داچیا با سه خودروی Sandrider آماده شرکت در رالی داکار 2025 است. اگرچه این اولین تلاش این برند برای کسب پیروزی در سخت‌ترین رالی جهان محسوب می‌شود، اما امید است که عملکرد قوی اخیر آن، داچیا را به یکی از مدعیان تبدیل کند. هجده ماه از اعلام برنامه رالی داکار توسط داچیا می‌گذرد و بین 3 تا 17 ژانویه، Sandriderها از غرب به شرق عربستان سعودی حرکت خواهند کرد.

داچیا سه تیم دونفره رانندگی قدرتمند دارد که به آن کمک می‌کند تا با رقبایی مانند فورد و تویوتا رقابت کند. ناصر العطیه و ادوارد بولانگر با خودروی شماره 200 رانندگی می‌کنند، در حالی که کریستینا گوتیرز و پابلو مورنو در کابین خودروی شماره 212 قرار دارند. سباستین لوب، افسانه رالی جهانی، و فابیان لورکین پشت فرمان Sandrider شماره 219 قرار دارند. در ماه اکتبر، داچیا در رالی مراکش، که پیش درآمدی بر رالی داکار است، به مقام اول و دوم دست یافت و خود را برای این رویداد در وضعیت خوبی قرار داد.

داچیا سندرایدر داکار 2025

رویداد امسال با یک مرحله پرولوگ آغاز شد و سپس شامل 5145 کیلومتر زمان‌بندی شده در طول 12 روز است. تنها یک روز استراحت و یک توقف شبانه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، وجود دارد. چالشی‌ترین مرحله این رویداد امسال، مرحله 48 ساعته کرونو است که 971 کیلومتر در محیط کشور امتداد دارد. در مجموع، این رالی مسافت 7726 کیلومتر (4800 مایل) را پوشش می‌دهد.

از زمان موفقیت Sandrider در مراکش، داچیا سخت مشغول بهبود قابلیت اطمینان بوده است، تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند سفر دو هفته‌ای را در سراسر عربستان سعودی تحمل کند. همچنین سیستم خنک‌کنندگی موتور بهینه شده است.

فیلیپ دانابین، مدیر فنی این شرکت گفت که در طول آزمایش در مراکش و در رالی، این تیم مشکلات خاصی را با الکترونیکی که فن‌های موتور را کنترل می‌کرد، داشته‌اند. با کمک Alpine Racing، توانستند بررسی عمیقی روی الکترونیک فن‌ها انجام دهند و همراه با سازنده فن، اقدامات متعددی را برای بهبود قابلیت اطمینان این اجزا انجام دادند.

داچیا سندرایدر داکار 2025

داچیا Sandrider دارای بدنه فیبر کربنی است که روی یک شاسی لوله‌ای سبک وزن قرار گرفته است و نیرو را توسط یک موتور V6 توئین‌توربوشارژ با حجم 3 لیتر، تولید می‌کند. خروجی آن به 355 اسب‌بخار قدرت می‌رسد که با یک گیربکس ترتیبی شش سرعته هماهنگ است و نیرو را به چهار چرخ منتقل می‌کند. این خودرو که با سوخت‌های مصنوعی آرامکو کار می‌کند، در کلاس Ultimate T1+ رقابت می‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir