امید محمدی؛ بازار: صبح امروز «هلدینگ رایزکو» در سایت تولید قطعات خودرو «جنرال کب پارس» با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، بابک بیرانوند مدیرعامل آرین موتور، کیانوش پورمجیب مدیرعامل ساپکو، انجمن صنایع همگن قطعه سازان، مدیران گروه خودروسازی سایپا، مسئولین مدیران خودرو، مدیران زر و اصحاب رسانه خط تولید و ورود به فاز جدید توسعه صنعتی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی را افتتاح کرد. افتتاح این خط تولید علاوه بر افزایش عمق داخلی سازی قطعات، سبب به روز رسانی دانش فنی در تولید الکتروموتورهای جدید در صنایع خودروسازی خواهد شد.

خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری افتتاح شد

پدرام صمدی: جنرال کب پارس می تواند سالانه ۸ میلیون انواع الکتروموتور برای صنایع خودروسازی تولید کند. براساس برنامه ریزی های انجام شده در طرح توسعه این مقدار افزایش نیز خواهد یافت

۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری

پدرام صمدی عضو هیئت مدیره شرکت جنرال کب پارس، به عنوان سخنران نخست این مراسم با اشاره به تولید انواع الکترو موتور، گفت: «شرکت جنرال کب پارس سال ۱۳۸۶ طی مشارکت با شرکت جنرال کب ایتالیا تاسیس و آغاز به کار کرد. این شرکت به بهره گیری از دانش فنی اروپا طی دو دهه اخیر توانسته انواع الکتروموتور برای خودروها، پمپ شیشه شور، شیشه بالابر، موتوربرقی صندلی و موتور فن را تولید و عرضه کند.»

این تولید کننده قطعات خودرو با اشاره به حجم اشتغالزایی در هلدینگ رایزکو، بیان کرد: «درحال حاضر ۴ هزار و ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم در هلدینگ رایزکو مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود ۴۳۰ نفر در شرکت جنرال کب پارس در حال فعالیت هستند.»

صمدی با بیان اینکه جنرال کب پارس در سال ۱۳۹۵ مالک صد در صدی این شرکت شد و سهم شریک اروپایی را خریداری کرد، اظهار داشت: «جنرال کب پارس می تواند سالانه ۸ میلیون انواع الکتروموتور برای صنایع خودروسازی تولید کند. براساس برنامه ریزی های انجام شده در طرح توسعه این مقدار افزایش نیز خواهد یافت.»

خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری افتتاح شد

این عضو هیئت مدیره شرکت جنرال کب پارس با بیان اینکه بالاترین ظرفیت بالاترین سطح اتوماسیون در خط تولید الکتروموتور امروز افتتاح شد، توضیح داد: «خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری به صورت ارزی و ۳۶۰ میلیاردتومانی به صورت ریالی ایجاد شده است. این خط تولید می تواند ۳ و نیم میلیون الکتروموتور به ظرفیت تولید شرکت جنرال کب پارس اضافه کند.»

وی افزود: در حال حاضر جنرال کب پارس انواع الکتروموتور برای خودروها، پمپ شیشه شور، شیشه بالابر، موتوربرقی صندلی و موتور فن برای انواع خودرو داخلی و چینی تولید می کند. از همین رو جهت دور زدن تحریم و تهیه نیاز زنجیره تامین در ۱۴ کشور دفتر منطقه ای یا شریک تجاری داریم.

خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری افتتاح شد

حمیدرضا صمدی: هر روز صنعتگران به دلیل قیمت گذاری دستوری سرکوب می شوند، این درحالی است که نظام بازار باید براساس عرضه و تقاضا تعیین شود. امیدواریم دولت چهاردهم در همین ابتدا راه از اشتباهات دولت های گذشته تجربه آموخته و مانند مالزی، چین، کره جنوبی و سوئد به خصوصی سازی توجه بیشتری داشته باشد

نظام سرکوب قیمت عامل زیان دهی

حمیدرضا صمدی رئیس هیئت مدیره «هلدینگ رایزکو» به عنوان سخنران دوم این همایش و با اشاره به اینکه هر سال این هدلیتگ هشت پروژه جدید افتتاح کرده است، گفت: «باتوجه به منویات و دستورات رهبر معظم انقلاب نسبت به حمایت از تولید و اشتغال؛ متاسفانه برخلاف تذکرات رهبری دولت ها اقدامی مثبت انجام ندادند. به عنوان مثال در دولت هشتم سهم بخش خصوصی به معنی واقعی خصوصی حدود ۳۱ درصد بود، اما در پایان دولت سیزدهم این سهم به ۱۲.۷ درصد رسید. مقام معظم رهبری بارها به کوچک سازی دولت ها توصیه کردند، اما دولت ها به جای اعتبار و ارش به بخش خصوصی با نگاه مچ گیری به جای دستگیری، انگیزه فعالان بخش خصوصی را کاهش دادند.»

رئیس هیئت مدیره «هلدینگ رایزکو» با بیان اینکه سال جاری مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، توضیح داد؛ «در سال جاری دولت ها چه مشارکت و دعوتی از مردم جهت رشد تولید داشتند؟ هر روز انگیزه تولید در کشور کمتر شده و متاسفانه این مساله ناشی از برداشت اشتباه دولت ها از فرامین مقام معظم رهبری بوده است.»

صمدی تصریح کرد: سیاست ضد تولید و رفتار اشتباه صرف درآمدهای نفتی منجربه تبدیل کشور به مصرف کننده به جای تولید کننده شده است، نظام سرکوب تولید و قیمت گذاری دستوری در هیچ جای دنیا پاسخ نداده است. در کشور ما نیز جز ایام جنگ نتیجه نامطلوب از چنین سیاستی دریافت شده است.

این تولید کننده قطعات خودرو با درخواست تغییر رویه سیاست های صنعتی و خصوصی سازی در صنعت خودرو از دولت، بیان کرد: «هر روز صنعتگران به دلیل قیمت گذاری دستوری سرکوب می شوند، این درحالی است که نظام بازار باید براساس عرضه و تقاضا تعیین شود. امیدواریم دولت چهاردهم در همین ابتدا راه از اشتباهات دولت های گذشته تجربه آموخته و مانند مالزی، چین، کره جنوبی و سوئد به خصوصی سازی توجه بیشتری داشته باشد.»

خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری افتتاح شد

در پایان این مراسم با حضور مسئولین دولتی و مدیران ارشد صنعت خودرو خط تولید یشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد، این خط می تواند در آینده به تولید الکتروموتورهای خودروهای برقی جهت توسعه این وسایل نقلیه پاگ کمک به سزایی کند.

source

توسط autokhabari.ir