تیونینگ «R44 پرفورمنس» M2  چهارچرخ محرک را برای کسب عنوان سریع‌ترین بی‌ام‌و جهان وارد مسابقات درگ خواهد کرد.

اکستریم VX اکستریم VX

مدت‌هاست که بی‌ام‌و دیگر شرکتی طراحی‌محور نیست و بیش‌از هر چیزی به عملکرد محصولاتش اهمیت می‌دهد. این مسئله در خودروهای مدرن این برند آلمانی بیش از پیش هویدا شده است. خودروهای جدید این خودروساز ظرفیت و پتانسیل زیادی دارند؛ سرمایه‌گذاری مجموعه «R44 پرفورمنس» روی کوپه M2 هم گواه بر این ادعا است.

تیونر انگلیسی یادشده تصمیم گرفته تا با تولید این M2، به رقابت‌های بین‌المللی درگ در ایالات‌متحده برود، مهندسی خود را به رخ آمریکایی‌های قلدر بکشد و لقب سریع‌ترین بی‌ام‌و جهان را از آن خود کند.

تیم R44  کار خود را با تغییر سیستم محرک محورها شروع کرد. هر چند کوپه M2 تنها به‌صورت دیفرانسیل عقب به فروش می‌رسد اما به‌خاطر ساختار یکسانی که با M3 و M4 دارد (خودروهای مجهز به آپشن سیستم چهار چرخ محرک)، می‌تواند پذیرای چهار چرخ محرک هم باشد. البته که مهندسان مجبور شدند از قطعات متفاوتی برای این کار استفاده کنند.

مجموعه همکار R44، «تام ریگلی پرفورمنس»، مسئولیت آماده‌سازی پیشرانه بسیار قدرتمند این کوپه را برعهده داشت و در همین راستا تصمیم گرفت تا نمونه تویین توربوی استاندارد بی‌ام‌و را رها کند. به‌جای آن، یک موتور تک‌توربو با سیستم خنک‌‌کاری اضافه روی M2 نصب شد که ۱,۵۰۰ اسب بخار قدرتش را از طریق یک جعبه‌دنده مخصوص ۸ سرعتی خودکار به هر چهار چرخ می‌رساند.

ازجمله تجهیزات به‌کاررفته در این خودرو می‌توان به میل ایمنی داخلی، صندلی‌های مسابقه‌ای کربنی، کمربند ایمنی شش نقطه‌ای، بهبودهای فیزیکی سیستم فنربندی، رینگ‌های سفارشی از برند «ووسن»، قطعات فیبرکربنی متعدد در جای‌جای بدنه و چتر مخصوص توقف خودرو اشاره کرد.

برنامه R44 بر آن است که M2 خود را پیش از حضور در رقابت‌های اصلی در چند مسابقه مانند «TX2K» تگزاس (رقابت درگ برای خودروهای جاده‌ای) شرکت کند و سپس به دنبال عنوان سریع‌ترین بی‌ام‌و جهان برود. این شرکت از تمام مراحل توسعه کار خود مستندی را تهیه کرده که از طریق کانال یوتیوبی «R44 Performance» دردسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. نظر شما درباره این کوپه توانمند چیست؟ چرا در مسابقات درگ از پتانسیل خودروهای آلمانی کمتر استفاده می‌شود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

source

توسط autokhabari.ir