دومین محصول ملی کرمان موتور سال آینده به بازار می آید

بر اساس اظهارات معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور، دومین محصول ملی کرمان موتور با نام SHADOW سال آینده به بازار کشور می آید.

صبح امروز دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور تحت عنوان کیتونکست ۲ (KITONEXT2) در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و ابوالفضل خلخالی، معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور، اطلاعات جدیدی از محصولات آینده این خودروساز داد. بر اساس اطلاعات ارائه شده، کرمان موتور هم اکنون سه پلتفرم برای توسعه محصولات آینده خود دارد. پلتفرم PS1 در واقع همان پلتفرمی است که ایگل بر مبنای آن توسعه داده شد و قرار است به زودی نسخه هاچبک آن با نام شدو (SHADOW) وارد بازار شود. پلتفرم دیگر KP1 نام دارد که یک مگا پلتفرم مختص به خودروهای سواری کوچک و متوسط است و پلتفرم دیگر KP2 نام دارد که مگا پلتفرمی مختص به خودروهای سواری بزرگ است.

دومین محصول ملی کرمان موتور سال آینده به بازار می آید

کی ام سی شَدو سال آینده به بازار می آید

کی ام سی ایگل نخستین محصول ملی کرمان موتور سدانی برمبنای جک J4 بود که به تازگی شرایط فروش آن هم اعلام شده است. حالا ابوالفضل خلخالی، معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور، از عرضه دومین محصول ملی کرمان موتور خبر داد. این خودرو که کد پروژه PS12 دارد با نام کی ام سی شدو (KMC SHADOW) به بازار می آید. بر اساس اطلاعات ارائه شده، تولید آزمایشی این خودرو اسفند ۱۴۰۳ انجام خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تولید تجاری این خودرو را در شهریور ۱۴۰۴ شاهد باشیم.

دومین محصول ملی کرمان موتور سال آینده به بازار می آید

برنامه توسعه ایگل برقی و هیبرید

کرمان موتور برنامه ساخت و بومی سازی خودروهای برقی را بیش از هر خودروساز دیگری در کشور پیگیری کرده است و در همین راستا قرار است محصولات برقی و هیبرید زیادی را در سبد آینده این خودروساز ببینیم. بر اساس اطلاعات ارائه شده در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور، پروژه تولید ایگل برقی تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و برنامه ریزی ها بر این اساس است که تولید تجاری این محصول در اردیبهشت ۱۴۰۴ رقم بخورد. همچنین پروژه تولید نسخه هیبرید ایگل هم به میزان ۴۰ درصد پیشرفت داشته و تولید آزمایشی این محصول در بهمن ۱۴۰۳ انجام خواهد شد. تولید تجاری ایگل هیبرید بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در اسفند ۱۴۰۴ رقم بخورد.

دومین محصول ملی کرمان موتور سال آینده به بازار می آید

شاسی بلند ملی کرمان موتور در مسیر توسعه

کرمان موتور در آینده ای نه چندان دور یک شاسی بلند ملی هم خواهد داشت. این خبری است که امروز معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور به حاضران داد. شاسی بلند کرمان موتور بر اساس پلتفرم KP2 توسعه داده شده و تحت پروژه KP21 تا امروز ۱۵ درصد پیشرفت داشته است. این خودرو که یک کراس اوور متوسط خواهد بود تا شهریور ۱۴۰۵ به تولید آزمایشی می رسد و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ به تولید تجاری برسد. نمونه های گلی این شاسی بلند بر مبنای طراحی بومی در حال آماده سازی است و سبد محصولات بومی کرمان موتور با این خودرو به تکامل می رسد. نکته جالب در مورد این خودرو و پلتفرم آن این است که محصولات تحت این پلتفرم می توانند به صورت تک و دو دیفرانسیل تولید شوند و قرار است دو نسخه استاندارد و فول آپشن از آن را در بازار شاهد باشیم.

دومین محصول ملی کرمان موتور سال آینده به بازار می آید

سهم داخلی سازی در تولیدات کرمان موتور

سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های انجام شده در گروه کرمان بر این اساس است که در آینده ۳۰ درصد زنجیره تامین این شرکت را قطعات وارداتی تشکیل دهند و ۷۰ درصد داخلی سازی را برای محصولات نشان KMC داشته باشیم. در حال حاضر متوسط داخلی سازی در محصولات کرمان موتور به صورت متوسط نزدیک به ۴۰ درصد محاسبه شده و در محصولات پلتفرم PS1، داخلی سازی ۶۸ درصد محاسبه شده که به زودی به بالای ۷۰ درصد می رسد.

دومین محصول ملی کرمان موتور سال آینده به بازار می آید

بر اساس برنامه ریزی های گروه کرمان، قرار است ۸۰ درصد تولیدات این شرکت بومی باشند و فقط ۲۰ درصد تولیدات به محصولات مونتاژی اختصاص پیدا کند. در این میان سهم خودرو های برقی ۱۰ درصد از کل، سهم خودروهای هیبرید ۳۰ درصد و سهم بنزینی ها ۶۰ درصد از کل خواهد بود. البته این اعداد بر اساس برنامه هفتم توسعه است و قرار است تا پایان ۱۴۰۷ این آمار را در تولیدات کرمان موتور ببینیم.

در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور سید محمد موسوی، معاون ماشین آلات و تجهیزات صنعتی وزارت صمت از همکاری شرکت کرمان موتور با وزارت صمت در مورد تحقق رشد داخلی سازی و توسعه محصولات جدید گفت. همچنین شمیت نیکولای از شرکت روسی Nami هم از همکاری های مشترک این شرکت با کرمان موتور در آینده خبر داد. نکته مهم در مورد توسعه تکنولوژی های جدید در بحث سیستم انتقال قدرت DHT و قوای محرکه هیبرید رنج اکستندر بود که کرمان موتور به زودی محصولاتی را با این فناوری ها معرفی خواهد کرد.

نوشته دومین محصول ملی کرمان موتور سال آینده به بازار می آید اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir