آئودی Q5 اسپرتبک که نسخهٔ کوپهٔ نسل دوم Q5 محسوب میشود، با پیشرانههای چهار و شش سیلندر و قیمت پایهٔ ۵۵ هزار یورو به بازار عرضه خواهد شد.
هرچند شاید خیلیها فکر میکردند شاسیبلندهای کوپه یک مد زودگذر باشند ولی به نظر میرسد این تفکر درست نبوده است زیرا آئودی مدل جدید Q5 اسپرتبک را برای رقابت با بامو X4 و مرسدس بنز GLC کوپه معرفی کرده است. این خودرو اساساً نسخهٔ کوپهٔ نسل دوم Q5 است که کارایی داخلی را فدای ظاهر اسپرت و جذابتر میکند. اصلیترین تفاوت ظاهری Q5 اسپرتبک با همتای معمولی خود، سقف شیبدار در قسمت عقب است که نمایی اسپرت را ایجاد کرده است.
با وجود تغییر طراحی سقف و شیشهٔ عقب، در اسپرتبک چراغهای عقب سراسری نسخهٔ معمولی همچنان حفظ شده است. نسخههای S Line و SQ5 نیز از سپرهای اسپرتتر و دیفیوزر بهره میبرند که با تریم ذغالی مات (در نسخهٔ S Line) و نقرهای مات (در نسخهٔ SQ5) تزئین شدهاند. بااینوجود، نسخهٔ قویتر SQ5 علاوه بر نشانها، به لطف چهار سر اگزوز دایرهای در طرفین سپر عقب از S Line با دو سر اگزوز چهارگوش قابلتشخیص خواهد بود.
همانطور که اشاره شد، سقف شیبدار مقداری از کارایی داخلی Q5 اسپرتبک کاسته ظرفیت صندوق بار را به ۵۱۵ لیتر رسانده که این رقم با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۴۱۵ لیتر میرسد. این عدد در قیاس با Q5 معمولی ۵۸ لیتر کاهش را نشان میدهد. در جلو اما داشبورد با نسخهٔ معمولی یکسان است و در اینجا هم همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱.۹ اینچی، نمایشگر ۱۴.۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر سفارشی ۱۰.۹ اینچی سرنشین جلو را میبینیم. آئودی همچنین در داخل این کراساوور کوپه از متریال پایدار استفاده کرده است.
Q5 اسپرتبک ابتدا با پیشرانههای بنزینی و دیزلی هیبریدی خفیف به بازار عرضه میشود ولی بعداً نسخههای پلاگینهیبریدی هم ارائه خواهد شد. Q5 با دو پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی و دیزلی توربو قابل خریداری خواهد بود که هردو ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارند ولی موتور دیزلی ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این رقم برای موتور بنزینی ۳۴۰ نیوتن متر است. هردو موتور از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی با باطری ۱.۷ کیلووات ساعتی هم بهره میبرند.
کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند سراغ SQ5 بروند که به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ هیبریدی خفیف با ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. آئودی Q5 اسپرتبک در آلمان با قیمت پایهٔ ۵۴,۸۰۰ یورو عرضه میشود درحالیکه این رقم برای SQ5 برابر با ۸۵,۴۰۰ یورو خواهد بود. این ارقام افزایش ۲,۵۰۰ یورویی را نسبت به Q5 معمولی نشان میدهند. آئودی در حالی تازه رقیبی برای بامو X4 معرفی کرده که باواریاییها قصد ساخت نسل جدید این خودرو را ندارند و X4 را بهزودی کنار خواهند گذاشت.