به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، این سه خط مکانیزه تولیدی موتورهای الکتریکی شامل موتور گیربکس شیشه بالا بر برقی خودرو، DC  موتور پمپ بنزین و موتورفن الکتریکی است که می تواند ۳.۵ میلیون الکتروموتور را به ظرفیت تولید شرکت جنرال کب پارس اضافه کند.

بر اساس این گزارش هلدینگ رایزکو برای ایجاد خطوط مکانیزه تولیدی موتورهای الکتریکی در مجموع حدود ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو به صورت ارزی و ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت ریالی سرمایه گذاری کرده تا ورود به فاز جدید تولید موتورهای الکتریکی در این گروه صنعتی اتفاق بیفتد.

https://ostan-th.ir/

در آغاز مراسم افتتاح خطوط مکانیزه موتورهای الکتریکی که روز گذشته با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار تهران، جمعی از مدیران شرکت های خودروسازی و قطعه سازی و اصحاب رسانه در سایت تولید جنرال کب پارس برگزار شد، پدرام صمدی معاون فروش هلدینگ رایزکو و رئیس هیئت مدیره شرکت جنرال کب پارس گفت: در حال حاضر سایت تولیدی جنرال کب پارس می تواند سالانه ۸ میلیون انواع الکتروموتور برای صنایع خودروسازی تولید کند و  براساس برنامه ریزی های توسعه ای و ورود به فاز جدید این میزان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به سابقه فعالیت سایت تولیدی جنرال کب در تولید انواع الکترو موتور و موتور فن ها اظهار داشت: شرکت جنرال کب پارس با سرمایه گذاری مشترک شرکت جنرال کب ایتالیا و هلدینگ رایزکو تاسیس شد و در سال ۱۳۹۵ سهام شرکت به طور کامل توسط هلدینگ رایزکو خریداری شد. این شرکت با بهره گیری از دانش فنی اروپا طی دو دهه اخیر توانسته سبد محصولات خود را با تولید تمامی موتورهای الکتریکی و سیستم های وابسته در خودرو توسعه داده و محصولات مانند پمپ شیشه شور، موتور گیربکس شیشه بالابر، موتور برقی صندلی، موتور فن رادیاتور و DC موتور پمپ بنزین را تولید و عرضه کند.

خطوط تولید موتورهای الکتریکی در هلدینگ رایزکو

افزایش ۳.۵ میلیونی ظرفیت تولید در شرکت جنرال کب پارس

رئیس هیئت مدیره شرکت جنرال کب پارس همچنین به سرمایه گذاری صورت گرفته برای آغاز فاز جدید تولید در شرکت جنرال کب از مجموعه هلیدینگ رایزکو اشاره و با توجه به تولید سالانه ۸ میلیون انواع الکتروموتور برای صنایع خودروسازی تاکید کرد: فاز جدید تولید الکتروموتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری در حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال ایجاد شده است. این خط تولید می تواند نزدیک به ۳.۵ میلیون الکتروموتور را به ظرفیت تولید شرکت جنرال کب پارس اضافه کند.

صمدی همچنین به سرمایه گذاری مجدد ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه آتی و افزایش ظرفیت در شرکت جنرال کب پارس اشاره و خاطر نشان کرد: با این میزان سرمایه گذاری و با ورود به بخش تولید سیستم خنک کاری خودروهای الکتریکی و بحث موتور فن خودروهای الکتریکی پیش بینی می شود حدود ۵۰۰ نفر نیروی انسانی به این مجموعه اضافه شود.

وی با توجه به تلاش های صورت گرفته برای افتتاح خطوط پیشرفته تولید موتورهای الکتریکی تصریح کرد: ورود به فاز جدید موتورهای الکتریکی که با تکیه بر سطح بالایی از اتوماسیون و بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته تولید ایجاد شده بدون شک نقش مهمی در کاهش وابستگی به واردات، تقویت صنعت خودروسازی داخلی و همچنین ورود به بازارهای بین المللی داشته و به عنوان محصول رقابتی و با کیفیت و استانداردهای بین المللی قادر به ورود بازارهای جهانی و جذب مشتریان خارجی خواهد بود.

حمیدرضا صمدی

گامی مهمی در مسیر پویایی و نوآوری در مجموعه هلدینگ رایزکو

همچنین در این مراسم حمیدرضا صمدی رئیس هیئت مدیره هلدینگ رایزکو، افتتاح این خطوط تولیدی جدید را گام مهمی در مسیر پویایی و نوآوری در مجموعه هلدینگ رایزکو دانست و گفت: با آغاز به کار خط تولید جدید سایت جنرال کب پارس، علاوه بر افزایش داخلی‌سازی تولیدات، این مجموعه به یکی از بزرگترین مجموعه‌های قطعه‌سازی کشور در زمینه موتورهای الکتریکی تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه به مشکلات و چالش های تولید و موانع دستیابی به خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو کشور پرداخت و افزود: متاسفانه در کشور ما تولید با مشکلات بسیاری همراه است و تولیدکنندگان با مسائلی مانند کمبود منابع مالی، نوسانات اقتصادی، تحریم ها و صدها مسائل داخلی و خارجی دست به گریبان هستند اما با وجود تمام سختی ها و سرزنش ها از حرکت و تلاش باز نمی ایستند چرا که ایمان و امید به راه وطن و رهبری معظم انقلاب دارند.

صمدی با بیان این که در ۱۵ سال گذشته به طور متوالی شعار سال مزین به امر تولید و اشتغال بوده است، گفت: امسال نیز مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است اما سوال این است که تاکنون دولت ها چه مشارکت و دعوتی از مردم برای رشد تولید داشتند؟ آیا این مساله ناشی از برداشت اشتباه دولت ها از فرامین مقام معظم رهبری نیست؟

کاهش بیش از  ۵۰ درصد سهم بخش خصوصی واقعی از دولت هشتم تا سیزدهم

این مدیر صنعتی تصریح کرد: متاسفانه بر خلاف منویات رهبری و تذکرات پی در پی ایشان در زمینه حمایت از تولید و اشتغال، آمارها نشان می دهد که سهم بخش خصوص واقعی در دولت هشتم ۳۱ درصد بود اما امروز و با اتمام دولت سیزدهم، سهم بخش خصوصی واقعی به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها به کوچک سازی دولت ها توصیه کردند، ادامه داد: اما دولت ها به جای اعتبار و ارزش به بخش خصوصی با نگاه مچ گیری، عملا انگیزه فعالان بخش خصوصی واقعی را روز به روز کم تر کرده است.

رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو تاکید کرد: دولت می داند در جایی که اکنون ایستاده ایم، نتیجه چند دهه برداشت های اشتباه از فرامین رهبری بوده و همواره انتخاب آسان ترین و کوتاه ترین راه، یعنی صرف درآمدهای هنگفت نفتی و سیاست های ضد تولیدی است که در پیش گرفته و در عمل ما را به کشوری مصرفی و وابسته به درآمد نفتی تبدیل کرده است.

صمدی با تاکید بر این که نظام های سرکوب تولید و قیمت گذاری دستوری در هیچ کجای دنیا پاسخ نداده است، بیان کرد: در کشور ما غیر از دوران جنگ، سیاست قیمت گذاری دستوری نتیجه ای بس نامطلوب داشته است با این حال هر روز صنعتگران به دلیل قیمت گذاری دستوری سرکوب می شوند، این درحالی است که نظام بازار باید براساس عرضه و تقاضا تعیین شود و امیدواریم دولت چهاردهم در همین ابتدای راه از اشتباهات دولت های گذشته تجربه آموخته و مانند مالزی، چین، کره جنوبی و سوئد به خصوصی سازی توجه بیشتری داشته باشد.

شهرام دبیری

دولت به جای حمایت از خصوصی سازی، سهام دار شرکت های تولیدی شده است

شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز این مراسم با تاکید بر لزوم حذف تصدی گری دولت در بخش های تولیدی و صنعتی در کشور عنوان کرد: در حالی که انتظار می رود دولت در بسیاری از حوزه ها نقش ناظر و سیاستگذار را داشته باشد اما شاهدیم که در سال های گذشته با اقدامات اشتباه این روند صورت نگرفته و بانک ها به جای حمایت از تولید در ازای پرداخت عدم پرداخت بدهی ها تبدیل به سهامدار شرکت های تولیدی شدند.

وی با تاکید بر این که  وظیفه دولت، فراهم سازی زیرساخت ها است، تصریح کرد: امروز برای کاهش تصدگری دولت و خصوصی سازی واقعی نیاز به یک کار تحولی و بنیادین داریم و لازم است دولت با سیاست گذاری و حمایت از بخش خصوصی، بروکراسی و روند صدور مجوز را کاهش داده و اقدام به اصلاحات در این زمینه نماید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین یکی از مهم ترین اقدامات در دستور کار رییس جمهور را تلاش برای کاهش تحریم ها با هدف فراهم شدن زمینه صادرات و نقل و انتقال ارز و رشد کمی و کیفی تولید در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه دولت در تلاش است تا شرکت های تحت اختیار خود را با توجه به درخواست های موجود به بخش خصوصی واگذار کند.

خطوط تولید موتورهای الکتریکی در هلدینگ رایزکو

لزوم تقویت بخش خصوصی در کشور

در ادامه این مراسم همچنین علیرضا فخاری استاندار تهران، نیز ضمن تاکید بر کاهش تصدی گری دولت و تقویت بخش خصوصی در کشور اظهار داشت: برای توسعه و نجات کشور باید به بخش خصوصی اهتمام و توجه بیشتری شود در حالی که تاکنون هیچ استانداردی در این جریان رعایت نشده است.

استاندار تهران در همین راستا بر لزوم تعامل و هم فکری بیشتر دولت با بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: امید واریم با توسعه بخش خصوصی و افزایش سرمایه گذاری در این بخش امکان استفاده از فرصت دانش و توانمندی نیروهای مجرب فراهم شود.

 افتتاح خطوط تولید موتورهای الکتریکی در هلدینگ رایزکو

در پایان این مراسم با حضور مسئولان کشوری و مدیران ارشد صنعت خودرو، خطوط تولید یشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد و با آغاز به کار این خطوط تولیدی در سایت جنرال کب پارس علاوه بر افزایش داخلی‌سازی تولیدات، زمینه اشتغال زایی برای بیش از ۴۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

source

توسط autokhabari.ir