوان‌مثال، در سه‌ماههٔ سوم امسال باواریایی‌ها ۵۴۳ دستگاه Z4 فروخته‌اند.  یعنی XM حتی از یک رودستر دونفره که اساساً خودروی کم‌خریداری محسوب می‌شود هم کمتر فروخته است. طی سه ماه گذشته، فروش Z4 افزایش ۶۴ درصدی را تجربه کرده است.

علاوه بر XM، غالب تولیدات ب‌ام‌و و مینی هم در این سه ماه با کاهش تقاضا مواجه بوده‌اند. فروش خودروهای سواری این شرکت نسبت به سه‌ماههٔ سوم سال قبل ۵ درصد و فروش شاسی‌بلندها ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده درحالی‌که برند مینی افت فروش چشمگیر ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. حتی فروش سری ۳ که یکی از نمادین‌ترین و محبوب‌ترین محصولات ب‌ام‌و محسوب می‌شود، با وجود به‌روزرسانی اخیر، ۱۳.۷ درصد کاهش پیدا کرده است و این قطعاً خبر خوبی برای خودروساز باواریا نیست. البته آمارهای فروش در کل ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۴ کمتر نگران‌کننده هستند زیرا فروش ب‌ام‌و در این مدت در بازار آمریکا تنها ۲.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده که برابر با فقط ۵,۷۴۰ دستگاه است.

همچنین برخی خودروهای این شرکت نیز افزایش فروش چشمگیری را تجربه کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، فروش سری ۵، سری ۲ و X4 نسبت به سه‌ماههٔ سوم سال قبل به ترتیب ۴۴.۷ درصد، ۲۵.۶ درصد و ۴۱.۸ درصد بیشتر شده است ولی اوضاع مینی خوب به نظر نمی‌رسد و تمام محصولات آن با کاهش فروش مواجه بوده‌اند. طی سه‌ماههٔ سوم امسال، کانتریمن که پرفروش‌ترین خودروی مینی محسوب می‌شود، افت فروش ۱۶.۴ درصدی را تجربه کرده و فروش مینی کوپر هم ۳.۳ درصد کمتر شده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد ب‌ام‌و برای بهبود شرایط فروش خود باید فکری به حال طراحی‌های بحث‌برانگیز خود کند که مدت‌ها است به سوژهٔ داغ محافل خودرویی تبدیل شده و سیلی از انتقادات را به دنبال داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

source

توسط autokhabari.ir