بین هوندا کلیک 160 و یاماها ایروکس 155 کدامیک موتورسیلکت بهتری است؟ دو پرفروش بازار اسکوترها که هر دو حوالی 300 میلیون تومان قیمت دارند.
هرکدام طرفداران خودشان را دارند و با یدک کشیدن برندهای معتبر ژاپن توانستهاند اعتمادِ بخش خوبی از مردم را به دست آورند.
بررسی یاماها ایروکس 155
ظاهر ایروکس با طراحی اسپرت و خطوط بهخصوصش، بیشتر در قامت یک موتورسیکلت اسپرت به نظر میرسد تا یک اسکوتر! کیفیت ساخت مناسبی دارد و شاسی صلبش باعث میشود، تا شما حس امنیت مناسبی هنگام سواری داشته باشید. در عین حال وزن سبکی دارد، که کنترلپذیری آن را در حین مانورهای شهری بیشتر میکند.
پیشرانه یاماها ایروکس 155 تک سیلندر 155 سیسی آب خنک با 15 اسب بخار توان است. پیشرانهای با خروجیای چشمگیر که با یاماها R15، MT15 و XSR155 و WR155 مشترک است. این پیشرانه با استفاده از تکنولوژی VVA (تحریک متغیر سوپاپها) میتواند در دورهای پایین گشتاور قابل قبول و در دورهای بالاتر توان خوبی را تحویل دهد. گیربکس CVT در کمال نرمی انتقال نیرو را انجام میدهد، تا ایروکس را به گزینهای مناسب برای سواری شهری و اتوبانی بدل کند.
تعلیق جلو از نوع تلسکوپی بوده و تعلیق عقب دوئال شاک، ترکیبی قدیمی و قابل اعتماد، که با تنظیماتی برای تجربه راحتی در کنار پایداری به شما ارائه میشود. فرماندهی دقیق چرخهای 14 اینچی بسیار مطلوب است، ولی در نهایت سواریاش کمی در جادههای ناهموار خشک به حساب میآید.
بررسی هوندا کلیک 160
هوندا کلیک که از اواسط سال 1402 تنها با حجم موتور 160 سیسی در بازار پیدا میشود و تغییر چهرهای اساسی را تجربه کرده، که ظاهری خشنتر به خود گرفته است. دوام عالی کلیک یا واریو همیشه زبانزد بوده، این مساله در کنار بازار داغ دست دوم، این موتور را به انتخابی مطمئن در بازه زیر 300 میلیون تومان تبدیل کرده است.
هوندا کلیک به پیشرانه 157 سیسی تک سیلندر آب خنک با 15 اسببخار مجهز است، که از سیستم eSP+ هوندا با 4 سوپاپ بهره میبرد. پیشرانه گشتاور کافی در ترافیک شهری در اختیارتان میگذارد و کمک میکند بدون مشکل در اتوبانها تردد کنید. گیربکس CVT هم به کاهش مصرف سوخت و انتقال نیروی نرم کمک میکند.
وزن نسبتا کم کلیک در کنار شاسی صلب ساخت هوندا، باعث میشود شما به درستی به این موتورسیکلت اعتماد کنید، کمکهای تلسکوپی در جلو و دوئال شاک در عقب برای نرمی و راحتی تنظیم شدهاند. سواری راحت کلیک در کنار ابعاد مناسب، جای پا کلیک را مناسب برای هر قد و هیکلی میکند.
مقایسه هوندا کلیک 160 و یاماها ایروکس 155
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم این دو موتورسیکلت هر کدام میتوانند دستههای متفاوتی از راکبان را راضی کنند. ایروکس 155 موتوری مناسب برای کسانی است که از مانورهای تیز لذت میبرند و ستون قرار گرفته میان پای راکب، به تحت کنترل گرفتن موتورسیکلت کمک میکند. اما خشکی سواری و محدود بودن عرض زین برای استفادههای طولانی مدت ممکن است کمی خستهکننده باشد و کمکها کمی خشک به نظر میرسند. در نقطه مقابل فضای پای هوندا کلیک یا واریو بسیار بزرگتر بوده و زین پهن این موتورسیلکت، سواری نرمتری به شما میدهد، اما توانایی کلیک در مانورهای شهری و اتوبانی به طرز مشهودی کمتر است.
قیمت موتورسیکلتها با وجود اینکه نزدیک به یکدیگر است، ایروکس همیشه کمی گرانتر بوده و به همین ترتیب کمی امکانات بیشتری، از جمله اتصال بلوتوث به نمایشگر، به شما تحویل میدهد.
در نهایت اگر به خرید اسکوتری همه فن حریف و خوش فروش را دارید، سمت هوندا کلیک بروید، اما اگر کیفیت ساخت، طراحی اسپرت و مانور برای شما اولویت دارد، انتخاب یاماها ایروکس به شما پیشنهاد میشود.
در باما:
source