در کنار برخی عادات و سلایق عجیب آمریکایی‌ها، خودروهای پلاگین هیبرید در این کشور خریدار زیادی ندارند اما علت عدم استقبال مشتریان آمریکایی از این خودروها چیست؟


گفته می‌شود بسیاری از خریداران خودروهای صفرکیلومتر هنوز آماده انتخاب خودروهای تمام برقی نیستند اما دوست دارند با بررسی خودروهای پلاگین هیبرید برای خرید مدل‌های برقی در آینده آماده شوند؛ اما داده‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند. گزارش جدید جی دی پاور می‌گوید علیرغم اینکه بسیاری از خودروسازان با تغییر استراتژی خود دست از توسعه همه‌جانبه خودروهای برقی شسته و به تمرکز بیشتر روی خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده‌اند اما مشتریان علاقه چندانی به خودروهای پلاگین هیبرید ندارند.

اکستریم VX اکستریم VX

گزارش جی دی پاور می‌گوید سهم خودروهای پلاگین هیبرید از بازار آمریکا پایین است و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تعداد خودروهای تولیدی با این نوع قوای محرکه بیشتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. همچنین جی دی پاور فهمیده که خودروهای موردبحث گران‌تر از مدل‌های هیبریدی و برقی هستند اما مشتریان از آن‌ها راضی نیستند. شاید خودروهای پلاگین هیبریدی نمی‌توانند به عنوان پلی بین مدل‌های درون‌سوز و برقی عمل کنند. در آگوست ۲۰۲۴، خودروهای پلاگین هیبرید تنها ۱.۹ درصد از کل فروش خودروها در بازار آمریکا را تشکیل داده‌اند. برای مقایسه باید گفت سهم خودروهای برقی و هیبریدی از بازار در این بازه زمانی به ترتیب ۹.۴ و ۱۰.۷ درصد بوده است. باید گفت علت عدم استقبال از خودروهای پلاگین هیبرید کمبود مدل‌های جدید در بازار نیست چراکه هم‌اکنون ۴۱ خودروی پلاگین هیبریدی، ۳۹ مدل هیبریدی و ۶۰ خودروی برقی در بازار آمریکا عرضه می‌شوند.

قیمت نهایی یکی از فاکتورهای مهمی است که باعث دوری مردم از این خودروها می‌شود. به‌طور متوسط، قیمت یک شاسی‌بلند کامپکت پلاگین هیبریدی ۴۸۷۰۰ دلار است درحالی‌که بهای مدل‌های هیبریدی به ۳۷۷۰۰ دلار می‌رسد و به لطف مشوق‌های گوناگون، بهای خودروهای برقی نیز ۳۶۹۰۰ دلار است. کارشناسان یکی از دلایل قیمت بالاتر خودروهای پلاگین هیبریدی را قانون کاهش تورم دولت بایدن می‌دانند زیرا خودروهای پلاگین هیبریدی را مشمول مشوق‌های مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری ندانسته است. در حقیقت کرایسلر پاسیفیکا هیبرید تنها خودروی پلاگین هیبریدی بازار است که به‌طور کامل از این مشوق بهره می‌برد.

جی دی پاور همچنین نتیجه می‌گیرد مشتریان رضایت کمتری از خودروهای پلاگین هیبریدی دارند. این خودروها از ۱۰۰۰ امتیاز ممکن ۶۶۹ امتیاز را به دست آورده‌اند درحالی‌که امتیاز خودروهای رده میانی و لوکس برقی به ترتیب ۷۱۶ و ۷۳۸ بوده است. این فاصله به خاطر برخی عوامل ایجاد شده است. اول اینکه مالکان فهمیده‌اند علیرغم وجود تصویری مشهور از خودروهای پلاگین هیبریدی که بهترین‌های مدل‌های بنزینی و برقی را ارائه می‌کنند، پلاگین هیبریدی‌ها در واقع بدترین جنبه‌های هر دو دسته از خودروها را نشان می‌دهند. هزینه‌های مالکیت این خودروها به دلیل وجود قطعات پیشرانه درون‌سوز همچنان بالاتر است و از طرفی تجربه مالکیت بهتری نسبت به مدل‌های بنزینی و هیبریدی ندارند. خودروهای پلاگین هیبریدی روی کاغذ گزینه‌ای ایده آل به نظر می‌رسند اما در واقعیت چیز دیگری را می‌بینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

source

توسط autokhabari.ir