منتشر شده در 08 آذر 1403 ساعت 16:30
رقابتهای فرمول یک آماده استقبال از یک تیم تازهنفس در فصل ۲۰۲۶ است. پس از چندین ماه مذاکره و سرمایهگذاری، جنرال موتورز و کادیلاک سرانجام موفق شدند مجوزهای لازم جهت حضور در این سری مسابقات هیجانانگیز را دریافت کنند.
از رد شدن تا موفقیت: داستان ورود GM و کادیلاک به فرمول یک
ماجرای این تیم از سال ۲۰۲۳ آغاز شد، زمانی که تیم اندرتی نسبت به حضور در مسابقات فرمول یک گامهایی را برداشت. پس از شراکت با جنرال موتورز، این تیم تصمیم گرفت به واسطه همکاری با برند کادیلاک وارد این مسابقات شود. اما در ژانویه ۲۰۲۴، مدیریت حقوق تجاری فرمول یک (FOM) درخواست اولیه اندرتی را رد کرد؛ در آن مقطع تردید درباره رقابتپذیری این تیم دلیل اصلی رد درخواست عنوان شد.
با وجود این، اندرتی و جنرال موتورز ناامید نشده و کماکان به سرمایهگذاری ادامه دادند. در همین حین، مایکل اندرتی مدیریت برنامهها را به دن توریس سپرد. هرچند نام اندرتی دیگر روی تیم دیده نمیشود، اما ماریو اندرتی همچنان در هیئتمدیره تیم نقش مهمی ایفا میکند.
تغییرات در مدیریت فرمول یک
ورود جنرال موتورز به فرمولا وان با تغییرات مهم در ساختار مدیریت این سری مسابقات همزمان شده است. جان مالون، مدیرعامل پیشین شرکت مادر فرمول یک یعنی لیبرتی مدیا که یکی از مخالفان جدی ورود اندرتی به این رقابتها بود، در پایان سال جاری از سمت خود کنارهگیری میکند. وی گفته بود هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد تا از ورود مایکل اندرتی به مسابقات فرمول یک جلوگیری شود.
برنامههای جنرال موتورز برای آینده فرمول یک
تیم کادیلاک در فصلهای ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ از موتور به اصطلاح مشتری استفاده خواهد کرد. اولین موتور اختصاصی این تیم از فصل ۲۰۲۸ به کار گرفته خواهد شد. هنوز مشخص نیست جنرال موتورز در این مدت با کدام سازنده موتور همکاری خواهد داشت.
آمادهسازی تیم برای رقابتهای بزرگ
از ابتدای سال ۲۰۲۳، جنرال موتورز و کادیلاک تلاشهای گستردهای را برای ساخت یک تیم قدرتمند آغاز کردهاند. این تلاشها شامل تحقیق در زمینه آیرودینامیک، توسعه شاسی، شبیهسازی دینامیک خودرو و مهندسی نرمافزار بوده و در مراکز مختلفی در ایندیانا، کارولینای شمالی و انگلستان انجام میشوند.
source