منتشر شده در 19 مهر 1403 ساعت 18:00


مروری بر مشخصات پژو e-408 ؛ پکیجی جذاب از خودروساز فرانسوی

پژو با رونمایی از e-408 خانواده مدل‌های تمام الکتریکی خود را گسترش داده است. این خودروی فست‌ بک زیبا بر پایه پلتفرم e-308 طراحی شده، اما از دید کمپانی فرانسوی پیشرانه و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را به رقیبی جدی برای تسلا مدل ۳ و پولستار ۲ تبدیل می‌کند.

ظرفیت باتری و مسافت قابل پیمایش

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین پژو e-408 و e-308، باتری آن است. این خودرو به باتری ۵۸.۲ کیلووات ساعتی مجهز شده که طبق استانداردWLTP  برای پیمایش ۴۵۳ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند. البته این رقم در مقایسه با مسافت قابل پیمایش تسلا مدل ۳ نسخه برد طولانی (۶۲۸ کیلومتر) و پولستار ۲ نسخه برد طولانی (۶۵۷ کیلومتر) به میزان قابل توجهی کمتر است.

مروری بر مشخصات پژو e-408 ؛ پکیجی جذاب از خودروساز فرانسوی

پژو از انتخاب یک باتری نه چندان پرظرفیت برایe-408  دفاع کرده و گفته که خریداران خودروهای کلاس C به طور متوسط روزانه تنها ۴۵ کیلومتر مسافت را با اتومبیل خود رانندگی می‌کنند؛ از این رو دلیلی برای نصب باتری حجیم‌تر و دستیابی به برد حرکتی بیشتر وجود ندارد. در هر حال، با توجه به نگرانی‌های مشتریان از برد حرکتی محدود خودروهای برقی، این مسئله ممکن است برای پژو چالش‌برانگیز باشد.

در زمینه سرعت شارژ نیز e-408 کمی از رقبای خود ضعیف‌تر است. این خودرو از حداکثر سرعت شارژ ۱۲۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه بد نیست بدانید باتری کیا EV6 با سرعت ۲۴۰ کیلووات شارژ می‌شود، یعنی دو برابر سریع‌تر از نماینده پژو.

در جدول زیر می‌توانید مسافت قابل پیمایش و برد حرکتی پژو e-408 را با تسلا مدل ۳ و پولستار ۲ نسخه برد طولانی مقایسه کنید.

خودرو برد حرکتی طبق استاندارد WLTP ظرفیت باتری (کیلووات ساعت) سرعت شارژ (کیلووات)
پژو  e-408 ۴۵۳ کیلومتر ۵۸.۲ ۱۲۰
تسلا مدل ۳ برد طولانی ۶۲۸ کیلومتر ۷۸ ۲۵۰
پولستار ۲ برد طولانی ۶۵۷ کیلومتر ۸۲ ۱۵۰

مشخصات فنی پژو e-408

پیشرانه الکتریکی محصول جدید پژو ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب رسمی این خودرو هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود سریع‌تر از برادر کوچک‌تر خود یعنی e-308 باشد. این خودرو صفر تا صد برابر با ۹.۸ ثانیه دارد.

از نظر طراحی،e-408  بسیار شبیه به نسخه بنزینی خود است و تنها در برخی جزئیات با آن تفاوت دارد. برای تشخیص این دو، کافی است به نشان الکتریکی «e» در قسمت عقب نسخه برقی دقت کنیم. طراحی آیرودینامیک باعث شده این خودرو ضریب درگی برابر با ۰.۲۸ داشته باشد. این فرانسوی خوش استیل در داخل کابین از نمایشگرهای ۱۰ اینچی در پشت فرمان و قسمت میانی داشبورد بهره می‌برد؛ دو قابلیت اپل کار پلی و اندروید اتو نیز به صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌شوند.

پژو e-408 اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودرو پاریس که تا پایان این ماه برگزار می‌شود، جشن خواهد گرفت. قیمت این خودروی زیبا در اروپا از ۴۳,۹۰۰ یورو برای نسخه Allure و ۴۵,۹۰۰ یورو برای نسخه GT شروع می‌شود.

source

توسط autokhabari.ir