جنرال موتورز و هیوندای قصد همکاری در زمینه توسعه پیکاپهای جدید را دارند و به دنبال ریبج کردن پیکاپهای یکدیگر هستند.
هیوندای و جنرال موتورز در سپتامبر امسال برای بررسی فرصتهای همکاری مثل توسعهٔ خودروهای جدید مشترک، توافقنامهای را امضا کردند. هرچند از مفاد این توافقنامه هیچ جزئیاتی منتشر نشد ولی حالا به گزارش رسانههای کرهای، اولین نتیجهٔ این همکاری مشترک را در بخش پیکاپها خواهیم دید. طبق این گزارشها، هیوندای پیکاپهای جنرال موتورز را با لوگوی خودش عرضه خواهد کرد و همین اتفاق میتواند به شکل برعکس هم رخ دهد. علاوه بر این، به گزارش روزنامهٔ تجاری پالس از کره، این دو شرکت در حال بررسی همکاری بهمنظور توسعهٔ پیکاپهای جدید برای بازار آمریکای لاتین هم هستند.
طبق این گزارش، جنرال موتورز و گروه هیوندای قصد توسعهٔ چندین پیکاپ جدید را بهطور مشترک دارند تا از بازار پررونق پیکاپهای آمریکای لاتین سهم بیشتری کسب کنند. البته جنرال موتورز هماکنون در این بازار حضور پررنگی دارد ولی هیوندای به دنبال افزایش سهم خود است. طبق این گزارش، هیوندای قصد دارد لوگوی خود را بر پیشانی وانتهایی مثل شورلت سیلورادو و کلرادو بزند. البته هنوز مشخص نیست که این پیکاپهای ریبج شده در بازارهایی که نسخههای اصلی هم حضور دارند عرضه خواهند شد یا نه. علاوه بر این، احتمال عرضهٔ پیکاپهای گروه هیوندای هم با برندهای جنرال موتورز وجود خواهد داشت. این در حالی است که جنرال موتورز در تولید پیکاپ سابقهای دیرینه دارد و انواع و اقسام وانتها را تولید میکند اما هیوندای در حال حاضر تنها سانتا کروز را با ساختار یکپارچه در سبد محصولات خود دارد و دیگر برند این گروه کرهای یعنی کیا هم بهتازگی پیکاپ تاسمان را معرفی کرده است.
به گزارش روزنامهٔ پالس، رئیس هیوندای «یویسون چانگ» اوایل ماه جاری برای ملاقات با مدیرعامل جنرال موتورز «مری بارا» به آمریکا سفر کرده است تا از نزدیک در مورد برنامههای خود صحبت کنند. روزنامهٔ پالس به نقل از یکی از مقامات هیوندای در این رابطه نوشته است:
در آخرین دیدار، دو مدیرعامل پیشرفتهای حاصل از امضای تفاهمنامه را بررسی کردند. ما در حال بررسی زمینههای مختلف برای همکاری دوجانبه هستیم که از توسعهٔ خودرو گرفته تا راهحلهای انرژی برای آینده را شامل میشود