عمل جراحی قلب جرمی کلارکسون مجری مشهور برنامه‌های تخت گاز و گرند تور ۲ ساعت طول کشید و خوشبختانه نیازی به اقدامات بیشتر جهت درمان او نبود.


کلارکسون که ستون نویس روزنامه ساندی تایمز نیز هست جدای از خودروها درباره موضوعات مختلف نیز صحبت می‌کند. البته وضعیت سلامتی رو به وخامت او قطعاً جزو موارد مورد علاقه در ستون روزنامه نیست اما زمانی که سن انسان بالاتر برود چنین مسائلی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. کلارکسون در روز چهارم تعطیلات خود در جزیره‌ای کوچک به سرعت با وضعیت وخیمی روبرو شد. او می‌گوید پس از صرف صبحانه بود که مشکلاتی را تجربه کرد:

اکستریم VX اکستریم VX

مجبور بودم چند لحظه صبر کنم تا مطمئن شوم که همه اجزای بدنم به خوبی کار می‌کنند

او چند ساعت بعد از قایق به درون آب شیرجه می‌زند تا شنا کند اما احساس می‌کند با شدت به آب برخورد کرده است. کلارکسون می‌گوید واقعی شکمی به اندازه او داشته باشید، هر ضربه‌ای به بدن شدتی بیشتر خواهد داشت. ساعات بعدی نیز به اندازه شنای مشکل‌ساز او بد بوده‌اند و او به زحمت خود را به ساحل رسانده است. این مجری باسابقه می‌افزاید:

آبی که درون شش‌های من وجود داشت بیشتر از آب یک دریاچه بود و من تقریباً مرده بودم

کلارکسون خاطرنشان می‌سازد بدون کمک دیگران نمی‌توانست از پله‌ها پایین برود. همه این اتفاقات در یک روز رخ داده و بنابراین مجری سابق تاپ گیر و گرند تور تصمیم گرفته تا باقی روزهای تعطیلات خود را روی صندلی استراحت کند. طبیعتاً کلارکسون همه این نشانه‌های خطرناک را نادیده گرفته و حتی پس از احساس تنگی نفس نیز به دکتر مراجعه نکرده است. البته با وخیم‌تر شدن اوضاع مجبور شده با آمبولانس روانه بیمارستان شود و دکترها نیز در ابتدا به دنبال مرخص کردنش بودند زیرا هیچ نشانه‌ای از حمله قلبی را در او ندیدند اما یکی از دکترها قبل از ترخیص کلارکسون دستور MRI داده و آنجا فهمیده که یکی از رگ‌های اصلی قلب او به‌طور کامل مسدود شده و رگ دیگر نیز وضعیت وخیمی داشته است.

پس از تشخیص دکتر، کلارکسون راهی اتاق عمل شده تا جراحی ۲ ساعته را تجربه کند. خوشبختانه او نیازی به عمل بای پس قلب نداشته است. این مجری ۶۴ ساله هم‌اکنون قول داده بیشتر از خود مراقبت کند و سبک زندگی سالم‌تری داشته باشد. کلارکسون قبل از پخش آخرین قسمت گرند تور اعتراف کرد که برای نشستن پشت خودروها بیش از حد پیر و چاق است و دیگر علاقه‌ای به راندن خودروهای امروزی ندارد. خوشبختانه این مجری بریتانیایی در وضعیت بهتری قرار دارد و همچنان به تولید برنامه‌های خود ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

source

توسط autokhabari.ir