به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کی ام سی ایگل (KMC Eagle) اولین خودروی بومی کرمان موتور است که بر پایه پلتفرم PS۱ و بر پایه پلتفرم جک J۴، روی خط تولید رفته است. ایگل کرمان موتور را در اصل باید نسخه فیس لیفت جک J۴ دانست.

نام ایگل اگر چه  اسم یک منطقه ای در استان تهران است اما در کنار داشتن مفهوم ایرانی، واژه انگلیسی Eagle به معنی عقاب هم اشاره دارد و حالا پس از سال ها تلاش خانواده بزرگ کرمان موتور این نخستین بار است که یک خودروساز بخش خصوصی، محصول ملی را بر روی پلتفرم اختصاصی خود طراحی و به بازار عرضه می کند.

کرمان موتور پروژه ساخت کی‌ام‌سی ایگل (KMC Eagle) را با هدف تولید خودرو و با استفاده از دانش فنی روز دنیا کلید زد. این پروژه که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد در همان ابتدا با چالش‌هایی همچون تحریم‌ها روبرو شد. اما شرکت کرمان موتور با وجود این موانع موفق شد با خریداری پلتفرم جک J۴ و انتقال کامل دانش فنی آن به ایران، گام بزرگی به منظور تولید خودرو بردارد که حالا نتیجه این رویداد تولد سدانی اقتصادی بر پایه جک J۴ است که ایگل نام گرفت و به زودی جایگزین نمونه چینی آن خواهد شد.

نمونه اولیه این خودرو در شهریور ۱۴۰۲ و پس از طراحی مجدد اتاق توسط یک شرکت ایتالیایی و داخلی‌سازی بیش از ۹۵ درصد قطعات آن رونمایی شد و پس از گذشت یک سال، همزمان با آغاز عرضه سدان اقتصادی کرمان موتور در نسخه بنزینی، این شرکت بنا دارد نسخه برقی این محصول را نیز عرضه کند.

 سدان بومی و اختصاصی کرمان موتور یعنی KMC Eagle آغاز یک راه و نخستین گام این خودروساز کرمانی برای ورود به بازار خودروهای محبوب و اقتصادی است و در صورت تولید در تیراژ بالا می تواند رقیب خوبی برای خودروهای کلاس C صنعت خودرو و شرکت هایی چون ایران خودرو و سایپا به حساب آید.

خودرو ایگل

مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات رفاهی ایگل بنزینی چیست؟

سدان کی ام سی ایگل در نسخه بنزینی و در مشخصات فنی‌ِ مشابه با جک J۴ است این خودرو به موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید ۱۰۴ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور در ۴۸۰۰ دور در دقیقه را دارد. این خودرو همچنین از جعبه دنده اتوماتیک نوع CVT بهره می‌برد که به تعویض نرم و سریع دنده‌ها کمک می‌کند و راحتی بیشتری را برای راننده فراهم می‌آورد. سیستم جعبه دنده CVT یکی از ویژگی‌های مهم کی ام سی ایگل به شمار می‌رود که تجربه‌ای راحت و بدون زحمت را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

موتور خودرو ایگل

البته کی‌ام‌سی ایگل از استاندارد آلایندگی یورو ۵ (Euro V) پیروی می‌کند. این استاندارد نشان‌دهنده کاهش آلایندگی‌های مضر و سازگاری بیشتر این خودرو با محیط زیست است.

کی ام سی ایگل در بخش تجهیزات و امکانات، به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته مجهز است که شامل کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی و قفل شدن اتوماتیک درب‌ها می‌باشد. همچنین، این خودرو دارای سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و سنسور دنده عقب است که به راننده کمک می‌کند تا در شرایط مختلف کنترل بیشتری بر خودرو داشته باشد.

بیشتر ببینید: اولین سدان ملی کرمان موتور به روایت تصویر

به بهانه آغاز فروش ایگل؛ نخستین سدان بومی کرمان موتور در چند مدل عرضه می شود؟

کی ام سی ایگل همچنین با ارائه امکاناتی چون آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، گرمکن و چراغ راهنما، و کامپیوتر سفری، راحتی و آسودگی بیشتری را برای راننده فراهم می‌کند. همچنین، سیستم صوتی این خودرو به مانیتور ۸ اینچی مجهز شده است که امکان پخش MP۵، ورودی USB و بلوتوث را فراهم می‌کند.

خودرو ایگل کرمان موتور در کنار مشخصات فنی قابل قبول، امکانات رفاهی متنوع و ویژگی‌های ایمنی، دارای طراحی نسبتا زیبا و مدرن در کلاس سدان های هم رده خود در بازار ایران است و مسلما می‌تواند انتخاب مناسبی برای مشتریانی باشد که به دنبال خودرویی با کیفیت و امکانات مطلوب هستند.

در حال حاضر خودرو ایگل با قیمت ۹۴۵ میلیون تومان هم به صورت نقد و هم اقساطی از سوی شرکت کرمان موتور به فروش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: شروع اولین فروش ایگل کرمان موتور

به بهانه آغاز فروش ایگل؛ نخستین سدان بومی کرمان موتور در چند مدل عرضه می شود؟

نسخه برقی ایگل چه زمانی عرضه می شود؟

البته شرکت کرمان موتور اولین شرکت خودروسازی است که همزمان با عرضه نسخه بنزینی محصول اقتصادی خود از نسخه برقی این محصول هم رونمایی کرده است.

نسخه الکتریکی KMC Eagle از باتری های ۴۱ کیلووات ساعتی نیرو می گیرد و رنج حرکتی آن حدود ۳۰۰ کیلومتر است و شتاب آن به ۸.۷  ثانیه می رسد و همه این موارد با استفاده از موتور برقی ۱۶۱ اسب بخاری میسر می شود. در داخل کابین این خودرو نیز اهرم تعویض دنده نسخه بنزینی جای خود را به کلید چرخشی تعویض دنده برقی داده و ترمز دستی نیز با ترمز پارک برقی جایگزین شده است.

به بهانه آغاز فروش ایگل؛ نخستین سدان بومی کرمان موتور در چند مدل عرضه می شود؟

به گفته مدیران شرکت کرمان موتور تولید انبوه خودروی برقی تمام ایرانی این شرکت از دی ماه سال جاری آغاز می شود. بر اساس اعلام مدیران این شرکت، تولید نسخه برقی ایگل از سال ۱۴۰۰ و با همکاری شرکت مپنا در کرمان موتور شروع شده و  و قرار است پس از پاس کردن تست ها و آزمایش های لازم، و با مهیا کردن شرایط، تولید انبوه نسخه برقی ایگل نیز به زودی آغاز شود.

source

توسط autokhabari.ir