در مسابقهٔ U-Drag، آیا جولیا کوادریفولیو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در برابر CT5-V بلک‌وینگ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت شانسی خواهد داشت؟

اکستریم VX اکستریم VX

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو هرچند هردو سدان‌های اسپرتی هستند ولی در یک سگمنت قرار ندارند و از لحاظ قدرت هم اختلاف زیادی باهم دارند. بااین‌حال، مسابقات درگ بین خودروهای اسپرت همیشه جذاب است خصوصاً اگر این درگ از نوع رفت و برگشتی یا U-Drag باشد که طی آن خودروها پس از پایان ۴۰۰ متر ترمز می‌گیرند، دور می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند. ادموندز این مسابقه را بین خودروها دو بار برگزار می‌کند که در دومی راننده‌ها جابجا می‌شوند تا همه‌چیز عادلانه باشد.

پیش از آنکه سراغ تماشای این رقابت جذاب برویم، بهتر است ابتدا مشخصات فنی خودروها را مرور کنیم. زیر کاپوت کادیلاک یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سنتی آمریکایی قرار گرفته است که ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از سوی دیگر، آلفارومئو از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی اصیل ایتالیایی استفاده می‌کند که ریشه‌های آن به پیشرانهٔ V8 فراری بازمی‌گردد. جولیا با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار از رقیب آمریکایی ضعیف‌تر است و هرچند ۱۳۵ کیلوگرم وزن کمتری دارد ولی به نظر نمی‌رسد این وزن سبک‌تر برای جبران اختلاف ۱۵۸ اسب بخاری قدرت کافی باشد. این سدان ایتالیایی همچنین از لانچ کنترل هم بی‌بهره است.

بنابراین، از همین اعداد روی کاغذ مشخص است که جولیا در برابر کادیلاک شانسی ندارد و با آغاز مسابقه، این موضوع در واقعیت هم خود را نشان می‌دهد زیرا CT5-V با غرش V8 و سوت سوپرشارژر، از همان ابتدا کاملاً جلو می‌افتد و حتی با اینکه هنگام ترمز گیری کمی عقب می‌افتد ولی اختلاف آن‌قدر زیاد است که کاری از دست آلفا برنمی‌آید. در این رقابت، جولیا ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۵ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که این اعداد برای کادیلاک به ترتیب ۳.۹ ثانیه و ۱۱.۶ ثانیه هستند. CT5-V بلک‌وینگ کل مسیر U-Drag را هم در ۳۴.۲ ثانیه طی می‌کند و بسیار زودتر از رقیب ایتالیایی به خط پایان می‌رسد که این کار را در ۳۷.۰ ثانیه انجام می‌دهد.

مشخصات فنی

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ
پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۶۶۸ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۸۹۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم ۱۸۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۸۱,۳۵۵ دلار ۹۶,۹۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۸۶,۷۸۰ دلار ۱۳۲,۴۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

source

توسط autokhabari.ir