مهمترین تفاوت اسپورتیج ۲۰۲۶ با مدلهای قبلی، اضافهشدن رنگهای زرد و سرخ به نوار LED روشنایی روز است که باعث میشود حس اسپرت خودرو تقویت شود.
اولین اسپورتیج سال ۱۹۹۳ معرفی شد و حالا یکی از قدیمیترین کراساورهای ساخت آسیا است. نسل دوم و سوم و چهارم این خودرو به تعداد بالا حدود ۱۵ سال در ایران حضور داشتند. اسپورتیج نسل پنج، سال ۲۰۲۱ معرفی شد و تغییر چهره اساسی را تجربه کرد. این محصول حالا در کره جنوبی، امریکا، ویتنام و چین مونتاژ میشود. هماکنون نسخهی ساخت چین وارد ایران شده است و طبیعتا نمای ظاهری مدل ۲۰۲۴ دارد.
تنها دو هفته از رونمایی فیس لیفت اسپورتیج برای سال ۲۰۲۵ میگذرد و حالا کیا نسخهی ۲۰۲۶ را معرفی کرده است. جالبتر اینکه، صرفا با تغییر رنگ نوار LED روشنایی روز، حس اسپرت این کراساور تقویت شده و جذابتر به نظر میرسد. نمای پشت این خودرو اما تفاوت چندانی با مدلهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ ندارد.
کابین مدل ۲۰۲۶ نسبت به اسپورتیج ۲۰۲۴ وارد شده در ایران، چندان متفاوت نیست. دستهدندهی سنتی در این خودروها با کلید گردان جایگزین شده و کاملا آیندهنگر دیده میشود. دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچی کنار هم، سیستم سرگرمی و پنل دیجیتال پشت فرمان را پوشش میدهند.
در بحث فنی، همچنان موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۰ اسب بخار برای مدل پایه ارایه میشود. نسخهی مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDi) قدرت ۱۹۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر خواهد داشت تا در زمان ۸ تا ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم کند.
کیا اسپورتیج هیبرید با ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۶ لیتر توربو، ۲۳۰ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتنمتر خواهد بود. میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و ثبت سرعت صد کیلومتر برساعت در زمان ۷ ثانیه، مهمترین مشخصات فنی اسپورتیج هیبرید هستند.
پیشبینی میشود برای سال ۲۰۲۶ هم آستانه قیمت ۳۰ هزار دلار برای کیا اسپورتیج تمام بنزینی با موتور ۱/۶ لیتر توربو حفظ شود. احتمالا مدل مجهز به موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه، برای خاورمیانه و امریکا روی خط تولید باقی بماند. این نمونه با سیستم دو دیفرانسیل در بازار امارات، حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد.