سه محصول تویوتا با پیشرانه‌ی هیبرید شامل کرولا، کرولا کراس و کمری توسط شرکت نگین تندیس الماس رونمایی شدند. این خودروها مربوط به سامانه جانبازان نیستند و برای عموم عرضه می‌شوند.

اکستریم VX اکستریم VX

کمری هیبرید 2025

شرکت نگین تندیس الماس که قبلا با نام الماس خودرو شناخته می‌شد، برای واردات محصولات تویوتا آماده می‌شود. این مجموعه، از نظر صنعتی یا تجاری، چندان با سابقه نیست و بهتر است مشتریان برای پیش‌خرید، هوشیارانه اقدام به تحقیق قبل از عقد قرارداد کنند.

بیشتر بخوانید:
مشخصات و قیمت کرولا هیبرید وارداتی 
مشخصات و قیمت کرولا کراس هیبرید در ایران

در سال ۱۴۰۲ شرکت توسعه ارتباطات هما و معین خودرو از کرولا کراس هیبرید و کرولا هیبرید برای بازار ایران رونمایی کردند؛ حالا اما الماس خودرو هم به عنوان واردکننده‌ی محصولات تویوتا، تبلیغات می‌کند. به هر شکل، شرکت نگین تندیس الماس دارای شماره ثبت رسمی است و روز یک‌شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ مراسمی را با حضور خبرنگاران برای رونمایی از سه خودروی تویوتا انجام داد.

کرولا هیبرید وارداتی نگین تندیس الماس

کرولا نسل ۱۲، همچنان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای دنیا است. این محصول در سه تیپ بدنه سدان و هاچبک و تورینگ، انواع پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبرید ارایه می‌کند. کرولا هم‌اکنون در ژاپن، برزیل، تایوان، تایلند، ترکیه، امریکا، انگلیس و چین مونتاژ می‌شود. براساس اطلاعات موجود، احتمالا کرولا مونتاژ چین یا ترکیه وارد ایران خواهد شد. شرکت معین خودرو، مدل ۱/۸ هیبرید سدان را وارد ایران کرده است  و ظاهرا نگین تندیس المان هم محصول مشابه با آپشن‌های بیشتر را پیش‌فروش خواهد کرد.

براساس اطلاعات موجود، کرولا وارداتی غیر هیبرید مجهز به موتور ۱/۲ لیتر توربو با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر است. این مدل با گیربکس اتوماتیک CVT، در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. نهایت سرعت تویوتا کرولا ۱/۲ لیتر توربو، ۱۸۰ کیلومتر برساعت است.

داشبورد تویوتا کرولای وارداتی

در بازار جهانی، ارزان‌ترین کرولا با موتور ۱/۸ لیتری هیبرید، شناخته می‌شود. موتور بنزینی این مدل در ایران، ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد.  موتور الکتریکی هم ۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور به پیشرانه می‌افزاید. کرولا هیبرید، همراه گیربکس CVT، میانگین مصرف سوخت ۴.۰۷ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد، کرولا در بازار جهانی، با نسخه دو دیفرانسیل نیز تولید می‌شود که طبیعتا وارد ایران نخواهد شد.

هنوز فهرست کامل از امکانات کرولا وارداتی منتشر نشده است. به همین دلیل، نمی‌توان قیمت دقیق را پیش‌بینی کرد. در کشورهای خلیج فارس، برای کرولا سدان ۱/۲ لیتر توربو دنده اتوماتیک، ۱۸ تا ۱۹  هزار دلار پرداخت می‌شود. همچنین کرولا هیبرید ۲۰ تا ۲۳ هزار دلار قیمت دارد. قیمت قطعی و نهایی کرولای ۱.۸ هیبریدی در سامانه ۲ میلیارد و ۴۷ میلیون اعلام شده است. از مجموع موارد فوق می‌توان نتیجه گرفت که آستانه قیمت کرولا وارداتی در بازار آزاد، حدود ۳ تا ۳/۵ میلیارد تومان باشد.

کرولا کراس هیبرید وارداتی نگین تندیس الماس

فروش بسیار خوب کرولا در بازار جهانی، مدیران تویوتا را مجاب کرد برای کراس‌اور جدید خود، نام کرولا کراس را انتخاب کنند. این موضوع نشان می‌دهد که خودروی مذکور، یک کراس‌اور کوتاه قد، کوچک‌تر از راو۴ با ابعاد مشابه سوزوکی گرند ویتارا موجود در ایران است. از سال ۲۰۲۰ تا کنون، نسل اول کرولا کراس با تیراژ بالا در کشورهای ژاپن، تایلند، تایوان، برزیل، مالزی، چین، افریقای جنوبی، امریکا و حتی پاکستان مونتاژ می‌شود.

تویوتا کرولا کراس هیبرید

برای بازار ایران، احتمالا نسخه‌ی موجود در شرق آسیا انتخاب شده است. این نمونه تجهیزات فنی مشابه کرولا هیبرید سدان وارداتی دارد؛ اما قوی‌تر است. موتور ۱/۸ لیتر به کمک محرک برقی ۹۵ اسب بخار و گیربکس CVT اتوماتیک، مجموعا ۱۴۰ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل کرولا کراس، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.

تویوتا کرولا کراس هیبرید نمای پشت

نمونه‌های اولیه از تویوتا کرولا کراس در دو نسخه بنزینی و هیبرید جهت اخذ مجوزهای قانونی و استانداردهای لازم، وارد گمرکات کشور شده‌اند. این خودرو برای بازار ایران در کارخانه مشترک FAW- Toyota چین مونتاژ می‌شود، در نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که از طریق گیربکس اتوماتیک نوع CVT به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، حدود ۱۰ ثانیه پرآورد شده است.

اگر محصول مونتاژ آسیا با قدرت ۱۴۰ تا ۱۵۰ اسب بخار و امکانات متعادل به بازار ایران برسد، آستانه قیمت ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار محتمل است و طبیعتا، رقم پرداختی مشتری دست اول شرکت  “توسعه ارتباطات هما” حدود ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان خواهد بود.

تویوتا کمری هیبرید وارداتی نگین تندیس الماس

تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی  باترکیب پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر و سیستم هیبرید، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو با گیربکس CVT در چین مونتاژ می‌شود.  میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات کمری هیبرید وارداتی هستند.

کمری هیبرید 2025

فهرست امکانات کمری هیبرید وارداتی هنوز توسط نگین تندیس الماس اعلام نشده است. نسخه‌ی رونمایی شده توسط این شرکت، دارای امکانات سطح بالا برای کابین شامل نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰ اینچ پشت فرمان، پوشش چرم باکیفیت برای صندلی‌ها و داشبورد و تودری،  سپر تمام فلزی فاقد جلوپنجره‌ی پلاستیکی، رینگ ۱۷ اینچ و صندلی‌های برقی است.

کمری هیبرید 2025 الماس خودرو

حدود قیمت کمری هیبرید مونتاژ چین با امکانات دیده شده در مراسم نگین تندیس الماس، ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط، مشتری ایران نیاز به بودجه‌ی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومانی برای خرید کمری وارداتی دارد.  در نمایشگاه‌های تهران، هم‌اکنون کمری ۲۰۱۶ با کارکرد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

source

توسط autokhabari.ir