این خودروی مفهومی به سه موتور برقی، کابین آینده‌نگرانه، طراحی زیبا و سیستم دیفرانسیل متغیر مجهز خواهد شد.

اکستریم VX اکستریم VX

بازار مدرن صنعت خودرو با هیچ برندی شوخی ندارد؛ بنابراین همه شرکت‌ها برای بقا در این وضعیت پرتلاطم تلاش می‌کنند. یکی از روش‌هایی که در چند سال اخیر به کمک بسیاری از خودروسازان آمده و گاه آن‌ها را از ورشکستگی نجات داده، معرفی یک محصول بلندقامت به شمار می‌رود. امروزه اسپرت‌سازان بسیاری مانند لامبورگینی، آستون‌مارتین و… به تولید شاسی‌بلند روی آورده‌اند تا بتوانند از طریق آن‌ها درآمد قابل‌توجهی داشته باشند.

متاسفانه یا خوشبختانه، دیشب برند آلپین ،از زیرمجموعه‌ رنو، از یک شاسی‌بلند مفهومی رونمایی کرد. خودروی یادشده که با نام «A390 بتا» شناخته می‌شود، تا سال آینده توسعه داده می‌شود و نهایتا وارد خط تولید خواهد شد. به این ترتیب این برند که به‌نوعی معادل فرانسوی برند اسپرت‌ساز لوتوس به شمار می‌رود هم مسیر مشابه اسپرت‌سازان دیگر را در پیش گرفته است.

مسئولان برند آلپین برای تبلیغات بهتر و حفظ سنت برند خود در تولید محصولات اسپرت، اعلام کرده‌اند که A390 بتا یک شاسی‌بلند نیست و درحقیقت، یک خودروی فست‌بک اسپرت محسوب می‌شود؛ هر چند که نمی‌توانند منکر فرم‌پردازی و خط سقف شاسی‌بلندگونه آن باشند. طراحان آلپین برای خلق یک محصول چشمگیر، ستون B خودرو را حذف کرده‌اند اما شکی نیست که در نسخه نهایی، آن را به‌همراه درهای متداول برمی‌گردانند.

مانند هر مدل مفهومی دیگری، A390 بتا هم با ورود به فاز تولید تغییر خواهد کرد اما مسئولان آلپین وعده داده‌اند که این مدل ۸۵ درصد از طراحی بیرونی خود را حفظ کند. از آنجا که این برند توانایی خود را پیش از این در معرفی هاچبک جذاب A290 اثبات کرده، احتمال می‌دهیم که در رونمایی از نسخه نهایی A390 هم سربلند باشد.

طراحان آلپین می‌گویند که برای آفرینش بدنه خارجی A390 بتا از خودروهای فرمول ۱ الهام گرفته‌اند؛ هر چند ما باور داریم این خودرو به مدل‌های برقی سایز متوسط داتسون مدرن شباهت بیشتری دارد! آلپین باور دارد که شاسی‌بلند تازه‌اش در حقیقت همان ویژگی‌هایی کوپه سبک‌وزن A110 را در قالبی بلندتر عرضه خواهد کرد. این برند فرانسوی برای دستیابی به هدف یادشده در ابتدا با برند لوتوس همکاری کرد اما در میانه راه از آن منصرف شد و به‌تنهایی مسئولیت تولید A390 بتا را بر دوش کشید.

هر چند اطلاعات فنی چندانی درباره A390 بتا منتشر نشده است اما آلپین اعلام کرده که نسخه نهایی از سه الکتروموتور سود می‌برد. یکی از سه موتور برقی روی محور جلو خواهد بود و باهمراهی دو نمونه دیگر در عقب، امکان بهره‌مندی راننده از سیستم چهار چرخ محرک را ممکن می‌کند. البته آلپین برای خلق یک تجربه رانندگی جذاب و هیجان‌آور، امکان غیرفعال کردن موتور جلو را هم به کاربرانش می‌دهد تا بتوانند A390 را به‌عنوان یک خودروی دیفرانسیل عقب مجهز به مبدل گشتاور تجربه کنند.

این شاسی‌بلند دومین محصول تمام برقی زیرمجموعه رنو پس از هاچبک A290 به شمار می‌رود که خود نسخه عملکرد بالایی از رنو ۵ برقی محسوب می‌شود. شرکت آلپین هنوز برای عرضه مدل‌های برقی‌اش در بازار آمریکای شمالی برنامه‌ای ندارد و می‌خواهد با معرفی یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر این کار را انجام دهد. این برند برنامه دارد محصولی بالارده‌تر را هم برای رقابت با پورشه ۹۱۱ عرضه کند تا با فرارسیدن سال ۲۰۳۰، سبد محصولات خود را به ۷ مدل برقی افزایش داده باشند.

آلپین پیش از این از یک مدل مفهومی هیدروژنی زیبا با نام آلپنگلو هم رونمایی کرده است که در ذهن مخاطبان تصویری از سوپراسپرت آینده این شرکت را می‌سازد. نظر شما درباره برنامه این برند برای ورود به بازارهای مهم چیست؟ آیا آلپین هم به برندی مطرح تبدیل خواهد شد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

source

توسط autokhabari.ir