دی‌اس N°۸ یک کراس‌اوور فست‌بک تمام الکتریکی است که حداکثر ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد و در اواسط سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد شد.

اکستریم VX اکستریم VX

برند لوکس دی‌اس سرانجام پرچم‌دار جدید خود را با نام N°۸ معرفی کرده است. این یک کراس‌اوور فست‌بک الکتریکی است که مسیر جدیدی را برای برند لوکس سیتروئن نشان می‌دهد. این خودرو همچنین اولین محصول تولیدی دی‌اس است که از پلت‌فرم STLA Medium استلانتیس استفاده می‌کند. طراحی بیرونی N°۸ بشدت تحت تأثیر کانسپت DS Aero Sport Lounge شکل گرفته است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این طراحی تأکید زیادی روی آیرودینامیک دارد و ضریب درگ ۰.۲۴ Cd را به ارمغان آورده است.

در جلوی خودرو جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود با پس‌زمینهٔ روشن دیده می‌شود که با چراغ‌های باریک و دی‌لایت‌های تیزی که به سمت پایین کشیده شده‌اند احاطه شده‌اند. مشابه همین طراحی را در چراغ‌های عقب هم می‌بینیم درحالی‌که ستون‌های C با شیب تندی که به اسپویلری یکپارچه منتهی می‌شود هم یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری متمایز این پرچم‌دار جدید فرانسوی است. این خودرو که ۴.۸۲ متر طول، ۱.۹۰ متر عرض و ۱.۵۸ متر طول دارد، در تیپ‌های بالایی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج‌کاری شده قرار می‌گیرد.

N°۸ در داخل نیز فضای چشمگیر و مجللی را به نمایش می‌گذارد با شخصیت لوکس برند دی‌اس مطابقت دارد. مقابل راننده یک غربیلک فرمان چهار پره خودنمایی می‌کند که از پشت آن یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی متصل به نمایشگر لمسی ۱۶ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های این قسمت است. کنسول مرکزی شناور دو طبقه با گرافیک الهام گرفته از ستاره و سوئیچ‌های کریستالی به نظر می‌رسد مستقیماً از یک کانسپت گرفته شده‌اند درحالی‌که طراحان از نورپردازی هم در روی داشبورد استفاده کرده‌اند که تا روی درها کشیده شده است.

صندلی‌ها در جلو به ماساژور، گرم‌کن و سردکن مجهز هستند درحالی‌که صندلی‌های عقب هم علاوه بر گرم‌کن و سردکن، فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. تودوزی آلکانترا و چرم ناپا، سقف پانوراما با شیشه‌های چندلایه و صندوق بار بزرگ ۶۲۰ لیتری هم از دیگر ویژگی‌های N°۸ هستند. دی‌اس همچنین روی سکوت داخلی خودرو تمرکز زیادی داشته و بدین منظور از شیشه‌های دولایه و مواد عایق صدای فراوانی استفاده کرده است. این ماشین همچنین به سیستم تعلیق متغیر هم مجهز است که با استفاده از دوربین و سنسورهای ارتفاع، جاده را اسکن می‌کند تا راحتی و هندلینگ بهینه‌ای را فراهم سازد.

N°۸ هرچند پلت‌فرم مشترکی با پژو ۵۰۰۸ دارد ولی برخلاف این کراس‌اوور که با پیشرانه‌های هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی هم عرضه می‌شود، پرچم‌دار جدید دی‌اس صرفاً با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی تولید خواهد شد. N°۸ در نسخهٔ محرک جلو به یک موتور الکتریکی با ۲۳۰ یا ۲۴۵ اسب بخار قدرت مجهز است که به لطف حالت بوست، به‌طور موقت ۳۰ اسب بخار هم به این ارقام اضافه می‌شود. در نسخهٔ چهارچرخ محرک اما شاهد دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۳۵۰ اسب بخار قدرت خواهیم بود که در حالت بوست به ۳۷۵ اسب بخار می‌رسد. این نسخه ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت تمام نسخه‌ها روی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

برای N°۸ باطری‌های ۷۴ و ۹۷.۲ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که در نسخهٔ محرک جلو به ترتیب ۵۷۰ و ۷۵۰ کیلومتر برد را فراهم می‌کند. حداکثر شعاع حرکتی در نسخهٔ چهارچرخ محرک اما ۶۸۶ کیلومتر خواهد بود. باطری‌های ۴۰۰ ولتی این ماشین از قابلیت شارژ سریع تا ۲۰۰ کیلوواتی هم برخوردار هستند که از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف ۲۷ دقیقه شارژ می‌کند. دی‌اس N°۸ از اواسط سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۵ رای

source

توسط autokhabari.ir