فولکس واگن قصد دارد با انتقال پیشرانه گلف GTI به سه مدل دیگر یعنی تیگوان، تایرون و پاسات استیشن، هیجان بیشتری به سبد محصولات خود در بازار اروپا وارد کند.

این پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربوشارژ با کد فنی EA888، می‌تواند 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

برخلاف گلف GTI که فقط به صورت محرک-جلو عرضه می‌گردد، تیگوان، تایرون و پاسات استیشن آر-لاین با سامانه چهار چرخ محرک همراه شده‌اند.

با وجود وزن بیشتر این سه خودرو نسبت به گلف GTI، تیگوان و تایرون آر-لاین ظرف 5.9 ثانیه و پاسات استیشن آر-لاین در مدت 5.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسند، که پاسات نسبت به گلف GTI به ترتیب 0.1 ثانیه سریع‌تر است. البته این رقم برای گلف GTI کلاب اسپرت و گلف R به ترتیب 5.6 و 4.6 ثانیه خواهد بود.

به لطف پیشرانه نیرومند، ظرفیت یدک‌کشی تیگوان و پاسات استیشن آر-لاین به 2200 و در تایرون آر-لاین به 2500 کیلوگرم رسیده است.

خریداران این سه محصول فولکس واگن همچنان می‌توانند پیشرانه دیزل را انتخاب کنند، هرچند که تیپ TDI دیگر تولید نمی‌شود. بنابر اطلاعات انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، سهم بازار خودروهای دیزل به 10.4 درصد سقوط کرده است.

فولکس واگن تایرون و پاسات در ایالات متحده عرضه نمی‌شوند. تیگوان 2025 در بازار این کشور نیز به پیشرانه 2.0 TSI با کد EA888 مجهز شده است، که 201 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

با وجود مشخصات فنی جالب، قیمت این سه محصول نیرومند فولکس واگن در سطح بالایی تعیین شده است، که می‌تواند برای برخی مشتریان ناخوشایند باشد. فولکس واگن تیگوان، تایرون و پاسات استیشن آر-لاین در آلمان با قیمت پایه 60,100، 62 هزار و 65,300 دلار به فروش می‌رسد. البته عوارض 19 درصدی این کشور نیز در این قیمت لحاظ شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir