منتشر شده در 29 مهر 1403 ساعت 14:00


جی ام دیفنس Next Gen معرفی شد ؛ خودروی زرهی جنرال موتورز برای انجام عملیات مختلف

شرکت جی ام دیفنس (GM Defense) که از زیرمجموعه‌ای جنرال موتورز محسوب می‌شود، از خودروی زرهی جدید خود رونمایی کرد. این خودرو«Next Gen»  نام دارد و بر پایه مدل پیکاپ شورولت سیلورادو ۲۵۰۰HD ZR2 ساخته شده است. برای اینکه این خودرو در شرایط سخت کارایی داشته باشد، تغییرات زیادی روی آن اعمال شده؛ به همین خاطر Next Gen از لحاظ عملکرد اصلاً قابل مقایسه با سیلورادوی استاندارد نیست.

به گزارش آخرین خودرو، محصول جدید جی ام دیفنس از پیشرانه‌ ای الکتریکی بهره می‌برد. برای افزایش برد حرکتی در این پیکاپ نظامی چهار درب از یک موتور ۲.۸ لیتری V6 دیزلی به عنوان ژنراتور استفاده شده است. به بیان دقیق‌تر این موتور هیچ ارتباطی با چرخ‌ها ندارد و صرفاً با تولید برق باید باتری را شارژ کند.

پیشرانه و قابلیت‌های منحصر به فرد

نیروی لازم برای جابجایی Next Gen توسط دو موتور برقی فراهم می‌شود. یکی از این موتورها روی محور جلو و دیگری روی محور قرار دارد. با این حساب باید گفت که هر چهار چرخ محرک هستند. در رابطه با میزان خروجی این موتورها فعلاً اطلاعاتی در دست نیست.

وظیفه تأمین انرژی موتورهای برقی Next Gen به یک باتری که از ۱۲ ماژول تشکیل یافته، سپرده شده است. درباره ظرفیت باتری و میزان برد حرکتی نیز جزئیاتی موجود نیست، ولی با توجه به استفاده از موتور دیزلی به عنوان ژنراتور، نباید از لحاظ میزان مسافت قابل پیمایش نگرانی خاصی وجود داشته باشد.

به گفته جی ام دیفنس، این خودروی تاکتیکی به لطف پیشرانه مدرن خود، امکان «رانندگی بی‌صدا» و «نظارت در سکوت» را به ارمغان می‌آورد؛ به این معنی که نظامیان می‌توانند بدون تولید هر گونه صدای اضافی وارد مناطق پرخطر شوند و با کمترین مصرف سوخت، به انجام مأموریت بپردازند. در مواقع ضروری هم، می‌توان با خاموش کردن موتور دیزلی و سرد کردن آن، از خطر شناسایی توسط دوربین‌های حرارتی در امان ماند.

امکانات و تجهیزات پیشرفته

با بهره‌گیری از باتری ۱۲ ماژولی که احتمالاً از فناوری باتری‌های اولتیوم جنرال موتورز استفاده می‌کند، Next Gen قادر است انرژی الکتریکی قابل توجهی را برای تجهیزاتی مانند حسگرهای پیشرفته تامین کند. از آنجایی که این خودرو بر پایه شورولت سیلورادو ۲۵۰۰HD ساخته شده، سامانه‌های ایمنی مدرنی همچون سیستم ضد واژگونی، ترمز ضد قفل، کنترل پایداری الکترونیکی، کمربند ایمنی چهار و پنج‌ نقطه‌ای و دوربین ۳۶۰ درجه در آن به صورت استاندارد موجود هستند.

آنطور که جی ام دیفنس گفته، Next Gen در مقایسه با خودروهای نظامی رایج، مصرف سوخت کمتری داشته و می‌تواند از سوختJP8  نیز استفاده کند. علاوه بر این، امکان نصب زره‌های اضافی بر روی این خودروی تاکتیکی وجود دارد و برای عملیات‌های با و بدون سرنشین، به فناوری‌های لازم تجهیز شده است.

تنوع و کاربردهای خودرو

به منظور سازگاری با مأموریت‌های مختلف، جی ام دیفنس Next Gen در نسخه‌های دو، چهار و شش‌ نفره عرضه خواهد شد. این پیکاپ الکتریکی برای انجام عملیات چندمنظوره نیز بهینه‌سازی شده که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از فرماندهی و کنترل، مقابله با سیستم‌های هوایی بدون سرنشین، پشتیبانی از شبکه، حملات ضد زرهی، انتقال مجروحان و سایر ماموریت‌های حیاتی.

source

توسط autokhabari.ir