به گزارش پرشین خودرو، کیانوش پورمجیب، با اعلام برنامه تولید چهار ماهه پایانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، به تشریح پروژه‌های‌ جدید محصولی ایران‌خودرو از جمله تولید انبوه ‌ری‌را و دناجوانان، به انطباق موتور EFP توربو بر تارا اشاره کرد و گفت: پروژه تولید انبوه محصول فاخر ری‌را که به‌عنوان نخستین کراس‌اوور ملی، مایه افتخار گروه صنعتی ایران‌خودرو است، در سال جاری آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود در سال آتی عرضه آن با تیراژ بالایی ادامه یابد.

وی افزود: انتظار می‌رود، پروژه انطباق موتور EFP توربو بر تارا با ۵۳ درصد پیشرفت و پروژه تولید انبوه دناجوانان با ۸۹ درصد پیشرفت تا پایان امسال نهایی شود.

کیانوش پورمجیب

پورمجیب به توضیح آخرین وضعیت تعدیل توافقات قیمتی میان سازندگان و ساپکو تا انتهای آبان‌ماه پرداخت و بیان کرد: در دو صورت تامین ریالی و تامین تعدادی قطعه، آمار تعدیل بررسی شده و تاکنون ۸۰ درصد تامین ریالی تعدیل نهایی شده و همچنین تعدیل ۶۹ درصد تامین تعدادی نهایی شده است که این حجم بالا از توافق، حکایت از رفع این چالش میان سازندگان و ساپکو دارد.

مدیرعامل ساپکو همچنین در تبیین رویکرد جدید قیمت‌گذاری و انعقاد قرارداد با سازندگان که با هدف توسعه تامین پایدار از طریق شفاف‌سازی و تسهیل انعقاد قراردادها انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: مذاکرات و توافقات قیمتی ما بر مبنای قیمت هدف صورت می‌پذیرد و همچنین با توجه به الزامات سامانه مودیان مالیاتی و استقرار ERP در ساپکو، توافقات قیمتی به‌صورت دوره‌ای انجام گرفته و الزام تعدیل قیمتی رو به آینده خواهد بود.

وی با اعلام رضایت از اقدامات صورت‌گرفته در راستای کاهش برگشت قطعات از دفاتر خدمات‌پس‌ازفروش، ابراز امیدواری کرد، روند برگشتی قطعه (شاخص C/۱۰۰) سبد محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنان رو به بهبود باشد.

source

توسط autokhabari.ir