از میان موتورسیکلت‌های جدید سال 2025، در این مطلب به دوکاتی مولتی استرادا V2 می‌پردازیم. این محصول به پیشرانه Ducati V2 با فناوری زمان‌بندی سوپاپ‌ها مجهز شده است، که با حجم 890 سی‌سی، 115 اسب‌بخار قدرت و 92 نیوتن‌متر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 10,750 و 8,250 دور بر دقیقه، تولید می‌کند. این پیشرانه با فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سوپاپ فنری، 54.9 کیلوگرم وزن دارد.

بنابر اعلام سازنده، بیش از 70 درصد از گشتاور پیشرانه در دورشمار 3500 و 75 درصد از آن در فاصله 3500 تا 11 هزار دور بر دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد.

به لطف تغییر ضریب دنده‌ها و نصب کوئیک شیفتر 2.0، سرعت تعویض دنده‌ها، حرکت با سرعت کم و شتابگیری بهبود یافته است. طراحی فریم، ساب-فریم عقب، دسته موتورها و همچنین پیشرانه دستخوش تغییر شده است.

عرض باریک بدنه این موتورسیکلت با وزن 199 کیلوگرم در مدل عادی و 202 کیلوگرم در تیپ V2S، به راکب اجازه می‌دهد که پای خود را بدون مشکل روی زمین قرار بدهد.

صندلی راکب در دو ارتفاع 830 و 850 میلیمتر قرار می‌گیرد، اما می‌توان قابلیت تغییر ارتفاع به 870 و 810 میلی‌متر را نیز انتخاب کرد. در مدل V2S و به کمک تعلیق الکترونیکی، صندلی در ارتفاع 790 میلیمتر قرار می‌گیرد.

مهمترین تفاوت مولتی استرادا V2 با V2S، به تعلیق آن‌ها ارتباط دارد چراکه در V2، تعلیق قابل تنظیم Marzocchi در محور جلو و عقب و در V2S، تعلیق نیمه فعال Skyhook با قابلیت ثبات در هنگام شتابگیری یا کاهش سرعت نصب شده است.

یونیت الکترونیک سواری، امکان انتخاب 5 حالت سواری اسپرت، تورینگ، شهری، Enduro (جاده خاکی) و خیس را فراهم می‌کند.

قابلیت تنظیم خروجی پیشرانه در چهار حالت، کنترل کشش، کنترل چرخ‌ها، ترمز پیشرانه، نمایشگر 5 اینچ TFT-LCD با امکان تنظیم در سه حالت رالی، Road و Road Pro و قابلیت سفارش مسیریاب، از دیگر ویژگی‌های دوکاتی مولتی استرادا V2 و V2S بشمار می‌آید.

دوکاتی مولتی استرادا V2 فقط با رنگ قرمز Ducati عرضه می‌شود، اما V2S علاوه‌ بر این رنگ، با سبز Storm نیز قابل سفارش است. اگر پکیج Travel را برای این تیپ سفارش بدهید، دو محفظه پلاستیکی با مجموع ظرفیت 60 لیتر، استند میانی و گرمکن دسته‌ها نیز ارائه می‌شود.

از مهمترین تجهیزات استاندارد دوکاتی مولتی استرادا V2 می‌توان به کروز کنترل، درگاه USB روی داشبورد، فعال‌سازی فلاشر در هنگام ترمز شدید، رینگ‌های 19 و 17 اینچ محور جلو و عقب با تایرهای اسکورپیون Trail II ساخت پیرلی و دیسک‌های 320 و 260 میلی‌متر ساخت برمبو، اشاره کرد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir