در بازار چین، شیائومی SU7 به فروش ۱۶۲,۳۸۴ دستگاه از آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویهٔ ۲۰۲۵  رسیده است. طی این مدت تسلا مدل ۳ فروش ۱۵۲,۷۴۸ دستگاه داشت.

اکستریم VX اکستریم VX

ورود به بازار پررقابت خودروهای الکتریکی چین کار آسانی نیست ولی غول فناوری‌های الکترونیک، کاری را انجام داده که بسیاری از خودروسازان بزرگ و معتبر نتوانستند. شیائومی موفق شده با اولین محصول خود، در تعداد فروش تسلا مدل ۳ را پشت سر بگذارد. آمارها نشان می‌دهند که از آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویهٔ ۲۰۲۵، شیائومی SU7 در بازار چین فروش بیشتری نسبت به تسلا مدل ۳ داشته که دستاورد بسیار بزرگی برای اولین خودروی این سازندهٔ گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

تحویل SU7 به خریداران چینی از آوریل ۲۰۲۴ آغاز شد و این سدان چینی شروع بسیار خوبی را تجربه کرد زیرا طی سه ماه آوریل، می و ژوئن موفق به فروش حدود ۳۰ هزار دستگاه شد. سدان شیائومی در آوریل گذشته ۷,۰۵۸ دستگاه فروخت و در همان ابتدا، مدل ۳ با فروش ۵,۰۶۵ دستگاهی را پشت سر گذاشت. علاوه بر این، در طول سال ۲۰۲۴ تقاضا برای SU7 به‌طور پیوسته افزایش یافت و هیچ‌گاه رو به کاهش نگذاشت. تسلا مدل ۳ اما با فروش ۳۸,۴۴۶ دستگاه از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴، با اختلاف در پس شیائومی قرار گرفت اما این سدان الکتریکی آمریکایی با فروش ۵۲,۰۵۲ دستگاه از جولای تا سپتامبر، توانست بالاتر از SU7 قرار گیرد که در همان مدت ۳۹,۷۹۰ دستگاه فروخته بود.

بااین‌حال، فروش شیائومی در سه ماه اکتبر، نوامبر و سپتامبر افزایش پیدا کرد و دوباره مدل ۳ را پشت سر گذاشت. درحالی‌که در سه ماه مذکور تسلا موفق به فروش ۵۲,۲۴۱ دستگاه مدل ۳ در چین شد، شیائومی ۶۹,۶۹۷ دستگاه فروخت که شامل ۲۰,۷۲۶ دستگاه در اکتبر، ۲۳,۱۵۶ دستگاه در نوامبر و ۲۵,۸۱۵ دستگاه در دسامبر می‌شد. تقاضای بالا برای SU7 در سال ۲۰۲۵ هم با فروش ۲۲,۸۹۷ دستگاه در ژانویه ادامه پیدا کرده است. هرچند این رقم کمتر از فروش دسامبر است ولی به دلیل تعطیلات سال نوی چینی، در این دوره معمولاً فروش همهٔ خودروها کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که در ژانویهٔ امسال مدل ۳ در چین تنها ۸,۰۰۹ دستگاه فروخته است.

به‌طورکلی، از آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویهٔ ۲۰۲۵، شیائومی SU7 موفق به فروش ۱۶۲,۳۸۴ دستگاه در چین شده درحالی‌که فروش مدل ۳ در همین مدت ۱۵۲,۷۴۸ دستگاه بوده است. این برند چینی همچنین با دومین محصول خود، به دنبال شکار تسلا مدل Y است. شیائومی در دسامبر گذشته، کراس‌اوور YU7 را معرفی کرد که رقیب مستقیم مدل Y محسوب می‌شود و مثل SU7 می‌تواند با قیمت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی عرضه شود. با توجه به محبوبیت کراس‌اوورها طی سال‌های اخیر، کاملاً محتمل است که YU7 فروش بیشتری را نسبت به همتای سدان خود تجربه کند اما اینکه آیا می‌تواند مدل Y را پشت سر بگذارد مشخص نیست زیرا این کراس‌اوور آمریکایی سال گذشته با فروش ۴۸۰,۳۰۹ دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی چین بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

source

توسط autokhabari.ir