هیوندای آیونیک 5 XRT با سپرهای بدون رنگ، افزایش ارتفاع 2.5 سانتیمتری، تایرهای آفرود و البته قیمت گران‌تر از مدل استاندارد، وارد بازار می‌شود.

هیوندای قصد دارد با این مدل در بازار خودروهای آفرود سبک و در میان خودروهایی مثل سوبارو وایلدرنس و هوندا تریل اسپرت، جایگاهی برای خود پیدا کند با این تفاوت که آیونیک 5 XRT یک خودروی برقی است.

لقب XRT مخفف عبارت Extreme Rugged Terrain به معنای زمین بسیار ناهموار است، تا به نحوی اغراق‌آمیز به توانایی بیراهه‌نوردی هیوندای آیونیک 5 XRT اشاره کند، هرچند که بعید است این خودرو به جز قابلیت آفرود سبک و استایل جذاب، چیز بیشتری ارائه کند.

معرفی هیوندای آیونیک 5 XRT

برخلاف انتظار، هیوندای آیونیک 5 XRT هیچ سپر محافظ، سیستم تعلیق ویژه یا سخت‌افزار آفرود اختصاصی را به همراه ندارد. تغییرات این مدل به افزایش 2.5 سانتیمتری ارتفاع تعلیق، تایرهای آفرود Crosscontact ساخت کانتیننتال، سپرهای بدون رنگ و حالت‌های جدید رانندگی برای عملکرد کنترل کشش در جاده‌های خاکی، محدود شده است.

در آزمایش رانندگی در مسیرهای خاکی،XRT عملکرد خوبی داشته است. البته به گفته خبرنگار موتور وان، این خودرو بیشتر به یک اسپرت قدبلند شباهت دارد تا یک کراس‌اور معمولی. با فشردن ناگهانی پدال گاز، این خودرو با وزن 2.2 تن، تاحدی دچار لغزش می‌شود که البته با کمی مهارت، قابل کنترل است.

در مجموع، خبرنگار موتور وان، XRT را به خودروی رالی تشبیه نموده و از عملکرد تعلیق آن هم تمجید کرده است.

معرفی هیوندای آیونیک 5 XRT

هیوندای آیونیک 5 برای مدل 2025، چند بروزرسانی شامل پشتیبانی از درگاه شارژ NACS مشابه خودروهای تسلا، باتری‌های بزرگتر شامل 63 کیلووات ‌ساعت برای محرک-عقب و 84 کیلووات‌ ساعت برای چهار چرخ محرک، افزایش 24 کیلومتری برد در بیشتر تیپ‌ها، پردازنده سریع‌تر سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی Bose ارتقایافته و همچنین دکمه‌های فیزیکی گرمکن و سردکن صندلی و برف‌پاک‌کن عقب را دریافت کرده است.

هیوندای آیونیک 5 XRT با 320 اسب‌بخار قدرت و 604 نیوتن‌متر گشتاور و باتری لیتیوم-یون 84 کیلووات ‌ساعت، می‌تواند 417 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ، طی کند.

معرفی هیوندای آیونیک 5 XRT

به لطف دسترسی به شارژرهای تسلا، هیوندای آیونیک 5 XRT می‌تواند یک خودروی برقی کاربردی با قابلیت آفرود باشد، اما به نظر می‌رسد که با طراحی جذاب و عملکرد خوب تعلیق، برای استفاده شهری نیز بسیار مناسب باشد.

تنها نقطه‌ ضعف این خودروی برقی یعنی فاصله کم از سطح زمین، اکنون تقریبا وجود ندارد و باتری نیز به ‌خوبی محافظت شده است.

هیوندای آیونیک 5 XRT در تیپ پایه با قیمت 43,975 دلار به فروش می‌رسد. قیمت نسخه آزمایش شده توسط رسانه ها به 56,875 دلار می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir