با شروع سال 2025، بسیاری از خودروسازان معروف مدلهای جدید خود را روانه بازار کردند و در عین حال، برخی از خودروهای قدیمیتر را از خط تولید خود کنار گذاشتند. در قسمت اول و دوم این مجموعه، به بررسی خودروهایی از برندهایی همچون فورد، شورولت و هوندا پرداختیم که بهدلیل تغییرات بازار یا رویکردهای جدید تولید، دیگر در دسترس نخواهند بود.
حالا در قسمت سوم، نگاهی داریم به خداحافظی تلخ با مدلهایی از برندهای مطرح جهان، از میتسوبیشی میراژ گرفته تا نیسان GT-R و پورشه 718 باکستر. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره این خودروها و دلایل توقف تولیدشان ارائه میدهیم.
ترکیب جدید و بهبود یافته Mini شامل کلابمن دوست داشتنی نمیشود. هنوز هم میتوانید در سال 2024 یکی از آنها را خریداری کنید، اما کمتر از 100 دستگاه از نسخه نهایی در ایالات متحده با قیمت اولیه 47145 دلار عرضه میشود. پس از آن، مینی فعلاً استیشن واگن خود را کنار میگذرد.
نیسان Titan
نیسان تایتان یکی دیگر از مدلهای قدیمی نیسان است که به سال 2025 نمیرسد. اگرچه پیکاپها معمولاً تجارت بزرگی هستند، نیسان کمتر از 20000 تیتان در سال 2023 فروخت، بنابراین مدت طولانیتری باقی نمیماند.
پورشه 718 باکستر
رم 1500 کلاسیک
رم 1500 کاملا جدید است. اما نزدیک به پنج سال بوده که Ram 1500 Classic خود را در کنار پیکاپ جدید و بهبود یافته به فروش میرساند. متأسفانه، این بدان معناست که تولید مدل V-8 در خط تولید Ram متوقف خواهد شد.
رم 1500 مدل TRX
رم 1500 مدل TRX مرده است و RHO جدید جایگزین آن خواهد شد. این بدان معناست که این پیکاپ 702 اسب بخاری پس از امسال در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود. خریداران هنوز هم میتوانند با قیمت 98335 دلار این مدل سوپرشارژر را دریافت کنند، اما این پیکاپ فقط در تعدادی محدود موجود است.
تویوتا سوپرا 4 سیلندر
تویوتا ونزا
تویوتا شاسی بلند هیبریدی که اغلب فراموش شده بود را بین سالهای 2020 تا 2024 ساخت، اما برای این خودروساز ژاپنی موفقیت بزرگی نبود. تویوتا در دوره چهار ساله خود فقط چند هزار مدل ونزا در ماه فروخت که در اوایل سال 2021 به بیش از 9000 مدل رسید.
source