فراخوان حدود ۲۵۰ هزار دستگاه سانتافه و النترا باعث شد شرکت کرهای هیوندای رکورد بزرگترین فراخوان خود در سال ۲۰۲۴ را بشکند.
تکنولوژی یکبار دیگر دردسرساز شده و این بار قرعه به نام هیوندای افتاده است. این خودروساز حدود ۲۲۶ هزار دستگاه خودروی خود را به خاطر احتمال از کار افتادن دوربین دندهعقب فراخوان میکند. با اینکه فراخوان خودروهای سانتافه و النترا به دلیل خرابی احتمالی دوربین دندهعقب به خطرناکی مشکلی همچون از کار افتادن پیشرانه نیست اما همین موضوع باعث نقض استاندارد ایمنی شماره ۱۱۱ فدرال میشود. استاندارد موردبحث به قابلیت دید عقب خودروها اشاره دارد.


خودروهای فراخوان شده شامل هیوندای سانتافه استاندارد و هیبرید مدل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، سانتافه پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۲ و النترا مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هستند. باید گفت خودروی النترا N مدل ۲۰۲۲ نیز در این فراخوان حضور دارد هرچند فقط تعداد ۱۱۸۶ دستگاه از آن تحت تأثیر این مشکل احتمالی قرار گرفتهاند؛ اما مشکل موردبحث به بورد مدار معیوب مربوط است و احتمال دارد برخی بخشهای این بورد فاقد لحیمکاری کافی باشند. این لحیمکاری با گذشت زمان میشکند و باعث از کار افتادن دوربین دندهعقب میشود.
کرهایها به سادگی دوربین قدیمی را با دوربین جدید که طراحی بهروزتری دارد تعویض خواهند کرد و تا به اینجا گزارشی از حادثه، جراحت و آسیب ناشی از مشکل موردبحث به دست هیوندای نرسیده است. همانطور که گفته شد فراخوان موردبحث بزرگترین فراخوان هیوندای در سال ۲۰۲۴ بوده و در فوریه امسال نیز حدود ۱۸۶ هزار دستگاه النترا مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به خاطر از کار افتادن احتمالی ضامن آزادکن اضطراری صندوقعقب فراخوان شدند. اخیراً هم شرکت موردبحث حدود ۱۴۵ هزار خودروی برقی شامل آیونیک ۵ و ۶، جنسیس GV60 و همچنین GV70 و G80 را فراخوان نمود. دلیل فراخوان این خودروها واحد کنترل شارژ یکپارچهای بود که میتوانست منجر به خاموش شدن خودرو شود. با اینکه فراخوان ۲۲۶ هزار خودرو رقم کمی نیست اما در مقایسه با فراخوانهای اخیر استلانتیس و فورد به چشم نمیآید. این دو خودروساز آمریکایی جزو برندهایی با بیشترین فراخوان سال ۲۰۲۴ بودهاند و حتی برخی فراخوانهای آنها شامل بیش از ۱ میلیون خودرو بوده است.