آیا آئودی RS7 پرفورمنس با وجود قدرت بسیار کمتر، روی مسیر خیس با کمک سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروی خود حریف لامبورگینی روئلتو خواهد شد؟

اکستریم VX اکستریم VX

می‌دانیم که لامبورگینی متعلق به آئودی و است هردوی این شرکت‌ها زیر چتر گروه فولکس‌واگن قرار دارند. به همین دلیل است که خودروهایی مثل آئودی RS Q8 و لامبورگینی اوروس اشتراکات فراوانی باهم دارند ولی دو خودرویی که از آئودی لامبورگینی در این مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند، هیچ ارتباطی باهم ندارند. در یک سمت میدان، آئودی RS7 پرفورمنس را می‌بینیم که متعلق به خود مت واتسون است. زیر کاپوت این ماشین، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هر دو محور تحویل می‌دهد.

در سمت دیگر نیز لامبورگینی روئلتوی سفیدرنگ متعلق به یانی جلب‌توجه می‌کند. پرچم‌دار سنت آگاتا که در سینهٔ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی را پنهان کرده است. این پیشرانه با سه موتور الکتریکی همراه است که دوتای آن‌ها در جلو نصب شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی یا eAWD را فراهم می‌کنند. این قوای محرکه مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده فرار می‌دهد. مت واتسون معتقد است با اینکه خودروی او ۳۸۵ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به سوپرکار ایتالیایی دارد، می‌تواند به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو پیروز شود زیرا مسابقهٔ زیر بارش باران و روی مسیر کاملاً خیس برگزار می‌شود.

بااین‌حال، با آغاز درگ معلوم شد واتسون اشتباه می‌کند زیرا آئودی فقط چند متر توانست همپای روئلتو پیش برود و پس‌ازآن، لامبورگینی کاملاً از رقیب آلمانی فاصله گرفت. درنهایت، سوپرکار ایتالیایی یک ثانیه زودتر از RS7 به پایان ۴۰۰ متر رسید. در مسابقات رولینگ هم شرایط فرقی نکرد و بازهم روئلتو توانست به‌راحتی آئودی را مغلوب کند. تنها جایی که RS7 بهتر عمل کرد، آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بود که با وجود حدود ۳۰۰ کیلوگرم وزن بیشتر، با اختلاف نسبتاً قابل‌توجهی زودتر متوقف شد.

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS7 پرفورمنس لامبورگینی روئلتو
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۱۰۶۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۶۵ کیلوگرم ۱۷۷۲ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۳۱,۱۹۵ دلار ۶۰۸,۳۵۸ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۲ رای

source

توسط autokhabari.ir