ام جی ES5 از طراحی جدید، باتری CATL و فضای بیشتر سود می‌برد.

اکستریم VX اکستریم VX

مجموعه خودروسازی چینی سایک-ام‌جی از یک شاسی‌بلند برقی جدید رونمایی کرده است که به‌عنوان جانشین مدل پیشین ZS EV در بازار به ایفا نقش می‌پردازد. سازنده اعلام کرده که بازار هدف این محصول تازه کشورهای چین، انگلستان، استرالیا و سایر کشورهای اروپایی خواهند بود؛ پس می‌توان انتظار داشت که ام‌جی ES5 جدید برای رقابت با بهترین‌ها آماده باشد و امکانات خوبی را برای مشتریانش به ارمغان بیاورد.

این خودرو از پلتفرم مشترک ام‌جی ۴ هاچبک استفاده می‌کند و به‌عنوان جانشین تمام برقی ZS شناخته می‌شود؛ چراکه مدل ZS 2025 دیگر به‌عنوان شاسی‌بلند برقی تولید نخواهد شد و تنها از پیشرانه‌ای هیبریدی سود می‌برد. این تغییرات باعث شد تا طراحان ام‌جی فرصتی داشته باشند تا از زبان طراحی به‌روزشده این شرکت رونمایی کرده و با تکیه‌بر آن، به مهندسان کمک کنند تا محصولی آینده‌نگرانه و مجهزتر را روانه بازار کنند.

شاسی‌بلند ام‌جی ES5، طراحی مینیمال، یکدست و اصطلاحا تمیز دارد که از خطوط بی‌جهت دوری می‌کند و برای شناساندن یک شاسی‌بلند خانوادگی به مشتری، المان‌های مشخصی دارد. چهره این خودرو برخلاف مدل‎‌های پیشین دیگر جلوپنجره ندارد (چون نیازی به آن نیست) و از هواکش‌هایی مشابه مدل اسپرت سایبرستر سود می‌برد. چراغ‌های LED مدل ES5 خشن‌تر از قبل طراحی شده‌اند تا بر اهمیت این مدل تاکید داشته باشند. با وجود اینکه این خودرو حال‌وهوایی تازه دارد اما به‌طور کلی از یک فرم متداول در صنعت خودرو و چراغ‌های عقب شبیه به هاچبک ام‌جی ۴ استفاده می‌کند.

کابین این خودرو همانند تمام مدل‌های چینی و برقی دیگر، با نمایشگرهای بزرگ پر شده است. ES5 میزبان یک نمایشگر بزرگ، فرمان تخت، نمایشگر روبه‌روی راننده و کنسول شناور خواهد شد. از نظر ابعادی، ES5 با درازای ۴,۴۷۶ میلی‌متری خود، در مقایسه با نسل پیشین یعنی ZS EV بیش‌از ۱۶۰ میلی‌متر بلندتر شده؛ این افزایش طول، به‌لطف بهره‌وری از فاصله محوری ۲,۷۳۰ میلی‌متر اتفاق افتاده است.

زیر پوسته تازه این شاسی‌بلند، پلتفرم ماژولار MSP ام‌جی نشسته است که پیش‌از این در مدل هاچبک ام‌جی ۴ هم استفاده شده بود. قدرت ES5 از یک پیشرانه برقی ۱۷۰ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن متری روی محور عقب تامین می‌شود که قدرت را به چرخ‌های همان محور منتقل می‌کند. ام‌جی درباره عرضه نسخه چهار چرخ محرک دو موتوره این خودرو چیزی نگفته است اما با توجه به رقابت بالای خودروسازان در این بخش از بازار، ممکن است به این روش هم روی بیاورد.

سایک، شرکت مادر ام‌جی در چین، ES5 را در بازار چین با آپشن‌های متمایزی مانند سه بسته باتری بسیار سبک LPF هم عرضه می‌کند که نتیجه تلاش‌های این برند با باتری‌سازی بزرگ کانتمپروری آمپرکس محسوب می‌شود. اسناد معرفی این خودرو در چین نشان می‌دهد که یکی از باتری‌های مشترک این دو شرکت، ۶۲.۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و می‌تواند راننده ES5 را تا ۵۲۵ کیلومتر همراهی کند.

ام‌جی امید دارد که صادرات ES5 را از سال ۲۰۲۵ آغاز کند و نخست با برندهایی حاضر در بازار اروپا به رقابت بپردازد. ازجمله خودروهای رقیب این شاسی‌بلند تازه می‌توان به کراس‌اوورهای مطرحی چون کیا EV4 و پژو E-2008 اشاره کرد. نظر شما درباره ام‌جی ES5 چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

source

توسط autokhabari.ir