مرسدس معمولا به ساخت خودروهای لوکس شهرت دارد، اما در واقع تخصص این شرکت از آنچه رقبا یعنی ب ام و، لکسوس و آئودی انجام میدهند، فراتر است. یکی از زیرمجموعههای این شرکت یعنی دایملر تراک (Daimler Truck) که به ساخت خودروهای سنگین اشتغال دارد، خودرویی همه جا رو به نام یونیماگ (Unimog) را نیز توسط بخش Special Trucks، عرضه میکند.
جدیدترین محصول این شرکت یعنی کامیون آروکز 4042 AS 6×6، با سه محور و چیدمان دوتایی تایرها در محورهای عقب طراحی شده است. این خودروی سنگین در جریان نمایشگاه و کنفرانس دفاعی (IDEX) در ابوظبی رونمایی شده است.
مرسدس آروکز 4042 AS 6×6 نه تنها میتواند در مسیرهای بیراهه حرکت کند بلکه میتواند به کمک کابل دوتایی وینچ، خودروهای سنگین نظامی شامل تانک و خودروهای امدادی را نیز یدک بکشد.

ابعاد بدنه مرسدس آروکز 4042 AS 6×6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 8.2، 2.5، 3.5 و 4.2 متر اعلام شده است.
بنابر اعلام مرسدس، آروکز 4042 AS 6×6 میتواند 9 تن وزن روی محور جلو و 16 تن روی هریک از محورهای قبل را تحمل کند. وزن مجاز این خودرو (خالص به همراه بار) هم 250 تن اعلام شده است.
نمونه حاضر در نمایشگاه IDEX، موارد بیشتری شامل چادر سقفی، سامانه کنترل فشار باد تایر و همچنین توری روی چراغها برای کاهش احتمال تشخیص در شب توسط دشمنان را نیز به همراه دارد.
قوای حرکتی مرسدس آروکز 4042 AS 6×6 از پیشرانه 12.8 لیتری شش سیلندر با کد فنی OM 460 تامین شده است، که 416 اسببخار قدرت را به گیربکس 12 سرعته اتوماتیک Powershift 3 انتقال میدهد. این گیربکس را میتوان به حالت دستی هم تغییر داد.

بد نیست بدانید که وزن 1015 کیلوگرمی پیشرانه شش سیلندر مرسدس آروکز 4042 AS 6×6 با یک دستگاه مزدا میاتا برابری میکند. البته در میان محصولات آروکز، نمونههای مجهز به پیشرانه 15.6 لیتری OM 473 با 617 اسببخار قدرت نیز دیده میشود.
بخش اسپشیال تراکز مرسدس قصد دارد چند مدل 6×6 دیگر یعنی زتروس 3351 AS 6×6 و 2036 A 4×4 را نیز در IDEX به نمایش درآورد.
source