منتشر شده در 07 آذر 1403 ساعت 17:00
در ماه سپتامبر بود که هیوندای و جنرال موتورز در اقدامی غیرمنتظره از امضای یک تفاهمنامه خبر دادند. از همان ابتدای رسانهای شدن این موضوع، کارشناسان اعتقاد داشتند تفاهمنامه مذکور میتواند آغازگر همکاریهای مشترک بین دو غول خودروسازی باشد. حالا به فاصله چند ماه، گزارش جدیدی در روزنامه کرهای Pulse منتشر شده که نشان میدهد احتمالاً هیوندای از لوگوی خود روی پیکاپ های جنرال موتورز استفاده خواهد کرد. در این گزارش از احتمال تولید مشترک پیکاپ های جدید برای بازار آمریکای لاتین نیز صحبت شده است.
پتانسیل همکاری هیوندای و جنرال موتورز
به گزارش آخرین خودرو و طبق گزارش روزنامه Pulse، مذاکرات میان این دو خودروساز تنها چند ماه است که آغاز شده و همچنان در مراحل ابتدایی قرار دارد. شنیدهها حاکی از آن است که «اویسان چونگ»، رئیس هیئت مدیره هیوندای، در ابتدای ماه جاری به آمریکا سفر کرده و با «مری بارا»، مدیرعامل جنرال موتورز، دیدار داشته است.
جنرال موتورز در تولید پیکاپ های بزرگ بسیار با تجربه بوده و مدلهایی مانند کلرادو، سیلورادو، مونتانا، کنیون و سیرا را به مشتریان خود ارائه میکند. در مقابل، گروه خودروسازی هیوندای مدلهای محدودی نظیر وانت سانتاکروز، کامیونت پوتر و پیکاپ جدید کیا تاسمان را در سبد محصولات خود دارد. اگر این گزارش درست باشد، احتمال میرود هیوندای پیکاپ های جنرال موتورز را با نشان تجاری خود عرضه کند. هنوز مشخص نیست که پیکاپ های تغییر نشان دادهشده در بازارهایی که جنرال موتورز نیز در آنها حضور دارد، به فروش خواهند رسید یا خیر.
توسعه همکاریهای فراتر از خودرو
یک مقام رسمی هیوندای در مصاحبه با Pulse گفته است:
»در جریان آخرین جلسه مشترک، رهبران دو شرکت پیشرفتهای انجام شده از زمان امضای تفاهمنامه را مرور کردند. ما در حال بررسی زمینههای مختلفی برای همکاری دوجانبه، از توسعه خودرو گرفته تا راه حل های انرژی آینده هستیم.»
بسیاری از خودروسازان برای کاهش هزینهها و تسریع در توسعه محصولات جدید به همکاریهای مشترک روی آوردهاند. همکاری هیوندای و جنرال موتورز نیز میتواند به نفع هر دو طرف باشد. با این حال، تجربه نشان داده که چنین شراکتهایی همیشه طبق انتظار پیش نمیرود و موانعی در مسیر تحقق اهداف وجود دارد.
source