اسکای ول ET5 (که در بازارهای جهانی با نام‌های Skyworth EV6، Imperium SEV و Elaris BEO نیز شناخته می‌شود) به عنوان یک خودروی الکتریکی مدرن و نیمه‌لوکس معرفی شده است. اما نتایج ناامیدکننده آن در آزمون‌های ایمنی C-NCAP چین، تردیدهای جدی درباره کیفیت و ایمنی این خودرو ایجاد کرده است. این نتایج نشان می‌دهند که اسکای ول نه تنها در رقابت با سایر خودروهای الکتریکی موفق نبوده، بلکه ممکن است خطرات جدی برای سرنشینان خود ایجاد کند. آیا این خودرو واقعاً به همان اندازه که نتایج نشان می‌دهد خطرناک است؟ در این گزارش، نگاهی جامع به این موضوع خواهیم داشت.

اسکای ول ساخت کجاست؟

اسکای ول ساخت کجاست؟

اسکای ول et5 ساخت کدام کشور است؟

اسکای ول ET5 محصول مشترک شرکت «نانجینگ گلدن دراگون» (سازنده اتوبوس) و کمپانی الکترونیکی بزرگ «اسکای ورث» است. این خودرو ابتدا با برند Skywell معرفی شد و سپس نام آن به Skyworth تغییر کرد.

این خودرو یک SUV سایز متوسط با ابعاد ۴۶۹۸×۱۹۰۸×۱۶۹۶ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۰۰ میلی‌متر است. اسکای ول ET5 با یک موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلوواتی (۲۰۴ اسب بخار) و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر ارائه می‌شود

قیمت اسکای ول ET5 در چین بین ۱۴۶,۸۰۰ تا ۲۸۰,۸۰۰ یوان (۲۱,۷۰۰ تا ۴۱,۴۵۰ دلار) متغیر است. این قیمت، آن را در دسته خودروهای نیمه‌لوکس قرار می‌دهد که در بازارهای خارجی نیز با همین رویکرد معرفی شده است. اما آیا این قیمت با کیفیت واقعی خودرو تطابق دارد؟

اسکای ول et5 ساخت کدام کشور است؟

آزمون تصادف C-NCAP؛ بررسی عملکرد اسکای ول ET5

آزمون ایمنی C-NCAP، که از سال ۲۰۰۶ توسط مرکز تحقیقات خودروی چین (CATARC) اجرا می‌شود، شباهت زیادی به استانداردهای Euro NCAP دارد. این آزمون شامل بررسی ایمنی سرنشینان، عابران پیاده و عملکرد سیستم‌های کمکی خودرو است. نتایج به صورت درصد و سپس به صورت ستاره (۰ تا ۵ ستاره) اعلام می‌شوند.

برای این آزمون، نسخه ۵۲۰ هوشمند (520 Smart) اسکای ول ET5 با قیمت ۲۱۳,۸۰۰ یوان (۳۱,۵۶۰ دلار) انتخاب شد که به فناوری‌های خودران مجهز است. نتایج این آزمون نشان می‌دهد که این خودرو از نظر ایمنی عملکرد بسیار ضعیفی دارد.

 

ایمنی سرنشینان

در آزمون ایمنی سرنشینان، اسکای ول ET5 تنها ۳۸.۵ درصد امتیاز کسب کرد.

برخورد با مانع ثابت (تمام عرض):

این خودرو ۱۳ امتیاز از ۲۴ ممکن را کسب کرد.

برخورد با مانع تغییرشکل‌پذیر:

این آزمون ۱۶ امتیاز از ۲۴ ممکن به دست آمد. اگرچه ستون‌های A خودرو تغییر شکل ندادند، اما سرنشینان دچار آسیب‌های متعددی شدند.

برخورد جانبی:

این بخش از آزمون برای اسکای ول ET5 فاجعه‌بار بود. ستون B به‌شدت به داخل کابین نفوذ کرد و خودرو هیچ امتیازی از ۱۶ دریافت نکرد.

 

ایمنی عابران پیاده

در آزمون ایمنی عابران پیاده، این خودرو عملکرد بهتری داشت و ۶۱.۵ درصد امتیاز کسب کرد.

 

سیستم‌های کمکی ایمنی

سیستم‌های کمکی این خودرو، شامل ترمز اضطراری خودکار (AEB) و هشدار انحراف از مسیر (LKA)، ضعیف عمل کردند و تنها ۳۰ درصد امتیاز به‌دست آوردند.

کیفیت اسکای ول

چرا اسکای ول ET5 ناامن است؟

نتایج آزمون C-NCAP نشان می‌دهد که اسکای ول ET5 در زمینه ایمنی، به‌ویژه در برخوردهای جانبی، ضعف‌های جدی دارد. نفوذ ستون B به داخل کابین، آسیب‌پذیری سرنشینان را به‌شدت افزایش داده و سیستم‌های کمکی خودرو نیز استانداردهای روز را برآورده نمی‌کنند.

این در حالی است که اسکای ول ET5 به عنوان یک خودروی نیمه‌لوکس و با قیمت بالا عرضه شده است. اما کیفیت ساخت، ایمنی پایین و عملکرد ضعیف آن در آزمون‌ها، شک و تردیدهای زیادی درباره ارزش خرید این خودرو ایجاد می‌کند.

 

اسکای ول ET5، که با نام Skyworth EV6 نیز شناخته می‌شود، با وجود طراحی مدرن و ویژگی‌های فناورانه، در آزمون‌های ایمنی C-NCAP تنها یک ستاره کسب کرده است. این خودرو نیازمند بازنگری‌های جدی در طراحی بدنه و فناوری‌های ایمنی خود است تا بتواند با رقبا در بازار خودروهای الکتریکی رقابت کند.

 

source

توسط autokhabari.ir